Gå til innhold

M3 E90 solgt, X3 M40i familiebil på plass. Servicetrøbbel i IDrive

Olaandref
 Share

Anbefalte innlegg

I dag ble det langtur på oss, tur retur Hardanger for å hente motor, noen og 70 mil med et snittforbruk på 0,87, nøyaktig 12 timer fra jeg kjørte fra Oslo til jeg hadde fått motordelene i garasjen og parkert bilen igjen hjemme. Som dere ser var været langt bedre på Vestlandet enn her i Oslo, måtte og stoppe i Eidsfjord og forevige noen kjente bergingsbiler, og jaggu ble det arbeid på de og, for midt i en sving på tur opp på Hardangervidda hadde noen funnet ut at han/hun skulle parkere bilen på toppen av autovernet. 

IMG_2676.jpeg

IMG_2679.jpeg

IMG_2683.jpeg

IMG_2687.jpeg

IMG_2693.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Her gjør vi det på gamlemåten. Sommerhjul på, nå må den få en vask, og det samme må felgene, var ikke mye rene sommerhjulene heller. Og boltene var de tørreste hjulboltene jeg har sett. Hadde en tube med noe high temp smøring fra Biltema som jeg har brukt i flere år, beste stoffet jeg har brukt på hjulboltene, og fant jeg den? Nei, men den dukker nok opp så snart jeg ikke trenger den. 😅

Har en god kompis som følger med fra vinduet sitt. 🤩

IMG_3395.jpeg

IMG_3396.jpeg

IMG_3394.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok med guttungen til Bjerke i dag, til tross for surt og kjølig vær, han var nok den mest fornuftige og ba tidlig om å gå tilbake til bilen, hvor han tok seg en god time på øyet. Far der i mot tråkket rundt til the bitter end, og tok for første gang i bruk rattvarmen i bilen. Men her er det jeg tok av bilder, orket rett og slett ikke ta ut mobilen og knipse så mye, til tross for at det var flere forumbiler å se. 🙂

Kjente forøvrig for første gang på savnet av M3en i dag. 🙂

IMG_3531.jpeg

IMG_3530.jpeg

IMG_3529.jpeg

IMG_3523.jpeg

IMG_3524.jpeg

IMG_3528.jpeg

IMG_3525.jpeg

IMG_3527.jpeg

IMG_3522.jpeg

IMG_3526.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fasit så langt, 4000 km på litt over en mnd, mer enn M3en ble brukt i året 😅 En velfortjent vask nå før turen går til Florø og et par dager jobb der. Godt fornøyd, men den er i knappeste laget på førerplass med barnesete bak, er redd det kan tvinge frem et skifte, men skal prøve litt til. Uansett, herlig kjøremaskin på tur 👌

IMG_3599.jpeg

IMG_3606.jpeg

IMG_3608.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Det har blitt noen km siden bilen ble kjøpt i begynnelsen ev Mars, litt over 9000 km, og nye 700 km i morgen. Har ikke mye å utsette på den, men du verden så mye skitt den samler på innsiden av dørene og i karmene. Har vel egentlig landet litt på å selge den til høsten, så om noen er på leting etter en kjekk bil blir nok denne lagt ut 🙂

IMG_4723.jpeg

IMG_4728.jpeg

IMG_4731.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problemet på X3M’n at det samlet seg kvalmende mye dritt mellom dørene slik at lakken var helt nedslitt.. 

og hva er plan for neste bil?

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Snagg30 skrev:

Hadde samme problemet på X3M’n at det samlet seg kvalmende mye dritt mellom dørene slik at lakken var helt nedslitt.. 

og hva er plan for neste bil?

Ja, det er så heftig det der at jeg la merke til det etter første tur.

Jeg tenker å sjekke ut hvordan plassen er i F11, har lyst å finne en bil til gode halve prisen av denne, det er for dyr bil med to barn under 3 år. Går med hjertet i halsen konstant her 🥶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Eystein Ose skrev:

Berre å ta turen å prøve/teste min F11 :) 

Det kan jeg godt, om to uker er jeg hjemme på Sunnmøre til fulltid, da må det bli et skikkelig garasjebesøk 🙂

Endret av Olaandref
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Olaandref skrev:

Det kan jeg godt, om to uker er jeg hjemme på Sunnmøre til fulltid, da må det bli et skikkelig garasjebesøk 🙂

Om to uker er jeg påvei til Sötabror med rullestoven på slep😂 Men vi finner en dag. Må og få tid til bilturen vi har snakket om en stund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Olaandref changed the title to M3 E90 solgt, X3 M40i familiebil på plass. Servicetrøbbel i IDrive

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...