Ingvaldsen Skrevet Mandag kl. 22:34 Forfatter Skrevet Mandag kl. 22:34 1 time siden, Eystein Ose skrev: Artig å skoge tilbake gamlebilen! Noe nytt angående X5M? nei den kommer nok til å stå å samle støv i mange år til. På 28.2.2023 den 15.39, Ingvaldsen skrev: Arti å høre! hva er værst tro, 2stk n57 eller 1stk s63?😂 2 stk n57 er nok tryggeste valg 39 minutter siden, mr.pingu skrev: Gratulerer med gjenforeningen av gammel bil Har de behandelt den snilt ellers? Hvorfor er det så vanskelig for verksteder? Hos min bil er det bare BMW/merkeverksted som klarer å få rattet rett…. Valeo har vært OEM for PDC BMW lenge. Burde funke fint. Ikke 100% sikker for E7x men E6x og fleste F-series var hvertfall valeo. Ellers hadde F3x Bosch, men jeg tror det var de eneste som BMW brukte Bosch på. Nå vi er inne på OEM; Er det schaefler / INA det gjelder for strammer og reim relaterte deler? nei den trenger en voldsom vask, den ser ikke ut innvendig. har nærmest blitt brukt som en kassebil, gulvet bak er knekt. frontruta måtte svampes innvendig og gåes over med nal, vannet ble svart og svampen ble svart. har justert mange biler men er vell bare 2-4 ganger jeg har fått bil som har beint ratt, så det er nok sjelden kost. da prøver jeg valeo, ser ut som e70 ikke deler sensor med noe annet. ina er nesten alltid riktig til reimhjul osv, vannpumpe kan variere men der kjøper jeg alltid original bmw. mr.pingu reagerte på dette 1
sveigis Skrevet Tirsdag kl. 06:32 Skrevet Tirsdag kl. 06:32 Dette var gøy .😊 Husker jeg fulgte denne tråden og det var no ikke småtterier på hva su gjorde med den . Godt den havnet tilbake hos deg så den kommer dit en e70 fortjener . For igjen disse er fine . Men veldig trist med den blå altså 😤😓 Ingvaldsen reagerte på dette 1
mr.pingu Skrevet Tirsdag kl. 08:19 Skrevet Tirsdag kl. 08:19 1 hour ago, sveigis said: Men veldig trist med den blå altså Ja den fargen og fronten er så tøff, hadde gjerne sett den på veien
Espen.st Skrevet Tirsdag kl. 08:22 Skrevet Tirsdag kl. 08:22 Må slutte å kjøpe flere biler! Må prioritere ///M’n 😜
eivi91 Skrevet Tirsdag kl. 10:22 Skrevet Tirsdag kl. 10:22 (endret) Interessant tråd! Ble visst sittende å lese gjennom hele. 😂 Ser at jeg skulle vært innom denne før jeg handlet Meyle HD casterstag tidligere i år, og trodde det skulle være gode greier. 🤪 Når det gjelder termostater, hvilken temperatur ligger du på nå? Jeg merker min ofte ligger rundt 80 grader, spesielt på vinteren. Både hovedtermostat og den på girkassekjøler er nye originale BMW. EGR-kjøleren har forsvunnet på mystisk vis. 🤫 Merker også at det tar lengre tid å få varme i bilen uten EGR. Endret Tirsdag kl. 10:27 av eivi91
Ingvaldsen Skrevet Tirsdag kl. 10:34 Forfatter Skrevet Tirsdag kl. 10:34 2 timer siden, mr.pingu skrev: Ja den fargen og fronten er så tøff, hadde gjerne sett den på veien det blir nok dessverre lenge til, frister mer å koste på hus å garasje per idag. 2 timer siden, Espen.st skrev: Må slutte å kjøpe flere biler! Må prioritere ///M’n 😜 x5'n jeg kjøpte nå kostet meg cirka litt over halvparten av en brukt s63 i ukjent tilstand så uansett hvor kul en x5M er så er det et av det største pengeslukene man kan kjøpe, men leker fortsatt med tanken om å bygge den om til diesel endag. 8 minutter siden, eivi91 skrev: Interessant tråd! Ble visst sittende å lese gjennom hele. 😂 Ser at jeg skulle vært innom denne før jeg handlet Meyle HD casterstag tidligere i år, og trodde det skulle være gode greier. 🤪 Når det gjelder termostater, hvilken temperatur ligger du på nå? Jeg merker min ofte ligger rundt 80 grader, spesielt på vinteren. Både hovedtermostat og den på girkassekjøler er nye originale BMW. EGR-kjøleren har forsvunnet på mystisk vis. 🤫 Merker også at det tar lengre tid å få varme i bilen uten EGR. ja nei det er flere som har brent seg på meyle, du vil nok få en umiddelbar forbedring med x5M casterstag siden det er mye kraftigere gummi på den. kulene vil nok lage lyd i nær framtid. har ikke sjekket per idag men den blir raskt varm men kan sjekke igjen mot helgen når det blir minusgrader, men byttet både hovedtermostat og girkasse termostat for 2 år siden. da holdt den stabilt 88 grader i 30 minusgrader, hovedtermostat hadde bmwlogo mens girkassetermostat var mahle fra autodoc som var identisk den originale som satt der. denne har helle ikke egr.
