Gå til innhold

Skulebollens e34 M5. Bilen endelig tilbake!


Skulebollen
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, RF91 skrev:

RC300/301? Ha eit slikt sett liggande eg og. Flotte felga so kler da mesta av både nyare og eldre BMW 😁

Stemmer bra det 😊 Hadde det på en e39 en gang og har angret på salg av felger siden😅 relativt sjelden vare også, og letteste 18" felgene jeg har kjent

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Får fortsette der jeg slapp.. bilen var endelig godkjent og klar til bruk. Det varte jo ikke så lenge 😅🙈 

Sendte fruen på jobb med bilen da vi plutselig sto uten bruksbil. Det kunne jo gått bedre🙄 Heldigvis slapp fruen fra det med skrekken😅 bilen var det verre med 🥴 

Ødelagt bakfanger, og hjulbuen har fått en skjikkelig trøkk.. Her blir det skifting av hjulbue opp til C stolpe og ned til kanal. Ny bakfanger og ny bremseskive og skjold. Ellers overlevde den😅

IMG_20220624_073243162_HDR.jpg

IMG_20220624_073314351_HDR.jpg

IMG_20220624_073328264_HDR.jpg

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Skulebollen skrev:

Det glømte jeg å skrive🙈 Hjulet datt av... Mistenker en kombinasjon av litt korte bolter, nylakkerte felger og noen piruetter på Utvikfjellet dagen før 😅

"FAEN!!!"

Første person på stedet - "Hva skjedde?"

"Hjulet falt av.. Det ligger nedi grøfta der"

Samme person - "Er det en M5? Wow"

"Ja, men hjulet..."

Syklist - "Drit i det, jeg vil snakke om M5en"

"..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Skulebollen skrev:

Får fortsette der jeg slapp.. bilen var endelig godkjent og klar til bruk. Det varte jo ikke så lenge 😅🙈 

Sendte fruen på jobb med bilen da vi plutselig sto uten bruksbil. Det kunne jo gått bedre🙄 Heldigvis slapp fruen fra det med skrekken😅 bilen var det verre med 🥴 

Ødelagt bakfanger, og hjulbuen har fått en skjikkelig trøkk.. Her blir det skifting av hjulbue opp til C stolpe og ned til kanal. Ny bakfanger og ny bremseskive og skjold. Ellers overlevde den😅

IMG_20220624_073243162_HDR.jpg

IMG_20220624_073314351_HDR.jpg

IMG_20220624_073328264_HDR.jpg

Auda, den var lei! Bra det skjedde på strak vei og ikke midt i en krapp sving i det minste, da kunne det fort sett verre ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Olaandref skrev:

Auda, den var lei! Bra det skjedde på strak vei og ikke midt i en krapp sving i det minste, da kunne det fort sett verre ut..

Ja en ting er nå bilen.. Men brukes jo til og frakte både unger og kone😅 Blir nok litt mer obs på hjulbolter osv. Fremover ja.. 

14 timer siden, GreenE36Cab skrev:

Men fra spøk til alvor (Beklager forrige post..) :)

Hvordan jekker man opp bilen når den ligger slik nedpå vegen? Den er jo såpass lav at det er ikke plass til noen jekk

Men bra at det ikke ble noen mer alvorlige skader

Får fint under en jekk på jekkfeste fremme 👍

12 timer siden, Daniel. skrev:

Det var jo meget surt.. 🙃

Får håpe det ikke ble noe mer skader i understellet da. Ser ikke akkurat ut som en 80-sone det der, så regner med farten ikke var så alt for høy 😅

Ble ingen flere skader nei, den nylakkerte felgen fikk seg en trøkk men😅 Og eksosen fikk seg vel en liten stripe under eneste..  trur hun hadde 60-70.. Ble overrasket over hvor ille det faktisk gikk med hjulbuen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble Heldigvis en kaskosak, så bilen ble sendt på bergning til takst ( demonterte bbs for og slippe striper og krøll ved stropping )

IMG_20220624_155820484_HDR.thumb.jpg.892f8bce0637c1466fab0d810606e967.jpg

 

