skoglund Skrevet August 3, 2022 Share Skrevet August 3, 2022 På 24.6.2022 den 19.42, 540is skrev: Og synderen er mest trolig glippen i vannbrettet som leder vann ned på motordekselet og dysene Gått du kan utføre reprasjon selv:) ser forholdvis ok ut og skru på da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet August 3, 2022 Share Skrevet August 3, 2022 9 timer siden, Ingvaldsen skrev: Da var det tid for storsørvis på x5’n ! skal bytte olje på motor, girkasse og fordelingskasse! fikk endelig tak i 0w40 til skikkelig pris, perfekt olje her som det kan være så kaldt. skal bli godt å få løftebokk endag for slippe det drite her kjøpt inn genial pompe fra biltema! fjernet braketten til girkassa, når den er fjernet så siger girkasse nesten ingenting når jeg fjerner jekken. tappet ned all olje, fylte på fordelingskasse først til det rant over. tok så ned bunnpanne på kassa, tok ned mecatronicen. Det var bra jeg gjorde den jobben for der har ene tetningen gått i oppløsning. monterte så mecatronic igjen med ny gummi, monterte ny panne og fylte olje til det rant over uten motor igang slik at ikke kassa skulle gå tørr ved oppstart. startet så motor og fylte mer til det var fullt, kjørte gjennom alle gir. Fylte igjen, og lot den stå å gå så den fikk temperatur før jeg etterfylte siste gang. helvetes grusejobb når du ligger på hore og har dårlig plass, var full av girolje hele meg😂 ferdig sørvet bilen giret egentlig ikke stygt før, men på kald bil føltes det ikke ut som bilen gikk i lockup første kilometrene. men nå etter sørvis tar den skikkelig med engang på kald bil og den girer veldig mye mykere! koblet inn igjen xdrive, det fungerer perfekt uten lugging. Den bruker heller ikke mer diesel, lugging og forbruk var nok pga injektoren. nå er bilen klar for mange tusen til, per idag gått 326k km! Eneste som gjenstår er bremseveske bytte, det tok sulland kun 1000kr for ink moms så det setter jeg vekk! Morro å se hvordan du ordner og fikser denne og .😊 Kjenner igjen drittjobben med å ligge på bakken med girolje som drypper og flyter over deg . Ufatteilg hvor ting kan hjelpe med ny olje spesielt på girkassen . Og som jeg sa til deg når jeg traff deg i sommer ,er en flott e70 du har . Ingvaldsen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet September 1, 2022 Forfatter Share Skrevet September 1, 2022 Har nå fylt stor mengder med kjøleveske på x5’n siste halvåret, tenkte det var på tide å gjøre noe med det siden det har forverret seg nå i det siste! trodde først det var motor som slukte vannet, men nå som det har blitt værre gikk det an å se at det bare var ei lekasje 😁 fikk sulland til å finne ut nøyaktig hvilke del som var defekt når den var inne på bremseveskebytte viste seg å være tuten som er skrudd fast i toppen. det stemte heldigvis Hadde liggende røret som går ned mot termostat, bestilte dette tidligere for å være sikker siden jeg ikke viste nøyaktig hva som var ødelagt den gangen vannpompa havarerte. dette er jo kjent for å sprekke, det fikk jeg erfare i tyskland i 2018. inn med nytt å ut med det gamle da var en synder og en potensiell synder ute 😁 Montert sammen igjen og klar for prøvekjøring prøvekjørt og funnet iorden, klar for nye mil med samme kjøleveske veide den på nytt, uten folk og med halv tank omtrent like lett som 550’n💩 Otis, ahj, fupsaker og 6 andre reagerte på dette 9 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet September 2, 2022 Share Skrevet September 2, 2022 (endret) Det røret på toppen er røket på min og .😊 Skal bytte det nå om 14 dager etter ferien jeg skal på . Et spm om lufting ,er det bare å fylle på kjølevæske her ,eller er det en prossess som må gjøres ? Skal bytte vannpumpe og termostat og samtidig . Ps ,min er vel mer lik e39en du hadde ,så fint om du kunne sagt litt om dette med lufting osv 😊 Den jobben du gjorde nå ,er kjekt å ha på plass før høst og vinter kommer . Igjen liker arbeidet du gjør på bilparken din .😎 Endret September 2, 2022 av sveigis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet September 2, 2022 Forfatter Share Skrevet September 2, 2022 34 minutter siden, sveigis skrev: Det røret på toppen er røket på min og .😊 Skal bytte det nå om 14 dager etter ferien jeg skal på . Et spm om lufting ,er det bare å fylle på kjølevæske her ,eller er det en prossess som må gjøres ? Skal bytte vannpumpe og termostat og samtidig . Ps ,min er vel mer lik e39en du hadde ,så fint om du kunne sagt litt om dette med lufting osv 😊 Den jobben du gjorde nå ,er kjekt å ha på plass før høst og vinter kommer . Igjen liker arbeidet du gjør på bilparken din .