Dusy Skrevet Mai 25, 2021 Share Skrevet Mai 25, 2021 Hei! Værmeldinga melder strålende sol og fine kjøreforhold for en god dagstur i M3en sammen med fruen. I den anledning ønsker jeg tips til en finfin kjørerute med fine omgivelser, steder å stoppe og få litt bensin i blodet Er det noen som har en kjørerute som kan anbefales? Gjerne steder bilen kan strekke seg litt i svinger med aktiv kjøring, og ikke minst steder å stoppe. Har i tankene om å ta bakveien fra Drammen til Hønefoss, og videre opp til Hadeland Glassverk da fruen er glad i slike ting. Så så jeg for meg å stoppe et sted med en engangsgrill og grille noe mat på veien. Derfra er jeg åpen for flere ruter å kjøre. Vet det er fine veier i Kongsberg og omegn også ( @Ingvaldsen? ) På forhånd tusen takk for tips! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Mai 25, 2021 Share Skrevet Mai 25, 2021 Stopp utafor kontoret til MDG, rus motoren og tut som faen nei, Oslo kjører jeg ikke i, fytti for en by! Alt er jo stengt, omkjøring og enveiskjørt... Kan dog anbefale deg en tur over Hokksund, innom Eikeren og eventuelt via Hof, ut på e18 igjen feks... Fin tur! gallay, Dusy og Snagg30 reagerte på dette 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ampera Skrevet Mai 25, 2021 Share Skrevet Mai 25, 2021 Oslo - Bjørkelangen - Ørje - Halden. Flotte veier og mye å se på, langs Haldenvassdraget, Sluser m.m Dusy reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dusy Skrevet Mai 25, 2021 Forfatter Share Skrevet Mai 25, 2021 30 minutes ago, Shattered said: Stopp utafor kontoret til MDG, rus motoren og tut som faen nei, Oslo kjører jeg ikke i, fytti for en by! Alt er jo stengt, omkjøring og enveiskjørt... Kan dog anbefale deg en tur over Hokksund, innom Eikeren og eventuelt via Hof, ut på e18 igjen feks... Fin tur! Oslo liker ikke M3 heller, så der kjører man sjeldent med den 😂 Takk for tips! Er det noen fine plasser å stoppe der underveis som du vil anbefale? 10 minutes ago, Ampera said: Oslo - Bjørkelangen - Ørje - Halden. Flotte veier og mye å se på, langs Haldenvassdraget, Sluser m.m Tusen takk for tips! Ørje så jo ut som et lite koselig sted kjæresten min vil like. Er det noe fine severdigheter som kan anbefales for ei som er glad i kunst og kultur? Denne turen frister mer enn det vi har planlagt; ett stopp på Hadeland Glassverk 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ampera Skrevet Mai 25, 2021 Share Skrevet Mai 25, 2021 2 minutter siden, Dusy skrev: Oslo liker ikke M3 heller, så der kjører man sjeldent med den 😂 Takk for tips! Er det noen fine plasser å stoppe der underveis som du vil anbefale? Tusen takk for tips! Ørje så jo ut som et lite koselig sted kjæresten min vil like. Er det noe fine severdigheter som kan anbefales for ei som er glad i kunst og kultur? Denne turen frister mer enn det vi har planlagt; ett stopp på Hadeland Glassverk 🤔 Her er noe https://no.tripadvisor.com/Attractions-g3459134-Activities-Orje_Marker_Municipality_Ostfold_Eastern_Norway.html Avslutte turen på Festningen i Halden. Dusy reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffe Skrevet Mai 25, 2021 Share Skrevet Mai 25, 2021 Er ikke så kjent i disse områdene. Men er vel ganske flott og svingete veien som går nordover på østsiden av randsfjorden om du ender med å kjøre til Hadeland Glassverk. Ble også overrasket over hvor mye svinger det var på veien mellom Lynga - Hurdal - Minnesund da jeg kjørte der med bil i fjor. Men kanskje en vei jeg heller hadde kjørt med motorsykkel enn med bil. Dusy reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dusy Skrevet Mai 25, 2021 Forfatter Share Skrevet Mai 25, 2021 13 minutes ago, Ampera said: Her er noe https://no.tripadvisor.com/Attractions-g3459134-Activities-Orje_Marker_Municipality_Ostfold_Eastern_Norway.html Avslutte turen på Festningen i Halden. https://goo.gl/maps/Fa3BQmzpe26wQprj6 Da ble det slik! 13 minutes ago, laffe said: Er ikke så kjent i disse områdene. Men er vel ganske flott og svingete veien som går nordover på østsiden av randsfjorden om du ender med å kjøre til Hadeland Glassverk. Ble også overrasket over hvor mye svinger det var på veien mellom Lynga - Hurdal - Minnesund da jeg kjørte der med bil i fjor. Men kanskje en vei jeg heller hadde kjørt med motorsykkel enn med bil. Ser ut til at vi utsetter Hadeland for denne gang, men den ruta er notert til da! laffe reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Mai 25, 2021 Share Skrevet Mai 25, 2021 1 time siden, Dusy skrev: Oslo liker ikke M3 heller, så der kjører man sjeldent med den 😂 Takk for tips! Er det noen fine plasser å stoppe der underveis som du vil anbefale? Tusen takk for tips! Ørje så jo ut som et lite koselig sted kjæresten min vil like. Er det noe fine severdigheter som kan anbefales for ei som er glad i kunst og kultur? Denne turen frister mer enn det vi har planlagt; ett stopp på Hadeland Glassverk 🤔 Tenkte på, Eidsfoss "by" - mye kul historie, et bittelite sentrum. Men flott plass! har ei søster som bodde der oppe i noen år, så var mye der, og lærte mye om lokalhistorien. Et stopp innom Eidsfoss kirke kanskje også, bare for å titte, er vel gøy? Dusy reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dusy Skrevet Mai 26, 2021 Forfatter Share Skrevet Mai 26, 2021 7 hours ago, Shattered said: Tenkte på, Eidsfoss "by" - mye kul historie, et bittelite sentrum. Men flott plass! har ei søster som bodde der oppe i noen år, så var mye der, og lærte mye om lokalhistorien. Et stopp innom Eidsfoss kirke kanskje også, bare for å titte, er vel gøy? Tusen takk for svar! Shattered reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Mai 26, 2021 Share Skrevet Mai 26, 2021 Ellers kan du kjøre slik: Viken rundtur Er verdt å ta en tur innom Solbergfoss Kraftverk. Dusy reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tambur4 Skrevet Mai 26, 2021 Share Skrevet Mai 26, 2021 Halden-tips: Fredriksten festning. Zipline og høye sluser: https://www.viaferratahaldenkanalen.no/ En liten ekstrarute: Dusy reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tambur4 Skrevet Mai 26, 2021 Share Skrevet Mai 26, 2021 Morsom butikk på Ørje: https://stasbil.no/ Dusy reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dusy Skrevet Mai 26, 2021 Forfatter Share Skrevet Mai 26, 2021 1 hour ago, tambur4 said: Morsom butikk på Ørje: https://stasbil.no/ Herlig, denne skal vi definitivt ta turen innom! Tusen hjertelig takk for tips og kjørerute! 6 hours ago, Kjennern said: Ellers kan du kjøre slik: Viken rundtur Er verdt å ta en tur innom Solbergfoss Kraftverk. Tusen takk for tips! Veldig gode bidrag her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Mai 29, 2021 Share Skrevet Mai 29, 2021 On 5/25/2021 at 10:22 PM, Ampera said: Oslo - Bjørkelangen - Ørje - Halden. Flotte veier og mye å se på, langs Haldenvassdraget, Sluser m.m Godt forslag hvis du vil holde deg til Oslo/Akershus/Østfold. Selv er jeg veldig glad i kjøre Oslo-Halden og så Aremark-Ørje og eventuelt videre nordover mot Bjørkelangen/Kongsvinger. Hvis du vil ta en alternativ "snarvei", forsøk Halden-Aremark-Rakkestad-Askim-Båstad-etc. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tambur4 Skrevet Mai 29, 2021 Share Skrevet Mai 29, 2021 Oslo - Halden blir ofte en kjedelig transportetappe. Et fint alternativ er Moss - Larkollen - Saltnes - Fredrikstad. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå