Gå til innhold

2019 540d touring.


Alfred trovåg
 Share

Anbefalte innlegg

Det der satt jo som ett skudd 👍 Ikke mange biler klar skiboks men BMW har en evne til å få sine Touringer til å kle takboks 😀

Nå som du har kjørt en stund med denne, er ikke dette en helt fantastisk drivlinje? Jeg er iallfall helt fascinert av hvordan de har fått til en så kultivert, men samtidig sterk og økonomisk drivlinje 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Det der satt jo som ett skudd 👍 Ikke mange biler klar skiboks men BMW har en evne til å få sine Touringer til å kle takboks 😀

Nå som du har kjørt en stund med denne, er ikke dette en helt fantastisk drivlinje? Jeg er iallfall helt fascinert av hvordan de har fått til en så kultivert, men samtidig sterk og økonomisk drivlinje 👍

Ja veldig fornøyd med den så langt, knall kjøre maskin.  Var selger som anbefalte Skiguard og ja han kunne det der,den kler BMW ganske bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Snagg30 skrev:

Håper du kjører stjernemerkede dekk på bilen din for å ivareta fordelingskassa :) Er noe tvilsom på kvaliteten på de dekkene der

Ja har lest om det, har aldri hatt det merke før ,men var litt merkelig av selger å gi meg feil dekk på den . Men én vet jo aldri.😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Alfred trovåg skrev:

Ja har lest om det, har aldri hatt det merke før ,men var litt merkelig av selger å gi meg feil dekk på den . Men én vet jo aldri.😄

fram med hyssingen så finner du fort ut det, mange som driter i toleransene på xdrive!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo en del feil i den artikkelen? Sann jeg har forstått er det svært få som leverer stjernemerkede dekk. Og utifra hva jeg har blitt fortalt er det et krav med stjernemerkede dekk og man kan slite med garanti om det ikke er på plass.

 

Og hadde jeg handlet den bilen du hadde så hadde jeg aldri godtatt Sonar dekk. Ikke på en slik bil, uaktuelt. Når vi kjøpte X3M’n i fjor november stod det på ikke stjernemerkede dekk men dette var et krav fra meg om at de måtte ordne noe de gjorde.

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snagg30 skrev:

Er jo en del feil i den artikkelen? Sann jeg har forstått er det svært få som leverer stjernemerkede dekk. Og utifra hva jeg har blitt fortalt er det et krav med stjernemerkede dekk og man kan slite med garanti om det ikke er på plass.

 

Og hadde jeg handlet den bilen du hadde så hadde jeg aldri godtatt Sonar dekk. Ikke på en slik bil, uaktuelt. Når vi kjøpte X3M’n i fjor november stod det på ikke stjernemerkede dekk men dette var et krav fra meg om at de måtte ordne noe de gjorde.

Ja eg kan jo sjekke litt opp,men har det noe å bety at det er 35 foran og 30 bak i rulle omkrets? Me fekk med desse felg sette i prisen men bad ikke om spesielle dekk nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Alfred trovåg skrev:

Ja eg kan jo sjekke litt opp,men har det noe å bety at det er 35 foran og 30 bak i rulle omkrets? Me fekk med desse felg sette i prisen men bad ikke om spesielle dekk nei.

Veldig fin bil som fortjener bedre dekk 😉

Reparasjon av fordelingskasse er for dyrt til gamble med, så her bør du bytte til stjernemerket dekk. Dim på org stjernemerket dekk er 245/35 og 275/30 og ikke 285/30 som du har her. Ellers så kan du kjøpe 255/35 på alle 4 hjul, disse er litt større på dia men det kler denne bilen. Ville forlangt og få med riktige hjul av forhandler der du kjøpte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Lars S skrev:

Veldig fin bil som fortjener bedre dekk 😉

Reparasjon av fordelingskasse er for dyrt til gamble med, så her bør du bytte til stjernemerket dekk. Dim på org stjernemerket dekk er 245/35 og 275/30 og ikke 285/30 som du har her. Ellers så kan du kjøpe 255/35 på alle 4 hjul, disse er litt større på dia men det kler denne bilen. Ville forlangt og få med riktige hjul av forhandler der du kjøpte.

Eg kan høre om han iallefall kan sjekke pris på andre merker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er så leit er at dekkselgere og bruktbilselgere helt ukritisk selger dekk som ikke er stjernemerkede til biler som skal ha det. Når fordelingskassen ryker så vet dem at du ikke kommer til dem for å klage, da de færreste ser sammenhengen mellom feil dekkdim og slitasje på fordelingskasse. 

En flott bil som dette fortjener stjernemerkede dekk av god kvalitet. Dette er også noe av det som gjør det litt tungvindt å kjøre BMW med Xdrive, man kan liksom ikke sette på hva som helst. Hvis man trosser dette så kan man få problemer med å få noe igjen på garanti, samme gjelder for motor og drivverk forsikring. Ved å ikke bruke stjernemerkede dekk så følger man ikke lenger fabrikkens anbefaling. Selv har jeg Michelin dekk som er stjernemerkede på min 540d Xdrive på sommerdekk. På vinter kjører jeg lik dimensjon foran og bak, mener det er 245/40 18.

Siden du skal ta dette opp med selger så vær klart for at han kan finne på å si at man ikke skal høre på det som skrives på forum og Internett. Derfor anbefaler jeg deg også å forhøre deg med ett BMW merkeverksted 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...