Gå til innhold

Hartge bmw


Hall3n
 Share

Anbefalte innlegg

Det er ikke ofte jeg ser disse hartge bilene på veien, ingen som jeg kan huske. Men nå eier jeg en av de som jeg ikke aner om hvor mange som finnes og som er i norge?

For en del år siden ble jeg fortalt at det er 2 i norge av denne jeg har, en 325i e92 «hartge» men går det ant å finne ut av dette? 

Noen andre her med en hartge bmw og vet hvordan det påvirker verdien på bilen?

finner ikke mye info om hartge biler her i norge så håper det er folk her inne med litt kjennskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anta du har en e92 325i påmontert div hartge deler, og ikke en faktisk hartge bygd bil? Meg bekjent har de aldri bygget noen 325i. Om dette er tilfellet, verdimessig ikke noe å prate om. Finnes utrolig mange slike i Norge (spesielt e70).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hartge har vel en bil de har bygget om som heter H50, det er meg bekjent den eneste E92 fra Hartge. Det er få av de produsert og har modifisert V10(?) fra E60 M5. Korrekt meg om jeg tar feil. Som du skjønner er den sjelden. Hartge produserte derimot styling/felger, eksos og tuning til BMW.  Og dette kryr det av, noen gikk all in, andre nøyet seg med felger eller eksos :) Hartge er kvalitet da.

Mener å ha lest det går en E46 H50 i Norge, men usikker :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Marius2002 skrev:

Hartge har vel en bil de har bygget om som heter H50, det er meg bekjent den eneste E92 fra Hartge. Det er få av de produsert og har modifisert V10(?) fra E60 M5. Korrekt meg om jeg tar feil. Som du skjønner er den sjelden. Hartge produserte derimot styling/felger, eksos og tuning til BMW.  Og dette kryr det av, noen gikk all in, andre nøyet seg med felger eller eksos :) Hartge er kvalitet da.

Mener å ha lest det går en E46 H50 i Norge, men usikker :) 

Det er vel M5 E39 motoren som står i denne 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den blå Hartge CSL'n er den eneste bilen med Hartge chassisnummer i Norge. I tidligere tider (på -80 og -90-tallet) leverte Hartge både komplette biler og ombyggingskit (på samme måte som Alpina), men etterhvert ble det mer styling og tuning, og bare en og annen komplett bil. Hartge lagde noen få Hartge H50 E90 og E92 med V10 fra E60 M5.

hartge_h50_v10_1.jpg

Så har de klemt en 5.0 V8 ned i en E46 - også med navnet Hartge H50

hartge_h50_v8_3.jpg

I E30-tida leverte de komplette biler, og toppen av kaka var Hartge H35-24, en E30 (levert både med vanlig karrosseri og med M3-karrosseri) med M88-motor på 330hk.

01.jpg

hartge_h35-24_1.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke skryte på meg v8 under panseret, 3 liter derimot med det som blir sagt skal være hakke ekstra futt i som ikke står noe om i vognkort. Ellers har jeg utstyr som hartge eksos, girspake, pedaler og et hartge emblem på bakluken, eksteriør er «oppdatert» til m3 look utenom bakfanger. Nå er nok ikke bilen min bygget av hartge men tunet som jeg har skjønt.

627B2A2D-2C1D-4CE6-9A28-DE6646D500CC.jpeg

03D4A0E2-AE62-4C3A-9930-B5E799CFAF86.jpeg

C0360D5A-FCF1-40B2-ABBC-978B0928FA27.jpeg

009069AE-FD8F-48AD-89E1-E3D914D02B13.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Rune-K skrev:

Er det noen som vet om Hartge har startet opp igjen? Gikk ikke de konkurs for et par år siden?

Stemmer at ble oppløst i 2019 :) Strandveien Auto i Trondheim var vel alene om Hartge i Norge. Hartge har ikke startet opp igjen.

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...