Gå til innhold

M3 E90 solgt, X3 M40i familiebil på plass.


Olaandref
 Share

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Daniel. skrev:

Okei 😄 Da er vel de her et sett som ble brukt på en grønnfoliert E91 som gikk her rett utenfor Bergen en stund 🤔

Og eier av den bilen kjøpte hjulene av meg😅 Er de gamle hjula som satt på e46’n min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Og eier av den bilen kjøpte hjulene av meg😅 Er de gamle hjula som satt på e46’n min.

Har tydeligvis skiftet noen eiere disse i såfall. :) Veldig godt fornøyd med felgene, topp stand, kun to plasser jeg har lagt merke til små skrammer/skraper, pluss at det er litt slitasje i hullene til hjulboltene, men ellers meget bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Olaandref skrev:

Nydelig, finner ikke fargen til min der, men det lar seg ordne. :)

Er bilen din "vanlig" svart? I så fall er det Jet Black som gjelder. Fargekode 668.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Selv om det skjer lite med bilen skjer det heldigvis andre ting, været vi har hatt de siste dagene må benyttes til utearbeid, så nå har jeg kommet godt i vei med et prosjekt jeg har sett frem til lenge, fått skiftet veggen mot fjorden og satt inn vindu. I kveld blir det en kald øl eller tre, med utsikt over skipsleia, selv om været har slått om til regn, blir aldri lei av denne utsikten. Ikke kald øl heller når jeg tenker meg om. 😄

66EB438E-15B4-4BA0-8D70-F3775C8FC5C8.jpeg

13F59CFE-F9FD-4453-A1F4-15D53AEFFE29.jpeg

08B6C751-B02B-48E7-84D9-110B664163E4.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
På 16.6.2022 den 7.05, Orjan skrev:

Surret litt rundt på nettet og kom over flere som leverte disse platene, men ingen som hadde sapphire sort i beholdningen, så jeg sendte en Mail til IND, de lakkerer de i rett farge for meg, uten prispåslag. Fant en del annet gromt der og, men klarte heldigvis å styre impulsene, men nå er snart sapphire sorte deksler til fangeren på vei. Takk for tipset, du har kontroll på det meste du Ørjan. 👌🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde meg på en liten photoshoot i dag, slet litt med å finne et egnet sted, og ble vel bare sånn halvfornøyd med lyset. Men uansett, nyvasket utvendig, mangler fortsatt dekslene til blinklysene fortsatt, disse blir forhåpentligvis sendt ut i neste uke.
Ellers skal carbonleppen på, har endelig litt tid til bil fremover, ser det ut til.

Kjøpte nytt vaskemiddel i dag Chemical guys glossworkz autobath, i denne skal det være litt voks, og jeg føler faktisk den fikk frem mer glans enn den jeg har brukt før. Kjøpte og et kombimiddel fra Chemical guys, for rens og behandling av skinn, spent på disse kombimidlene, har vel ikke hatt helt troen tidligere, men skal gi det en sjanse. 🙂

01FE9545-69F3-41EA-AD58-E1A6622D36AB.jpeg

E55908A1-6044-4745-AA46-940FA002AA9E.jpeg

8EA5F346-EAC9-4FAF-BF74-C790721B2E6F.jpeg

01C66B6A-A056-4AC4-868A-8F1830D84AC6.jpeg

B8051D37-1730-40C9-8649-BA24D2911FCF.jpeg

555B8ADD-128B-4400-8996-894E5D60014D.jpeg

BFF32D42-8D9A-4B0A-BAE3-E44799FB71CC.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Snagg30 skrev:

Flott bil du har, artig med M3 som har 4 dører. Jeg selv kunne tenkt meg en E92 M3 en gang. Har du hatt den lenge og hvor mye har du kjørt?

Har hatt den i 4,5 år nå, faktisk den bilen jeg har eid lengst. Kjøpte den når den var gått 86000 km, første to rene brukte jeg den veldig mye, mange turer mellom Sunnmøre og Oslo. Nå har jeg brukt den 7000 km på 1,5 år, om jeg ikke tar helt feil, bikket 125000 km nå. Har brukt den lite for å holde km standen litt nede. Denne er ombygd, fra en amerikansk donorbil til norsk, men den er såpass bra at jeg vil ta godt vare på den, kjenner godt historien fra den kom til Norge og, så det er betryggende. Heller denne ombygd eller en raskjørt orignalbil. Fikk og veldig gode tilbakemeldinger på jobben som er gjort på den fra Bilia på forrige service, så det er alltid hyggelig å ha med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å få resonans i bilen ved kaldstart, tipper på det er motorfestene som begynner å bli slitt og tenker å skifte ut disse. Er det andre som har erfart lignende? Er jeg på bærtur eller høres det sannsynlig ut? Har lest litt på nett om disse opphengene, det virker som de har en tendens til å ryke, finnes det bedre alternativer å sette inn enn originale BMW fester? Ser Koed selger Lemförder, hvordan er disse på kvalitet? Ser de er billigere enn de originale, men er ute etter noe som holder.

 

Endret av Olaandref
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Olaandref said:

Har begynt å få resonans i bilen ved kaldstart, tipper på det er motorfestene som begynner å bli slitt og tenker å skifte ut disse. Er det andre som har erfart lignende? Er jeg på bærtur eller høres det sannsynlig ut? Har lest litt på nett om disse opphengene, det virker som de har en tendens til å ryke, finnes det bedre alternativer å sette inn enn originale BMW fester? Ser Koed selger Lemförder, hvordan er disse på kvalitet? Ser de er billigere enn de originale, men er ute etter noe som holder.

 

Vet bytte av motorfester er standard prosedyre ved rådelager bytte vertfall. Så er nokk ikke uvanlig at disse blir dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Reset skrev:

Vet bytte av motorfester er standard prosedyre ved rådelager bytte vertfall. Så er nokk ikke uvanlig at disse blir dårlig.

Regner med de ble skiftet når bilen ble bygget om, da er det i såfall 60000 km siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Olaandref changed the title to M3 E90 solgt, X3 M40i familiebil på plass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...