RF91 Skrevet Tirsdag kl. 10:45 Skrevet Tirsdag kl. 10:45 Korleis får ein fram temperaturane i E70? Eg får ikkje fram ein skit på min 🤔
eivi91 Skrevet Tirsdag kl. 10:47 Skrevet Tirsdag kl. 10:47 5 minutes ago, Ingvaldsen said: ja nei det er flere som har brent seg på meyle, du vil nok få en umiddelbar forbedring med x5M casterstag siden det er mye kraftigere gummi på den. kulene vil nok lage lyd i nær framtid. har ikke sjekket per idag men den blir raskt varm men kan sjekke igjen mot helgen når det blir minusgrader, men byttet både hovedtermostat og girkasse termostat for 2 år siden. da holdt den stabilt 88 grader i 30 minusgrader, hovedtermostat hadde bmwlogo mens girkassetermostat var mahle fra autodoc som var identisk den originale som satt der. denne har helle ikke egr. Har vurdert å kjøpe inn X5M armer allerede, men de leveres ikke lengre fra Lemförder, merket som "no longer deliverable by the manufacturer". Så man må i så fall kjøpe hos noen som fremdeles har de på lager. Kjørte med EGR aktiv nå forrige mnd, og det kom varm luft fra dysene bare etter noen få meter, kontra uten, så må man kjøre i 3-5 minutter før det kommer varme. Antar det er fordi eksosen går innom EGR-kjøleren og varmer opp kjølevæska raskere. Min har heller ikke webasto. Med meg virker det som at med småkjøring så ligger vanntempen ofte rundt 80 grader, men stiger høyere om jeg belaster hardere, og/eller kjører lengre. Irriterende at disse bilene ikke har temperaturmåler for kjølevann i instrument. Glemte å nevne det, men pen bil!
Ingvaldsen Skrevet Tirsdag kl. 11:00 Forfatter Skrevet Tirsdag kl. 11:00 10 minutter siden, eivi91 skrev: Har vurdert å kjøpe inn X5M armer allerede, men de leveres ikke lengre fra Lemförder, merket som "no longer deliverable by the manufacturer". Så man må i så fall kjøpe hos noen som fremdeles har de på lager. ja ser det nå at de ikke dukker opp på autodoc lengere. mulig gs eller koed fortsatt har på lager. 11 minutter siden, eivi91 skrev: Kjørte med EGR aktiv nå forrige mnd, og det kom varm luft fra dysene bare etter noen få meter, kontra uten, så må man kjøre i 3-5 minutter før det kommer varme. Antar det er fordi eksosen går innom EGR-kjøleren og varmer opp kjølevæska raskere. Min har heller ikke webasto. står klima på auto så blir det ikke noe varme før vanntemp passerer 45 grader, men bilene har jo elektrisk varmer men usikker på virkemåte. min har feilkode på elektrisk varmer men mistenker den fungerer likevel siden den blir raskt varm. 12 minutter siden, eivi91 skrev: Irriterende at disse bilene ikke har temperaturmåler for kjølevann i instrument. bruker xhp/mhd adapter og bimmerlink da den er veldig enkel å bruke for å se livedata.
Ingvaldsen Skrevet Tirsdag kl. 11:05 Forfatter Skrevet Tirsdag kl. 11:05 19 minutter siden, RF91 skrev: Korleis får ein fram temperaturane i E70? Eg får ikkje fram ein skit på min 🤔 skjult meny, summerer 5 siste sifferne i vinnummer for å låse opp. bruker selv bimmerlink
eivi91 Skrevet Tirsdag kl. 11:07 Skrevet Tirsdag kl. 11:07 6 minutes ago, Ingvaldsen said: bruker xhp/mhd adapter og bimmerlink da den er veldig enkel å bruke for å se livedata. Jepp, samme her. Har den oransje MHD universal WIFI adapteren.
teerex Skrevet Tirsdag kl. 12:08 Skrevet Tirsdag kl. 12:08 1 time siden, RF91 skrev: Korleis får ein fram temperaturane i E70? Eg får ikkje fram ein skit på min 🤔 RF91 reagerte på dette 1
Ingvaldsen Skrevet i går, 22:39 Forfatter Skrevet i går, 22:39 Vanskelig å se på bilde men interiøret er veldog møkkete, så prøvde å få det renset. Men var tom for swisswax sin rens så den jeg hadde til overs var ikke sterk nok. mellom setene var det mye rester fra Ørsta fett å frityr som ikke egnet seg på bildet, men ble kvitt det meste. Fikk det litt renere men det lukter ivertfall godt i bilen nåda. bilen hadde time på airbag innkaling på digereneset, så da ble det turen dit idag. Denne gangen tok det 3 timer imotsetning til nesten 2 måneder på x5M, alt i alt ser det ryddig ut så kan anbefale å ta den jobben her. Vet bmw estimerer 5 timer på jobben. eivi91, Patryck og Eystein Ose reagerte på dette 3
RF91 Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Korleis kan dei estimera 5 tima på å skifta ein airbag? 😅😂 Og e da recall på airbag'ane på E70? Ha sett ein del tråda på nettet so nevne airbagbytte, men dei trådane har vore fleire år gamle.
Ingvaldsen Skrevet 11 timer siden Forfatter Skrevet 11 timer siden 1 minutt siden, RF91 skrev: Korleis kan dei estimera 5 tima på å skifta ein airbag? 😅😂 Og e da recall på airbag'ane på E70? Ha sett ein del tråda på nettet so nevne airbagbytte, men dei trådane har vore fleire år gamle. Det er begge airbag framme som skal byttes, for å bytte passasjersiden på dashbord ut. denne innkallingen begynte i 22/23, alle e70 skal inn. det ble også byttet en bolt på klimaanlegget som var aksjon på, men har ikke sett meg inn i nøyaktig hva og hvorfor. Litt arbeid å ta ut dash, bilder fra da jeg bytta på x5M mr.pingu reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå