Gå til innhold

F10 550i «Alpina»(Solgt) . F11 M550D nå


m-blå
 Share

Anbefalte innlegg

9 timer siden, E.H.D skrev:

Gratulere med enda en flott 5-serie. 👍

Så nå må du begynne felgjakten på nå igjen. 😉

Takk. Felgjakt er gøy😉. Vent meg litt til dem og synes dem ikke er så galne nå, så ingen hast. 
 

9 timer siden, papertiger skrev:

Gratulerer og velkommen tilbake i F10/11 klubben! Det gikk jo ganske kjapt :) «synd» du solgte M5-hjula til meg, disse hadde passet svært så bra med den fargen :D 

 

takker. Bra du er fornøyd med dem👍🏻 Jeg pleier ikke og trege på ting, så det går bra😊. Blir nok uansett noe i 20»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, mslello skrev:

Graulerer med lekker bil :) 

Kan det være noen kopi av Vossen felger da? 
image.thumb.png.494d521fbc9a6d130b1b07cd867b63b0.png

Kanskje…. Vet ikke dimensjonen på dem men står på 245/35-20» og er litt dekkstrekk og går omtrent til kanten på hjulbuen.

Står «Rock alloy wheels» på senterkoppen.

Endret av m-blå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørt over 1500km på tur siste 3 dager hvor 600 siste kilometer med henger og båt bakpå. Mye mer uanstrengt og dra henger med denne en GTS’en.

Den fikk seg en velfortjent vask og monterte en grill jeg hadde liggende fra «Alpina’en» som aldri ble montert.

Bilen kjører bra og drar godt 😊

Men jeg klarer ikke helt og venne meg til styringen, den føles litt merkelig av og til og føles tung. Er M550D annerledes på styring? Eller er det bare meg som var vant styringen på Porschen nå? 
Har og lagt merke til at 1 og 2 gir bare gir litt over 600nm mens 3 gir og oppover får en rundt 750nm. Er vel sikkert programert slik? IMG_2969.thumb.jpeg.9e070d70af8216287cc409b69a99e53a.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle xdrive biler har god gammelsdag hydraulisk servo, menst 2wd har eletrisk servo.  usikker på om m5 hadde elektrisk

servotronic strammer endel opp i fart, så på biler uten servotronic kan servo føles ganske lett ut i høy fart iforhold til bil med servotronic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

alle xdrive biler har god gammelsdag hydraulisk servo, menst 2wd har eletrisk servo.  usikker på om m5 hadde elektrisk

Kun på 6cyl og opp. 4 cyl har fortsatt elektrisk servo når parret med xdrive. 

M5 har kun hydraulisk.

30 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

servotronic strammer endel opp i fart, så på biler uten servotronic kan servo føles ganske lett ut i høy fart iforhold til bil med servotronic

Er det Integral Active Steering du tenker på her? Servotronic er ikke et begrep på F serien meg bekjent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ///M-ini95 skrev:

Kun på 6cyl og opp. 4 cyl har fortsatt elektrisk servo når parret med xdrive. 

M5 har kun hydraulisk.

Er det Integral Active Steering du tenker på her? Servotronic er ikke et begrep på F serien meg bekjent. 

servotronic har den nok, men det er vell heldigvis ikke mulig å kjøpt en uten.  som feks e70 og div elder bmw fikk du kjøpt uten servotronic.  servotronic er progressiv servo som justerer motstand iforhold til fart.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil, godt å komme seg tilbake til BMW. Når det gjelder Porsche så kan man vel si at borte bra men hjemme best. Motormessig kanskje en liten nedtur i forhold til 550i, men jeg vil mene at totalpakken M550d i Touring tilbyr er bedre 😀

Har du eid Alpina også? Det har jeg i såfall ikke fått med meg 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Gratulerer med ny bil, godt å komme seg tilbake til BMW. Når det gjelder Porsche så kan man vel si at borte bra men hjemme best. Motormessig kanskje en liten nedtur i forhold til 550i, men jeg vil mene at totalpakken M550d i Touring tilbyr er bedre 😀

Har du eid Alpina også? Det har jeg i såfall ikke fått med meg 😅

Takk. Det var nok litt dårligt formulert, har ikke eid Alpina, bare Alpina wannabe😂

Ja M550D er ikke så verst, ihvertfall så mye jeg drar på henger for tiden. Kunne egentligt tenkt meg en sedan men var lite av dem på markedet nå og den jeg kjøpte var ok pris på.

Endret av m-blå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrefølelsen er dessverre ikke veldig imponerende på F10/11. Dette gjalt alle modeller helt opp til M5. Jeg kan som tidligere F10 eier rapportere at dette har blitt mye bedre på G30. Mangler fortsatt litt sammenliknet med Porsche og ett par andre i samme segment. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, styrefølelsen er veldig forskjellig på de ulike F10/F11-modellene, men modeller med hydraulisk tannstang har klassisk BMW-følelse. 530d xDrive, 535d xDrive, 550i xDrive, M550d og M5 bruker hydraulisk tannstang, mens 520i/d-550i RWD og 520d xDrive, 525d xDrive og 528i xDrive bruker elektrisk tannstang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Nja, styrefølelsen er veldig forskjellig på de ulike F10/F11-modellene, men modeller med hydraulisk tannstang har klassisk BMW-følelse. 530d xDrive, 535d xDrive, 550i xDrive, M550d og M5 bruker hydraulisk tannstang, mens 520i/d-550i RWD og 520d xDrive, 525d xDrive og 528i xDrive bruker elektrisk tannstang. 

Jeg hadde 530d RWD og da elektrisk tannstang. Vet ikke hva G30en min nå har, den føles iallfall mange hakk bedre. Men selv F10 M5 fikk kritikk i media for at styringen var for vag, så dette er nok en greie med disse bilene når man sammenlikner de direkte opp mot enkelte konkurrenter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • m-blå changed the title to F10 550i «Alpina»(Solgt) . F11 M550D nå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...