Gå til innhold

F11 520d lci trygt kjøp?


viggo E34
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann, sitter og vurder nyere BMW. Lurer på en 520d lci i nærområdet som dukket opp for salg nå nylig til en overkommelig penge. Så da har jeg litt spørsmål.

Er det fortsatt store svakheter på disse n47 maskinene? Eller er dette blitt orden på?

Har egentlig forkjerlighet for 6r kontra 4r, men det er ikke viktigere enn komfort generelt. Her begynner utstyrspakken å bli viktigere for meg

F11, e61, e53 og e70 er høyaktuelle. Tips å innputt taes imot med takk 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er viktigst da? Komfort, pålitelighet, pris ved innkjøp, driftspris, utstyr, etc.?

E53 er det samme som E39 og ruster deretter. E61 er generelt ok, men det finnes ting å fikse på der også, noen har blitt litt rustne, spesielt bakluka. E70 vil uansett være en dyrere bil i drift enn E61 fordi det er en større bil og du har alltid trekk på 4 hjul. E61 kan du kjøpe med kun bakhjulsdrift.

F11 520d er jo greit sånn sett, men da hadde jeg kjøpt en nyere en med B47.

Hvor trygt kjøp noe er avhenger mer av bilen du kjøper enn generelt. Jeg vurderte en E61 lci om dagen og den hadde vært på reparasjoner i løpet av det siste året for samme sum som den ble solgt for. Ellers påpasset bil. Hadde noen kjøpt den året før og måtte ta alt på verksted så hadde det vært et skikkelig drittkjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en 14model det er snakk om, relativt grei utstyrspakke, bl.a Comfort pakken. Luxury line, gått 202k km

Det påstås så mye  rart om disse motorene, går ofte gjenn at probleme ikke er like utbredt eller borte fra juli 2012 🤷🏽‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, viggo E34 skrev:

Er en 14model det er snakk om, relativt grei utstyrspakke, bl.a Comfort pakken. Luxury line, gått 202k km

Det påstås så mye  rart om disse motorene, går ofte gjenn at probleme ikke er like utbredt eller borte fra juli 2012 🤷🏽‍♂️

Har vært folk med 13 mod N47 bil med havari også 🤷‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper du N47 så må iallefall servicen være tipp topp fulgt opp. :) Jeg har to kompiser med F11, begge LCI men ene med N47 og en med B47. F11en med N47 har vært i deres eie i 4 år nå og har gått fra 90000km til 140000km uten antydninger til problem(vel, byttet luftbelg bak på garanti ved 95000km). B47eieren detimot fikk registerhavari på rundt 100000km. B47 er en del mer solide enn N47, men de er ikke skuddsikre de heller. Nå skal ikke jeg la N47 skinne for vi er alle enige om at den motoren var en katastrofe. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sørlie Auto får bare skryt hos meg iallefall, kjøpte Veloster derifra for mange år siden :) De skriver selv at reperasjon og påkost må påregnes og det må det sikkert om ikke annen dokumentasjon foreligger. Bilen er uten tilstandsrapport og må undersøkes og testes av kjøper som det står. Så du har helt klart en risiko der. Dette er kanskje en bil jeg hadde skippet fordi de ikke stiller garanti. Selv gikk jeg nylig mot megselv og kjøpte F31 med N47, men lav kilometerstand og servicer fulgt opp til prikke med forholdsvis hyppige oljeskift, så jeg satser og håper N47 holder 😬

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den selges som en outletbil, til noe som virker å være en ganske så gunstig pris. Det ligger i kortene at risikoen da i større grad flyttes over på kjøper. Som nevnt over, ville jeg nok kalkulert inn registerbytte og evt CP4-pumpe i regnestykket, og så vurdert om økonomien fortsatt holder vann i forhold til sammenlignbare biler på finn. Bilen ellers er jo en driftssikker og flott sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...