Gå til innhold

F11 msport med og uten adaptive/dynamic drive


Ingvaldsen
 Share

Anbefalte innlegg

Grubler mye på bil om dagen, f1x m550d står høyt i kurs ! 
 

etter å ha kjøpt meg x5 med adaptive drive gar jeg virkelig fått opp øynene for hydrauliske stabstag! Å enda mer sjokkerte det meg etter å kjørt e38 å e70 med vanlig stabstag, begge msport.

 

har sett opp til flere ganger på Denne 550’n og tenkt at denne må jeg ha, den mangler litt utstyr jeg vil ha men har tenkt at det går bra allikevel!
 

men etter å ha kjørt bil med aktive stabstag er jeg livredd for å kjøpe bil uten! Men tenker igjen at en nyere bmw msport personbil bør være rimelig bra uten edc og aktive stabstag,  men er den god nok til å forsvaret kjøpet når det mangler ? 
 

vil gjerne høre om noen har prøvd bmw 5-serie stasjonsvogn eller sedan med eller uten aktive stabstag, og om dette var veldig merkbart ?

 

er vanlig msport 704 ubehagelig på f1x kontra edc? 
 

 

37B802CF-C332-48CA-BAF1-78D596E44B28.png

Endret av Ingvaldsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Ingvaldsen changed the title to F11 msport med og uten adaptive/dynamic drive

Jeg har bare kjørt 300-400km med f10 og adaptiv understell. Svært god komfort i comfort, og passelig sportslig i sport. 

Jeg har adaptiv understell på e70, og det har mye å si. Tror ikke jeg hadde kjøpt en bil uten det, helt rått hvordan det er i det daglige. Jeg kjører ikke på bane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Otis skrev:

Jeg har bare kjørt 300-400km med f10 og adaptiv understell. Svært god komfort i comfort, og passelig sportslig i sport. 

Jeg har adaptiv understell på e70, og det har mye å si. Tror ikke jeg hadde kjøpt en bil uten det, helt rått hvordan det er i det daglige. Jeg kjører ikke på bane.

Har selv kun kjørt f1x med adaptivt understell, alt fra en vanlig 525d med intragral pakka, 535ix og m550d.

e70 virker det kanskje litt ekstra bra siden det er en høy å tung bil, men en fullspekka f11 er heller ikke lett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min forrige 520d f11 hadde ikke dynamic drive,men edc var det. Den jeg har nå 530dx har dynamic drive og edc,og kan ikke si jeg merker den store forskjellen foruten at den jeg har nå blir vesentlig tyngre på styringen i sport/sport+.  Også er det en forbannet irriterende hydraulikk lyd fra systemet😂 Men driver heller ikke sports kjøring,så er vel kansje en grunn til at jeg ikke merker så stor forskjell🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ///M-ini95 skrev:

@BimmerFan! du kan vel komme med noen innspill her? Som tidligere eier av F10 med 704 understell og nå 7 er med EDC, samt utallige prøveturer i min F10 med EDC, så har du gjort deg noen erfaringer. 

 

 

Kan absolutt komme med noen innspill. Jeg syns min F10 (med 18" og 275 brede bakdekk) uten EDC, men med 704 understell var absolutt ikke noe ubehagelig bil å kjøre. Den satt som et skudd i svingene, i forhold til liknende biler i samme klasse. Komfortmessig var den også bra, men på veier med "vaskebrett" standard så kunne det bli litt "stivt". Syns den også var mange hakk mer behagelig enn E70 med sportunderstell. 

EDC? Det forandrer hele bilens karakter. En F10 med EDC satt i Comfort/Comfort+ er ikke langt unna en F01 LCI når det kommer til komfort. Den er komfortabel og gir litt gyngete båtfølelse som man får i en 7er. I sport+ forandrer bilen totalt karakter og sitter meget bra i svinger. 

Dette med komfort er selvsagt veldig individuelt og har noe med hva man er vant til fra før av. Jeg personlig etter og ha eid en bil med EDC, ville ikke kjøpt en bil uten. Det skal sies at jeg ikke var noe misfornøyd med understellet på min f10, det var for min del en morsom bil til tross for at den var litt motorsvak. 

Skal man ha det ultimate så burde det være både dynamic drive og EDC, men det er ikke så lett å finne en bil med alt man ønsker seg. 

Flott F11 med råtøff farge og lekkert interiør :)  

Lykke til @Ingvaldsen :D 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for utfyllende svar ! @BimmerFan!

er egentlig krengning som bekymrer meg mest, at et msport understell fungerer i fleste tilfeller er det ingen tvil om! Men komfår funksjonen med edc er overlegen.

En annen ting som river meg er at i utstyrliste så står det ingenting om verken msport 704, edc, adaptive suspension eller dynamic drive.

går jeg inn i delekatalog på koed så er det ingenting som heter 704 til m550d ?  Vil det da si at m550d kommer standard med edc dempere ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

Takk for utfyllende svar ! @BimmerFan!

er egentlig krengning som bekymrer meg mest, at et msport understell fungerer i fleste tilfeller er det ingen tvil om! Men komfår funksjonen med edc er overlegen.

En annen ting som river meg er at i utstyrliste så står det ingenting om verken msport 704, edc, adaptive suspension eller dynamic drive.

går jeg inn i delekatalog på koed så er det ingenting som heter 704 til m550d ?  Vil det da si at m550d kommer standard med edc dempere ?