😎 Ganske enkelt egentlig starter med at motor er av, ut med lufte skruen på røre jeg byttet. Så fyller du til det renne ut der, så skrur du igjen og fyller ekspasjonstank ganske full. start motor, la den bli varm og ha varmeapparat på fullt og vifte på minium. Topp opp om det er behov etter dette. sveigis og Blinklys reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet September 2, 2022 Share Skrevet September 2, 2022 6 minutter siden, Ingvaldsen skrev: Ganske enkelt egentlig starter med at motor er av, ut med lufte skruen på røre jeg byttet. Så fyller du til det renne ut der, så skrur du igjen og fyller ekspasjonstank ganske full. start motor, la den bli varm og ha varmeapparat på fullt og vifte på minium. Topp opp om det er behov etter dette. Takk takk .🙏 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet September 24, 2022 Forfatter Share Skrevet September 24, 2022 Nå som frøkna har kjøpt seg golf har jeg fått x5’n helt for meg selv 😁 hun passerte nylig 330 000km med den og mer skal den gå! fin altmulig bil mens jeg for bygget garasj til mer ufornuftige biler😁 og her i sitt rette element med henger Saltkjelen, CHNilsen, E.C. og 6 andre reagerte på dette 9 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet September 24, 2022 Share Skrevet September 24, 2022 Når begynner du på garasjen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet September 24, 2022 Forfatter Share Skrevet September 24, 2022 1 minutt siden, E.C. skrev: Når begynner du på garasjen? blir grunnarbeid nå i umiddelbar framtid, og resten på vårparten å utover. har akkurat fått vellsignelse fra eneste nabo så mandag er det fram med motorsag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet September 24, 2022 Share Skrevet September 24, 2022 Kjekt, dette blir bra. Det må være mye artigere å få designet noe selv etter sine egne ønsker og slippe å gjøre om på eksisterende ting for å få de til å funke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet September 24, 2022 Share Skrevet September 24, 2022 Blir spennende med byggestart. Har du tegnet og prosjektert ferdig garasjen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet September 24, 2022 Forfatter Share Skrevet September 24, 2022 3 timer siden, Saltkjelen skrev: Blir spennende med byggestart. Har du tegnet og prosjektert ferdig garasjen? nei, bare skissert noe grovt og fått pris for å vite hvor kostbart det faktisk blir ! og nei det blir ikke kjøpt noe fra løvangers, mest på grunn av at det ikke er dimensjonert i nærheten av den snølasten jeg må ha her jeg bor. blir å handle precut, fint for en amatør som meg med god tid. har vært i kontakt med igland siden de har element, men de kunne ikke levere noe med fri takhøyde så da ble det utelukket. Ampera reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet September 24, 2022 Share Skrevet September 24, 2022 4 timer siden, Ingvaldsen skrev: nei, bare skissert noe grovt og fått pris for å vite hvor kostbart det faktisk blir ! og nei det blir ikke kjøpt noe fra løvangers, mest på grunn av at det ikke er dimensjonert i nærheten av den snølasten jeg må ha her jeg bor. blir å handle precut, fint for en amatør som meg med god tid. har vært i kontakt med igland siden de har element, men de kunne ikke levere noe med fri takhøyde så da ble det utelukket. Precut på en garasje er bortkasta penger 😊 Kjøp løpemeter og kapp selv. Så kjøper du ferdige takstoler med hevet undergurt ( som i min garasje ) evt. Sperrer og drager i mønet, men det "går" ikke på 13 meter spenn😅 men du skal vel dele av noe og kan ha en søyle i midten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet September 25, 2022 Forfatter Share Skrevet September 25, 2022 9 timer siden, Skulebollen skrev: Precut på en garasje er bortkasta penger 😊 Kjøp løpemeter og kapp selv. Så kjøper du ferdige takstoler med hevet undergurt ( som i min garasje ) evt. Sperrer og drager i mønet, men det "går" ikke på 13 meter spenn😅 men du skal vel dele av noe og kan ha en søyle i midten? Precut kostet meg totalt i underkant av 30 000kr ekstra, det er en pris jeg kan leve med. Mener tilbudet var innregnet med slike takstoler du nevner, for det ble ikke noe limtredrager i mønet! men det er kun halve garasjen som skal ha fri høyde og det blir en delevegg, skal kunne stå fritt for å gjøre hva jeg vil i ene avdelingen uten å være redd for bilene som står innendørs i andre enden😁 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eystein Ose Skrevet September 25, 2022 Share Skrevet September 25, 2022 Om det er Precut fra Koppen så er min erfaring at det ikke lønner seg. Jeg la på 30k på prisen av Precut, og fikk den ferdig prosjektert, søkt om, levert og satt opp av et lokalt tømrerfirma. Jeg har 4.5m takhøgde på ene halva, og loft på andre Skulebollen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå