mslello Skrevet Desember 30, 2024 Skrevet Desember 30, 2024 5 minutter siden, Snagg30 skrev: @sveigis Ja nå får du viljen din hvor det ikke kommer noe karbon tak på bilen jeg tror fortsatt dette kun hadde vært en kul oppgradering slik som på CSL versjonen, men siden bilen nå blir søndags frakter så er åpent soltak for litt ekstra S54 lyd bare å ønske velkommen. Ser frem til sliker kvelder om noen måneder Favoritt bildet mitt fra 2024! 🤩 Snagg30 reagerte på dette 1
Ingvaldsen Skrevet Desember 30, 2024 Skrevet Desember 30, 2024 (endret) På 28.12.2024 den 21.33, Snagg30 skrev: Jeg har lyst å bytte "alle" foringer men som den amatøren jeg er så er jeg usikker på hvor mange dette er. Noen som kan fortelle så jeg får kjøpt inn det jeg trenger? Ellers blir det sikkert omfattende lakk arbeid neste og og få utbedret det som er av rust. Utover det er det bare å glede seg til varmere tider! bytter du til csl nedre bærearm bak så blir du kvitt ivertfall ei gummiforing som kan synde, for den har kuleforing med mansjett. ellers så er det bare å kikke på etk delekatalog å kjøpe alle kuler å gummi. hovedforinger kan gjerne være noe powerflex vist du ikke har det fra før. nr 5 er csl arm på øvre bilde. nr2 og 5 er typisk syndere når du har mye bevegelse i bakstilling, men rart om dette ikke er utbedret for din har vell sveist inn forsterkninger for traversfeste ? ellers så er jo alt det andre av gummi også syndere. Endret Desember 30, 2024 av Ingvaldsen Snagg30 reagerte på dette 1
jorg1s1 Skrevet Januar 13 Skrevet Januar 13 På 28.12.2024 den 21.33, Snagg30 skrev: Og Porsche skal få skryt for PAW men fy så vanskelig de er, jeg kom over et komplett sett med skiver - klosser - kalipere til meget fin pris som jeg spurte de kunne montere "jada men det kommer sikkert til å koste 30.000kr for vi bruker sikkert en dag på det, men vi er usikker for vi har ikke gjort det før. Også må vi markere den som modifisert og du vil ikke kunne ha PAW» ironisk nok måtte ikke de modifisere noe da det var bolt on, men motsatt så har du lov å levere inn bilen din med stål bremser og bruke en halv million på å få påmontert keramiske hvor du da samtidig får beholde PAW. Idioti Har tittet alt for lite innom bimmers siste tiden, men jeg må si det er litt av en bilpark du har fått deg - gratulerer! Ang PAW så er det strengt, men må si det er utrolig deilig å kjøre 5+ år gammel Porsche og bare få ting dekket som om man hadde nybilgaranti, så jeg forstår at de må være strenge. Ser dog ikke logikken i at man kan oppgradere til keramiske fra stål, men ikke andre veien - har du sjekket dette med flere Porsche centere? Slik jeg har forstått det etter å ha sjekket en del rundt i et par år så er det OK å ettermontere/bytte til deler som kunne leveres på bilen fra fabrikk da bilen var ny - eks ettermontere SportDesign, bytte ratt, bytte fra signalgrønne bremsekalipere til sorte på Hybrid etc. Jeg ble til og med oppfordret av en ansatt til å heller lakkere mine kalipere enn å bytte de for å endre farge - men etter å ha spurt og gravd litt videre mente han at jeg i aller værste fall ville miste dekning av feil på bremser gjennom PAW ved å lakkere, bare at jeg da måtte være veldig uheldig i så fall. Dog sjekket de aldri dagens spec av bilen opp mot nybilspec ved garantisaker, så lenge alt var originale Porsche deler mente han...
Snagg30 Skrevet Januar 13 Forfatter Skrevet Januar 13 @jorg1s1 Velkommen tilbake og mange takk for det, har vell ikke vært mer fornøyd med bilene en nå. Kjekt med Alpina som familie bil og da jeg liker å styre litt med alle bilene Ja jeg må si meg helt enig og har tenkt det samme som deg siden jeg sist var inne for gang nr to med feil på bilen. Faktisk er det enklere å ha med Porsche å gjør med PAW en hva det var å levere bil med nybilgaranti til Bavaria for der opplevde jeg til tider skyld kasting før de i det hele hadde feilsøkt. Så langt har jeg ringt og fått time og aldri hørt noe før bilen har vært ferdig reparert. Ja dessverre har jeg sjekket flere steder, PCÅ sa tvert nei og PCS var litt mer medgjørlig men samtidig var beskjeden at den måtte meldes inn som modifisert. Grunnen til at du kan bygge om til keramiske er fordi dette er noe som inngår i "tequipment" utvalget hos Porsche i Tyskland, her har man hundre forskjellige tilvalg man kan kjøpe for å oppgradere bilen. Jeg har f.eks. nylig kjøpt alcantara armlene med Porsche logo brodert i, samt alcantara PDK gir velger. Også kommer det litt mer om litt For å sette en strek så snakket jeg med Porsche center Son forrige uke for å montere inn gul sport chrono klokke fra identisk bil jeg fant i Sverige. Her er det et deksel og 2 skruer før det er byttet om, her fikk jeg samme beskjed. Er den inne for motor havari f.eks. så vil de nok ikke få med seg at skiva nå er gul men er man maks uheldig skal dette flagges i systemet og da faller bort PAW. ble et langt innlegg dette, men da er det godt opplyst for fremtidige eiere om hvordan det fungerer. Man kan alltids droppe PAW å kjøre med motor og drivverk forsikring men jeg velger nok aldri bort dette, er helt genialt og man er garantert å ikke måtte krangle med en saks behandler for hvem som skal dekke det. Også må jeg legge til at man kan nok gjør disse tingene og det går helt fint, er nok mange som gjør dette og fortsatt har PAW. Jeg gidder bare ikke risikoen rundt det fupsaker reagerte på dette 1
Skulebollen Skrevet Januar 13 Skrevet Januar 13 Jeg kjørte tårnlager fra GT3RS, uoriginale shims på bærebruer bak fra Manthey, og uoriginale bremseklosser. I tillegg til at den var senket og vektet. Var aldri bekymret for at dette skulle vere noe problem iht. PAW.😊 Bremser dekkes ikke uansett, og skal ha ett trent øye for og se resterende ting.. PAW blir dog bare dårligere og dårligere med årene, samtidig som prisene går opp.. Er 25k per år nå for en Taycan, som begynner og bli latterlig dyrt. I tillegg til at det ikke kan sammenlignes med en nybilgaranti.
Snagg30 Skrevet Januar 13 Forfatter Skrevet Januar 13 (endret) 11 minutter siden, Skulebollen skrev: Jeg kjørte tårnlager fra GT3RS, uoriginale shims på bærebruer bak fra Manthey, og uoriginale bremseklosser. I tillegg til at den var senket og vektet. Var aldri bekymret for at dette skulle vere noe problem iht. PAW.😊 Kan jo huske du nevnte noe om PAW og bremse klossene dine at de måtte byttes et eller annet om noe skjedde. hva er det som har blitt dårligere med årene? Hadde ikke du GT3’n i noen få år? kan neppe ha skjedd så mye på den tiden. Koster 18.000kr på mi 911, snodig prisene er dyrere på en Taycan. Jeg er hvert fall veldig fornøyd så langt og har fungert som nybil garanti for min del. Endret Januar 13 av Snagg30 fupsaker reagerte på dette 1
Skulebollen Skrevet Januar 13 Skrevet Januar 13 1 minutt siden, Snagg30 skrev: Kan jo huske du nevnte noe om PAW og bremse klossene dine hva er det som har blitt dårligere med årene? Hadde ikke du GT3’n i 2 år? kan neppe ha skjedd så mye på den tiden. Koster 18.000kr på mi 911, snodig prisene er dyrere på en Taycan. Jeg er hvert fall veldig fornøyd så langt og har fungert som nybil garanti for min del. Prisene gikk opp etter nyttår. Så tipper du også har passert 20k nå. Hadde GT3en i nesten 4 år 😊 Før fikk man byttet lykter med fukt/dugg feks. Nå kan det renne vann i lykten uten at den blir byttet. Mine var begynt og krakkelere, uten at det hjalp. Lykten måtte gi feilkode for og kunne byttes via PAW.
Snagg30 Skrevet Januar 13 Forfatter Skrevet Januar 13 Akkurat nå, Skulebollen skrev: Prisene gikk opp etter nyttår. Så tipper du også har passert 20k nå. Hadde GT3en i nesten 4 år 😊 Før fikk man byttet lykter med fukt/dugg feks. Nå kan det renne vann i lykten uten at den blir byttet. Mine var begynt og krakkelere, uten at det hjalp. Lykten måtte gi feilkode for og kunne byttes via PAW. I mine øyne fortsatt billig, blir feil å kjøpe Porsche om man steiler av en slik pris . Tipper turbo byttene mine dekker PAW’s kostnad frem til jeg nærmer meg 40. Har selv litt fukt i ene baklykta, den bytter de når den slutter å fungere som du nevner. Men kan ikke si jeg er misfornøyd med PAW av den grunn. Samt er pris differansen på motor/drivverk forsikring ikke akkurat så veldig stor men den dekker jo kun større kostnader om vilkårene er innafor.