Jeg har erfart at store og tunge biler vil krenge. EDC og brede dekk vil selvfølgelig ordne opp i en del, men skal man ha en bil som krenger så lite som mulig, så er dynamic drive tingen.

Så vidt meg bekjent så leveres ikke F1x X-drive biler med 704 sportsunderstell. Det står da enten mellom standardundserstell eller EDC. Jeg er ikke helt sikker, men tror ikke M550d leveres standard med EDC. Isåfall så er den grønne utstyrt med standardunderstell. Har prøvd F11 X-drive med standardundsterstell, men det var dessverre i snøstorm, så fikk ikke kjent så veldig på det understellet. Jeg kan tenke meg at det er komfortabelt, men ikke så altfor sportslig satt opp. Correct me if i am wrong :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er enkelte bilkjøp som krever mer utstyr enn andre biler.

Så er det også enkelte utstyr man ikke tenkte var essensielt før man får det.

Vil si at en såvidt spesiell bil som 550 er, bør det ikke velges en bil som mangler utstyr man virkelig setter pris på. 
Pris er alltid en avgjørende faktor, så får du den til «rett» pris og klarer å unnvære adaptive dempere, kjør på, men vær ærlig mot deg selv, ellers blir du ikke fornøyd.

:-)
Noen ganger er leitinga halve moroa..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden M550d er en M Performance utgave så kan ikke standard understellet på en vanlig xdrive f11 sammenlignes med det på en M550d. Blant annet er stabstagene tykkere enn om du hadde 704 understell på en vanlig f10/11. Hadde originalt 704 m sport understell på min f10, men er byttet til coilovers og M5 stabstag foran og M550d stabstag bak. Mener å huske at staget bak økte fra 14mm til 16mm tykkelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, BimmerFan! skrev:

Jeg har erfart at store og tunge biler vil krenge. EDC og brede dekk vil selvfølgelig ordne opp i en del, men skal man ha en bil som krenger så lite som mulig, så er dynamic drive tingen.

Så vidt meg bekjent så leveres ikke F1x X-drive biler med 704 sportsunderstell. Det står da enten mellom standardundserstell eller EDC. Jeg er ikke helt sikker, men tror ikke M550d leveres standard med EDC. Isåfall så er den grønne utstyrt med standardunderstell. Har prøvd F11 X-drive med standardundsterstell, men det var dessverre i snøstorm, så fikk ikke kjent så veldig på det understellet. Jeg kan tenke meg at det er komfortabelt, men ikke så altfor sportslig satt opp. Correct me if i am wrong :)  

Standarunderstell ja🤔 men så er også m550d eneste xdrive bil med lav kjørehøyde ? Rart om den da står på standard understell, må sjekke litt delenr når jeg kommer hjem fra jobb.

skal også sies at den ene vin decoderen som fungerer tolker litt feil akkurat denne bilen, acc som den har står  ikke i lista.. og interiøret står som dakota svart.

13 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Det er enkelte bilkjøp som krever mer utstyr enn andre biler.

Så er det også enkelte utstyr man ikke tenkte var essensielt før man får det.

Vil si at en såvidt spesiell bil som 550 er, bør det ikke velges en bil som mangler utstyr man virkelig setter pris på. 
Pris er alltid en avgjørende faktor, så får du den til «rett» pris og klarer å unnvære adaptive dempere, kjør på, men vær ærlig mot deg selv, ellers blir du ikke fornøyd.

:-)
Noen ganger er leitinga halve moroa..

 

Helt enig med deg, skal man bruke så my penger skal man være fornøyd! Her er det fort gjort å se seg blind på fargen.

 

har jo funnet en bil eller 2 jeg vil ha, men selvsagt er ikke de til salgs når jeg vil kjøpe så da får man se om jeg er tålmodig nok til å ikke handle feil bil.

Import ser ut til å fordyre seg veldig over norsk markedspris og min kjøpekraft om jeg drar hjem den jeg vil ha

 

4 minutter siden, E.H.D skrev:

Siden M550d er en M Performance utgave så kan ikke standard understellet på en vanlig xdrive f11 sammenlignes med det på en M550d. Blant annet er stabstagene tykkere enn om du hadde 704 understell på en vanlig f10/11. Hadde originalt 704 m sport understell på min f10, men er byttet til coilovers og M5 stabstag foran og M550d stabstag bak. Mener å huske at staget bak økte fra 14mm til 16mm tykkelse. 

Mulig den står på standard dempere da og resten er unikt på m550?

her må det graves mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ahj skrev:

Alt kan vell retrofites hvis bilen ellers er perfekt :) 

Betale 50-70k over markedspris for så å ettermontere et omfattende å dyrt system er ikke aktuelt💩 

da er det enklere å beise en av de mange svarte som er perfekt på innsiden og teknisk😁

Har en plan C eller D her :

BMW 5-serie - https://www.finn.no/224810640

 

men bilen ser rett å slett litt sliten ut i annonsa, vinterdekk var vist skeivslitt på innsiden. Og vi snakker 70-100k i lakk og lykter på et potensiell sliten bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den grønne hos MB Auto er 95% perfekt. Synd den ikke har Adaptiv Drive eller EDC. Det at du vurderer om du skal handle eller ikke delvis grunnet dette kommer nestemann til å gjøre også. I tillegg er prisen nok så stiv.
 

Regner med du har sett på import av disse? Har hørt at Solheim Auto er flinke på å finne rett bil. De skryter iallefall av nettverket deres i Tyskland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...