Gå til innhold

Kjøpstips, rabatter etc - i3 / i3S


 Share

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Jarod skrev:

Er jo en 19 modell priset som en 20 modell.  Hvorfor ikke kjøpe en ekte 20 modell til samme pris eller en annen 19 modell til 40k mindre?

Takk for svar :) Du, det kan du si. Mest fordi det er kortreist, noe fordi alt utstyr så rett ut og den var gått lite. Kun i3S er aktuelt. Men har du tips til tilsvarende så er vi åpne for forslag! :) Dette blir en bil nr. 2 som erstatter en gammel Yaris. Yarisen har de hatt i 8 år og kun kjørt 40000km på de 8 årene, så bruksmønsteret er deretter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Marius2002 skrev:

Takk for svar :) Du, det kan du si. Mest fordi det er kortreist, noe fordi alt utstyr så rett ut og den var gått lite. Kun i3S er aktuelt. Men har du tips til tilsvarende så er vi åpne for forslag! :) Dette blir en bil nr. 2 som erstatter en gammel Yaris. Yarisen har de hatt i 8 år og kun kjørt 40000km på de 8 årene, så bruksmønsteret er deretter. 

Ekte 2020:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=215166980

2019:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=216041863

For all del ikke kjøp rød i3, disse ligger alltid lengst og må prises som billigst for å få solgt  

For øvrig er i3 verdens letteste bil å sjekke markedspris på. Søk på «fully» og 184 hk for i3S. 
 

Velg bil med serviceavtale. 
 

edit: som sagt er den du linket til 19 mod hvilket betyr du må annonsere den som 19 mod når du skal selge igjen. Det betyr 40k i tap fra første dag. 

Endret av Jarod
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de hørt om pris på en helt ny en? 

Kan visstnok få ganske store rabatter nå da det er mange konkurrenter.

Har sett folk har fått tilbud på 300k for Fully Charged ikke-s.

Et alternativ er jo også sportspakken. Litt annen frontfanger og ikke sportsmodus, ellers likt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, KireS skrev:

@Marius2002 er mye rabatter på i3 så ville sjekka hva en ny havner på hvis de ikke allerede har gjort det

Godt forslag. Får blant annet 6-8% rabatt i tillegg på kampanjeprisene via storkunderabatt (f.eks.) Akademikerne

OBS! BMW har vært sleipe og fjernet soltak og H/K-anlegget fra Fully Charged utgaven. Modellene fram til 2020 har dette inkludert. Dette må taes i betraktning når du sammenligner priser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har sett på ny og denne kom på betraktelig billigere. Vanlig i3 var uaktuelt etter de oppdaget i3S. Det ble stille fra de etter jeg postet innlegget her og kommet med feedback på sms. Det viser seg at de har visst kjøpt den og henter den i morgen, hvilken pris de ble enige om vet ikke. :) Da blir det opp å teste i3S i morgen kveld!

Takk for feedback alle! :) 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lars89 skrev:

Kunne jeg valgt det bort hadde jeg kjøpt uten soltak.

Bilen blir tyngre og pga den stolpen i midten blir det en svært liten åpning.

Vi bruker soltaket minimalt! 
vi kjøpte vår 19’ ny for under denne summen Marius, men det er ingen s.

På den annen side, disse blir solgt raskt, så passer den med kriteriene, kjør på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan si en del dritt om Tesla (førstehåndserfaring), men en helt ny SR+ koster 350k ny, da er batteriet på 50kWh og man har tilgang til et ladenettverk som er mer eller mindre uten køer. Da vil jeg si at en i3s med 42kwh og 1,5 år på baken til 318k er litt stiv pris. Jeg sier ikke at du skal gå for Tesla, men hvis du framstår som "nøytral" ved kjøpet ditt og ikke viser korta om at du "må" ha BMW så tror jeg det skal være mulig å prute en del, på generelt grunnlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Jarod skrev:

Ekte 2020:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=215166980

2019:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=216041863

For all del ikke kjøp rød i3, disse ligger alltid lengst og må prises som billigst for å få solgt  

For øvrig er i3 verdens letteste bil å sjekke markedspris på. Søk på «fully» og 184 hk for i3S. 
 

Velg bil med serviceavtale. 
 

edit: som sagt er den du linket til 19 mod hvilket betyr du må annonsere den som 19 mod når du skal selge igjen. Det betyr 40k i tap fra første dag. 

Ja, her ser man jo hvor lett det er å la seg lure.

Den "ekte" 2020-modellen du henviser til er en 2019-modell. i3 bytter ikke modellår før måned 11, og denne bilen er produsert 14. august 2019. Bilen har dessuten utstyrskode 993 "Model Year By VIN" og det tiende symbolet er en "K", som da betyr en 2019-modell. Ellers er jeg av den oppfatning at knæsje farger på småbiler som dette er populært, og sånn sett ville jeg ikke vært bekymret for å kjøpe i3 i den kuleste fargen - Melbournerød. Det fine med en 2019 og 2020 modell i3, er at de er identiske (om vi ser bort fra at 2020-modellen lager summelyd og at fargen Blue Ridge Mountain ble tilgjengelig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...