Gå til innhold

Er den BMW-en bra? Til å være så gammel

Stinee
 Share

Anbefalte innlegg

BMW 3-serie 320i 2.0 170 HK AUTOMAT,NAVI STORSKJERM,EU-OK. 
2008 modell kjørt 149000 å det er bensin. 
alle service er utført på merkeverksted. 
8dekk å to nøkler. 76000kr  09.2022

Har en vw Passat 2007 modell nå. 
1,9 TDI Comfortline. Kjørt 163000 å det er diesel. Eu godkjent til 06.2023. 

er det lurt å gå over til en bmw som er så gammel da? Eller er det mye problemer me de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gir noe info, men det blir ikke helt nok til å avgjøre om den er bra eller ikke. Kanskje. På generelt grunnlag så er det ikke de beste motorene i disse (316i-318i-320i). 

Lurt å gå over til BMW? Både ja og nei. For kjøreegenskaper er det et klart ja, for å spare driftskostnader definitivt nei. Så det spørs litt hva du er ute etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De 4-sylindrede motorene i disse bilene er neppe noe BMW-entusiaster vil anbefale deg. De har hatt sin del med problemer, deriblant registerkjede.

Jeg kan ikke si at det er noe knallkjøp prisen tatt i betraktning. Jeg kjøpte en 325ix for et par måneder siden. For ca. 30k ekstra fikk jeg xenon, bedre interiør, hifi, lavere km-stand og ikke minst 2 sylindre ekstra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dette karroseriet ville jeg lagt til de ekstra pengene og valgt en bil med seksylindret motor, det er rett og slett bedre motorer 😀 Når det gjelder BMW så kan man nesten ha som en tommelfinger regel at de seksylindrede motorene stort sett er bedre enn de firesylindrede.

Ellers så er jo 318d og 320d før 2008 ett alternativ da dem har M47 motoren som er relativt bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Fredrik 90 skrev:

I dette karroseriet ville jeg lagt til de ekstra pengene og valgt en bil med seksylindret motor, det er rett og slett bedre motorer 😀 Når det gjelder BMW så kan man nesten ha som en tommelfinger regel at de seksylindrede motorene stort sett er bedre enn de firesylindrede.

Ellers så er jo 318d og 320d før 2008 ett alternativ da dem har M47 motoren som er relativt bra. 

Før 2007. N47 kom i 2007 en gang, så en del av de har denne motoren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg sikkert litt slem, men kan du ikke bare lime inn link til annonsen i stede for de Finn kodene. Jeg kjenner at jeg har akkurat ikke nok motivasjon til å kopiere Finn koden, åpne en ny fane, åpne Finn.no og så lime inn Finnkoden 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Stinee skrev:

Tusen takk for svar dere!

Finnkode: 223066023

er den bedre da?

N47 der og, men mulig du kan tørre å ta sjansen hvis det er byttet komplett register med alle kjeder, guider og strammere.
Usikker på hva regenert pumpe og injektorer betyr??? 

Er bare understell som er M-sport på den, kanskje litt misvisende tekst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Nå er jeg sikkert litt slem, men kan du ikke bare lime inn link til annonsen i stede for de Finn kodene. Jeg kjenner at jeg har akkurat ikke nok motivasjon til å kopiere Finn koden, åpne en ny fane, åpne Finn.no og så lime inn Finnkoden 😂😂

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=223066023

Ellers enig med deg, men får vise litt hjerte rom for nye forum medlemer

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...