Det som er litt ironisk er at jeg en liten stund før dette skjedde, prøvde og sjekke opp priser og mulighet for å evt. få til en hellakkering av bilen til høst/vinter. Ingen lakkverksteder hadde tid eller interesse... ( Spurte 4-5 stk. ) 

Når det derimot var forsikringssak involvert var det ingen problem og ordne resten av bilen også ;) 

På denne måten skulle det jo vere mulig og komme godt utav at det blir kombinert med jobben forsikring må betale.. Meeen mistenker det er verkstedet som kommer best utav dette 😅 ( tid spart på maskering, blanding av lakk, tid i lakkboks osv. ) 

Men jeg er nå bare glad til at det er mulig og få lakkert bilen 😅 

Så litt hell i uhell var det jo.. Dessverre passa det svært dårlig både tidsmessig og økonomisk 😅

 

Uansett.. henta bilen hjem igjen siden verkstedet skulle ha ferie ( juli dette ) 

Og har nå demontert alt som ikke er i forbindelse med forsikringssaken

IMG_20220831_215435171.thumb.jpg.9140016d9bbf7c64280a1ca6c474753c.jpg

IMG_20220831_215358404.thumb.jpg.f5a8ab85a2444d6a41bf50e078fc9e89.jpg

IMG_20220831_215347697_HDR.thumb.jpg.af16f2fbada30437f3a62ee7f8d20d83.jpg

IMG_20220831_215336633.thumb.jpg.a223e35b51cd5ebef63bb4d2f89570bc.jpg

Nye rustfrie dører som jeg har anskaffet langs med blir levert med løse. Tok også av framskjermer men klarte tydeligvis ikke ta bilde av disse 🙈 var heldigvis rustfritt og fint bak der 😊 

Frontrutelista var tydeligvis blitt limt fast til frontruten ved forrige ruteskift🙄 Så denne måtte rives opp i småbiter.. gjorde litt vondt etterpå når jeg såg hvor hinsides dyrt nye er..😢

IMG_20220831_201039292.thumb.jpg.a63f49b52db50c1247fab2f6085eb54f.jpg

 

Legger også ved ett bilde av bruksbilen vår i juni/Juli. Godt vi har andre 90 talls klassikere når det ble som det ble med M5 😅

 

 

IMG_20220724_121958271.jpg

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Skulebollen skrev:

Ble ingen flere skader nei, den nylakkerte felgen fikk seg en trøkk men😅 Og eksosen fikk seg vel en liten stripe under eneste..  trur hun hadde 60-70.. Ble overrasket over hvor ille det faktisk gikk med hjulbuen

Blir vel fort litt skade hvis bilen "lander" med all vekten rett på hjulet i det det faller av 😅

Spørs om du kanskje bør sjekke om felgen er like hel/rund også? 😂

Den 124n så jo strøken ut. I hvertfall til å ha kjørt i Bergen (antar jeg pga SR skilt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Mortenej skrev:

Auau utrolig kjipt :) Fikk seg vel en støkk fruen når dette skjedde.

Men ser jo at det ender godt til slutt. Heldigvis litt verdi i denne så slipper en diskusjon rundt kondemnering, selv om bilen er gammel.

Ja fruen fikk seg absolutt en støkk😅 vart vekt av en tlf med "prøver du og drepe meg!" 😂 Roa seg heldigvis fort 😬

1 time siden, Daniel. skrev:

Blir vel fort litt skade hvis bilen "lander" med all vekten rett på hjulet i det det faller av 😅

Spørs om du kanskje bør sjekke om felgen er like hel/rund også? 😂

Den 124n så jo strøken ut. I hvertfall til å ha kjørt i Bergen (antar jeg pga SR skilt).

Felgen fikk seg litt striper og dekket fikk seg ett kutt. Men siden disse er nylakkerte skal det vel gå fint og lakke kun en felg

 

124en er en 300e usa import så er meget godt utstyrt. Denne har jeg og min far pusset opp med det meste nytt i understell og hellakkering for noen år siden. Er en ekstremt behagelig og god bil. Ingen problem og bruke en slik til daily 😊 foruten 25kr litern😅

IMG_20220830_211930792_HDR.jpg

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Skulebollen changed the title to Skulebollens e34 M5. Bilen endelig tilbake!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...