totakt Skrevet April 25, 2021 Share Skrevet April 25, 2021 Garantien går snart ut på min 520 xdrive. Den står på ikke stjernemerkede dekk nå, men tenker å prøve å få tak i stjernemerkede dekk, siden det er en vibrasjon i bilen av og til. Spøker vel for garanti på drivverk om bilen ikke står på stjernemerkede dekk. Hvor har dere kjøpt stjernemerkede dekk i den senere tid? Dimensjon framme 245/45-19, bak 275/35-19 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxmek Skrevet April 27, 2021 Share Skrevet April 27, 2021 På 25.4.2021 den 23.09, totakt skrev: Garantien går snart ut på min 520 xdrive. Den står på ikke stjernemerkede dekk nå, men tenker å prøve å få tak i stjernemerkede dekk, siden det er en vibrasjon i bilen av og til. Spøker vel for garanti på drivverk om bilen ikke står på stjernemerkede dekk. Hvor har dere kjøpt stjernemerkede dekk i den senere tid? Dimensjon framme 245/45-19, bak 275/35-19 Mener du får Michelin Hp Primacy i den dimensjonen stjernemerket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars S Skrevet April 27, 2021 Share Skrevet April 27, 2021 På 25.4.2021 den 23.09, totakt skrev: Garantien går snart ut på min 520 xdrive. Den står på ikke stjernemerkede dekk nå, men tenker å prøve å få tak i stjernemerkede dekk, siden det er en vibrasjon i bilen av og til. Spøker vel for garanti på drivverk om bilen ikke står på stjernemerkede dekk. Hvor har dere kjøpt stjernemerkede dekk i den senere tid? Dimensjon framme 245/45-19, bak 275/35-19 Sjekk dekkonline.com finnes i Good Year og Michelin i hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FransEirik Skrevet April 28, 2021 Share Skrevet April 28, 2021 Er det dette symbolet " * " som indikerer stjernemerkede dekk på dekkonline? * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet April 28, 2021 Share Skrevet April 28, 2021 44 minutes ago, FransEirik said: Er det dette symbolet " * " som indikerer stjernemerkede dekk på dekkonline? * Ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.A Skrevet April 28, 2021 Share Skrevet April 28, 2021 (endret) Du kan velge "Originalutstyr" i menyen til venstre på dekkonline. Ferdig lenke som bare viser 275/35-19 med * Endret April 28, 2021 av A.A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Herr_eklund Skrevet Mai 3, 2021 Share Skrevet Mai 3, 2021 Trodde att det var viktigast med stjärn märkta däck på vintern jag, det är vad mekaniker och säljare sagt till mig. @totaktskriv gärna vad det blev för däck tillslut jag är också ute efter nya till min xdrive TRF reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Mai 3, 2021 Share Skrevet Mai 3, 2021 50 minutes ago, Herr_eklund said: Trodde att det var viktigast med stjärn märkta däck på vintern jag, det är vad mekaniker och säljare sagt till mig. @totaktskriv gärna vad det blev för däck tillslut jag är också ute efter nya till min xdrive Da har du møtt på en selger som ikke kan sakene sine dessuten har jeg vel til gode å finne stjernemerkede vinterdekk. Dersom du har 19" mix dimensjon og ikke ønsker RFT, er Michelin Pilot Sport 4S* eneste som fås i stjernemerket utgave meg bekjent. Har de selv på bilen, superfornøyd. fupsaker reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Herr_eklund Skrevet Mai 3, 2021 Share Skrevet Mai 3, 2021 @papertigerjag förstog nästan det, blir så jävla trött på sånna luringar. Och Ta f.ex en ärlig mekaniker eller en detailer, han skulle väll aldrig säga ”bara bruk börstevasken du, det går fint” för att han skall få mer jobb, ja fattar inte vad det är för fel på folk, finns det snart inga med yrkesstolthet igen i branschen.