Skulebollen Skrevet Januar 13 Skrevet Januar 13 Men det er vel verdt og nevne at turboene burde holde litt lenger i utgangspunktet🤔😉 Motor og gir koster 3k ekstra på en Taycan, usikker på 911. Men PAW til 20++, og service til langt over 30, så betaler man 30-40k "ekstra" i året iforhold til feks. En m3 med serviceavtale. Som har noenlunde lik prestanda som en Carrera 2S. Derfor synes jeg, med mange andre at Porsche er blitt for griske. Servicekostnader og PAW kostnader har økt noe hinsides siste årene, ( sikkert 30-40% ) dette gjerne p.g.a elendig nybilsalg. Når det er billigere og drifte Ferrari enn Porsche så begynner man og lure. Men jeg forstår deg godt med PAW. Jeg kommer ikke til og eige GT3 uten, men det er p.g.a tvilsom kvalitet og usannsynlig dyre dele og verkstedpriser.
Snagg30 Skrevet Januar 13 Forfatter Skrevet Januar 13 @Skulebollen den evige pessimisten har ingenting imot at ting ryker når PAW dekningen er så bra som den er. Ingen bilmerker er skuddsikre men svært få har mulighet for dekning som Porsche Vet ikke hvor du får prisene dine fra men service på min er hvert fall langt i fra prisene du oppgir. Og du er ute å sykler når du sammenligner 911 og en M3..
Skulebollen Skrevet Januar 13 Skrevet Januar 13 16 minutter siden, Snagg30 skrev: @Skulebollen den evige pessimisten har ingenting imot at ting ryker når PAW dekningen er så bra som den er. Ingen bilmerker er skuddsikre men svært få har mulighet for dekning som Porsche Vet ikke hvor du får prisene dine fra men service på min er hvert fall langt i fra prisene du oppgir. Og du er ute å sykler når du sammenligner 911 og en M3.. Kan kun svare for egne biler. 991.1 GT3. Der fikk jeg i 2023 servicetilbud på 31.xxx, 8 års service. Kan vedde mye på at den nå nærmer seg 35-40k. GT3RS koster vel 4 års servicen over 50. Luftfilter alene koster 10.000 ( etter det jeg har blitt fortalt ) Fikk for 4 dager siden servicetilbud fra PCÅ på min elektriske Porsche. 21.600. Den mangler motor💁 Gir deg ett par år, så tipper jeg du begynner og bli pessimistisk til prisene hos P også😅 En g82 m4 er raskere rundt ringen enn en 991.2 Carrera S ( ifølge Wikipedia ) så heeelt ute og sykler er jeg vel ikke når jeg måler bilen i ren prestanda, som tidligere beskrevet Når det gjelder kjørefølelsen er jeg klar over at Porsche er Porsche 👍
Snagg30 Skrevet Januar 13 Forfatter Skrevet Januar 13 Sliter med å vær pessimist skal jeg innrømme, kommer nok fort den dagen den blir erstattet med elbil Marius2002, Skulebollen, fupsaker og 3 andre reagerte på dette 4 2
Skulebollen Skrevet Januar 13 Skrevet Januar 13 Konstanterer bare fakta jeg💁 Så får det bli opp til hver og en om det er billig eller dyrt. Skal trossalt koste og vere kar
Snagg30 Skrevet Januar 13 Forfatter Skrevet Januar 13 (endret) @Skulebollen ser du glemte å nevne GT3 tiden tror det svir mer å betale GT3 service priser å enda være tregere en G82. Var ikke klar over den var så rask! Var heller ikke klar over at GT3’n var så "treg". Ser 991.2 Carrera s er 1 sekund tregere rundt ringen en GT3 991.1 så det spørs om BMW er veien å gå Sjekker priser i morgen på service og PAW så får vi se an dommen. Men tar av meg hatten til BMW, faen til noen runde tider på tung bil Endret Januar 13 av Snagg30
papertiger Skrevet Januar 13 Skrevet Januar 13 Porsche er Porsche, på godt og vondt. Det skal vel koste mer å drifte en P bil enn en BMW, ellers hadde ikke P bil vært P bil 🙃. Eller så kan du gjøre som sjefen på jobben min som nettopp kjøpte seg 911 igjen, 2020 992 4S: trengte ikke PAW, han hadde råd til å betale om det skulle være noe 😅. Grei innstilling det. Snagg30 og fupsaker reagerte på dette 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå