Gå til innhold

M3 E90 solgt, X3 M40i familiebil på plass.


Olaandref
 Share

Anbefalte innlegg

Skal av med eksosen og få tilpasset x pipes på den nå snart, tenkte da å prøve å få litt liv i bakpotta igjen, den ser passe grå og kjedelig ut. Noen som har gode tips til å få denne blank og fin igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det endelig tid til en liten service på bilen, har hatt det på listen en stund, men har måttet prioritere andre ting. Kjørte en rens på motoren først og skiftet olje, oljefilter og luftfilter. Det er noe tilfredsstillende i det å fylle på ny olje, vite at ting er på stell, selv om det skal sies at den gamle oljen slett ikke så ille ut den heller. Tok en motorvask på den til slutt, utrolig hvor mye støv som blåser opp fra tunet, selv om bilen er veldig lite i bruk om dagen.

58E943D9-DC82-4699-BEDD-4CF44460206D.jpeg

35E83D46-FED6-4A9A-A8F2-83B014A9AD9D.jpeg

68D26F34-0315-4EAD-B358-034B9414C407.jpeg

EDACC71D-CCC7-42CD-BAE6-A670A841FA86.jpeg

9238F19A-F7F7-4D50-BF1F-9046A1B33EA6.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kom over denne filmen som forklarer godt problemene med rådelagre på S65 motorene, en annen ting som jeg ikke har vært obs på er motorfestene som og er veldig utsatt for slitasje, jeg har selv til tider merket en vibrasjon i bilen ved et spesielt turtall når jeg starter bilen eller like før jeg stopper den, så jeg vet hva som skal sjekkes ut på min neste gang jeg er hjemme, motorfestene og klaring mellom bunnpannen og platen under bilen. Uansett, bra film som viser godt hvordan man skifter lagrene, på min er disse skiftet, men det er greit å sette seg litt inn i problemet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Slenger ut litt bilder fra sist den var ute, blir vel neppe brukt så mye mer i år siden jeg blir i Oslo til slutten av oktober. Så får vi se hva som blir gjort i vinter, satser på å få gjort noen oppgraderinger. Leppe står høyt på listen, få på plass noen spacere så jeg får hjulene flush med hjulbuene, og eksosen skal bygges ferdig. Drømmer om å gjøre noen endringer på interiøret og, har falt for røde stoler og deler av dørsider, tror det kunne blitt gromt. 

A494C8AB-02B1-46F0-AC08-762DBEAF8A22.jpeg

DE108F87-19D3-4835-A2FB-042A5BC48BD9.jpeg

0D2B4C24-47E5-4F11-A9D4-27CC7064786E.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, papertiger skrev:

Det må være noe spesielt å kjøre rundt i en E90 med V8 sugemotor. Er dette kosebil eller bruksbil? Setter faktisk E90 høyere enn E92 M3, men det er min subjektive smak :)

3 første årene ble det langt på vei bruksbil ja, men aller mest på langkjøring mellom Oslo, Sørlandet og Sunnmøre, kjørte på den ca 40000 km før jeg bestemte meg for å sette den bort for å spare litt km. Så nå er det kun til kos, skal koste på den litt inn i mellom, men med husrenovering og snart en liten en som kommer i oktober så begrenser det seg naturligvis litt. Må helt ærlig si at jeg foretrekker E90 selv, jeg syns E92 blir litt for snill bake, den fortjener en litt mer aggressiv hekk, der syns jeg E90en er bedre. Ellers så må jeg si meg enig i det du skriver om V8 sugemotor, det er noe eget med det. Om jeg skulle brukt penger på mer hester hadde jeg heller gått for stroker kit enn kompressor. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, ja, det gjør nok det, men skal få lært han litt sunne interesser etter hvert. ;)  Coral red er en klar favoritt ja, om det dukker opp noen stoler på Ebay så må jeg vurdere å kjøpe, om ikke får man se på omtrekking eller farging, selv om jeg er litt skeptisk på sistnevnte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
11 timer siden, Andreas_R skrev:

Grom bil du har her. E90 M3 står høyt på lista mi over verdige arvtagere til min E46 M3. Angående det røde interiøret du vurderer, sier jeg bare en ting, og det er kjør på :D

 

Må si at jeg ikke hadde hatt noe imot å eie en E46 M3 heller, nydelige biler. 👌 Ja, jeg har et håp om å få det til, kanskje neste vinter. 🙂 Har begynt å snuse litt på 513M felger og, lette felger som jeg tror kunne kledd bilen. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei

Utrolig ryddig og fin bil du har 😎

jeg har en e92 jeg skal bytte dekk på til sommeren. Da jeg vil ha litt mer "dekk" kant.

Ser du skriver i en post tidligere her at du kjører 255/35.19. 

vet du?

- bredde felg bak/ front

- dekk størrelse bak/ front

Ser så ryddig ut med den dimmen du har på bilen din. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.10.2021 den 20.56, SpiXi skrev:

Hei

Utrolig ryddig og fin bil du har 😎

jeg har en e92 jeg skal bytte dekk på til sommeren. Da jeg vil ha litt mer "dekk" kant.

Ser du skriver i en post tidligere her at du kjører 255/35.19. 

vet du?

- bredde felg bak/ front

- dekk størrelse bak/ front

Ser så ryddig ut med den dimmen du har på bilen din. 

 

 

Sorry, har ikke sett meldingen din før nå. 
Bak kjører jeg 19" x 10" felger med ET 25, kjører 265/30 på disse, men tenker å gå opp til 275/30 neste dekkskift. Ser og at noen kjører 285/25, men da blir det litt miss match med framhjulene. Mindre gummi bak.

Fremme kjører jeg 9" x 19" ET 31, med 245 dekk for øyeblikket, men skal på med 255. Dette er competition utgaven, den skal derfor være 1 cm lavere en standard M3, men har lest meg frem på diverse fora til at 275 og 255 skal sitte fint på.
Kunne nok spacet ut noen mm for å få litt finere flyt med skjermene, men det blir ikke før jeg har fått på nye dekk med 1 cm pluss.

Endret av Olaandref
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Olaandref changed the title to M3 E90 Competition 2011. Vurderer å selge felgene til fordel for nye. Ta kontakt for mer info.
  • Olaandref changed the title to M3 E90 solgt, X3 M40i familiebil på plass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...