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet Mai 4, 2021 Share Skrevet Mai 4, 2021 21 timer siden, Herr_eklund skrev: @papertigerjag förstog nästan det, blir så jävla trött på sånna luringar. Och Ta f.ex en ärlig mekaniker eller en detailer, han skulle väll aldrig säga ”bara bruk börstevasken du, det går fint” för att han skall få mer jobb, ja fattar inte vad det är för fel på folk, finns det snart inga med yrkesstolthet igen i branschen.... Problemet er ikke nødvendigvis at de prøver å lure noen. De danner seg en mening som passer til deres virkelighet og så sprer de den videre. Et eksempel er et dekkverksted som har solgt ikke-stjernemerkede dekk til en haug med BMWer med xDrive uten å få problemer. Det betyr jo ikke at det er problemfritt. Det kan jo bety at mange kunder har fått problemer, men har henvendt seg til et BMW-verksted for å få dem løst i stedet for det aktuelle dekkverkstedet. Otis og fupsaker reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Herr_eklund Skrevet Mai 4, 2021 Share Skrevet Mai 4, 2021 @ogee1du säger något där ja. Sen den där 1% regeln som verkar ha blivit en slags måttstock eller tumregel, undrar vart den egentligen kommer ifrån... en ting till som jag kom att tänka på, låt oss säga att någon kör med ikke stjärn märkta däck, men orginal dim (225/255) drivverket ryker. Då har man förhoppningsvis en försäkring som täcker det, men finns det då en risk att försäkringsbolaget börjar rota i det och kommer med anklagelser att du inte har kört med dessa ”optimala” däck? Jag läser väldigt mycket på olika forum, både svenska AutoPower och amerikanska bimmerpost, och jag blir ju fan inte klok på det här, så många starka åsikter och meningar om detta ämnet, en del som till och med har kontakter lite högre hos någon av dom största däck tillverkarna, men får väldigt lösa och flytande svar när dom frågar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet Mai 4, 2021 Share Skrevet Mai 4, 2021 11 minutter siden, Herr_eklund skrev: @ogee1du säger något där ja. Sen den där 1% regeln som verkar ha blivit en slags måttstock eller tumregel, undrar vart den egentligen kommer ifrån... en ting till som jag kom att tänka på, låt oss säga att någon kör med ikke stjärn märkta däck, men orginal dim (225/255) drivverket ryker. Då har man förhoppningsvis en försäkring som täcker det, men finns det då en risk att försäkringsbolaget börjar rota i det och kommer med anklagelser att du inte har kört med dessa ”optimala” däck? Er vel ikke godt å si. Jeg vil jo si at selskapet har en sak. Samtidig ville jeg vært litt overrasket om de gikk til regress på dette. Hvis man ser litt teoretisk på ting, så er de umulig å teste at en løsning virker. Jo mer du tester uten at det feiler, jo mer sannsynlig er det at løsningen virker, men du kommer aldri til 100% sannsynlighet. Det kan alltid hende at det feiler i morgen. Det du kan teste er at ting ikke virker. Med en gang en løsning feiler vet du det med 100% sannsynlighet. På grunn av det i forrige avsnitt er det vanskelig å lære av folk som opplever at ting går bra. Derfor er det verdifullt at det er mange her på Bimmers som har fått problemer med ikke-stjernemerkede dekk og delt sine erfaringer på forumet. Og derfor mener jeg at det du leser her er mer til å stole på enn mye annet om stjernemerking rundt på nettet. Konklusjonen er at man må kjøpe stjernemerket ved staggered oppsett eller fire like dekk hvis man ikke vil kjøpe stjernemerket. Selv har jeg byttet ut 245 og 275 med 245 hele veien på vinterdekkene fordi jeg ikke fant noen fornuftige stjernemerkede alternativ. Herr_eklund reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FransEirik Skrevet Mai 4, 2021 Share Skrevet Mai 4, 2021 Noen som har tenkt på vedlikehold (oljeskift) av fordelingskassen? Er ganske billig. Gjør det på min bil snart, samtidig med oljebytte på girkasse. Dette er kun for vedlikehold sin del. Turbo-HF og Herr_eklund reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Herr_eklund Skrevet Mai 4, 2021 Share Skrevet Mai 4, 2021 @FransEiriksmart 👍🏼 FransEirik reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Mai 4, 2021 Share Skrevet Mai 4, 2021 På 3.5.2021 den 19.11, papertiger skrev: Da har du møtt på en selger som ikke kan sakene sine dessuten har jeg vel til gode å finne stjernemerkede vinterdekk. Dersom du har 19" mix dimensjon og ikke ønsker RFT, er Michelin Pilot Sport 4S* eneste som fås i stjernemerket utgave meg bekjent. Har de selv på bilen, superfornøyd. Dekkonline.com sier at Pirelli Winter SottoZero 3 er * Ikke alle mulige dimensjoner, men de har i 18" og 19". På Pirelli.com fant jeg også samme dekk i 20" med mixed dim, står ikke noe om * der vel å merke. Søkte opp min xDrive modell. papertiger og Turbo-HF reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå