Blinklys Skrevet Juli 29, 2022 Forfatter Skrevet Juli 29, 2022 (endret) 2 timer siden, sveigis skrev: Somsagt håper for din del du ikke velger å gi opp bil og får den iorden . E36 cab som er tilsynelatende org fortjener en fremtid synes jeg da 😊 Først, takk for utfyllende svar. Jeg har lest det og skjønner hva du (dere) mener Men nå er min økonomiske situasjon slik at jeg ikke har mulighet til å bruke la oss si 30-40K på dette, gjort hos profesjonelle. Så tanken er å prøve å få solgt bilen for forhåpentligvis rundt 50000,- til en annen person som kan tenke seg å få dette i orden.. At noen andre kan få ordnet det jeg ikke har mulighet til. Har ikke sjekket etter mer rust egentlig da det var ekstremt demotiverende "bare det der" men håper ikke evt kjøper vil ønske å heve kjøpet da bilen vil "selges som den er" og kjøper selv vil være ansvarlig for å se over bilen da jeg har mistet.. ikke interessen, men litt gnisten når det gjelder denne og ønsker egentlig bare å bli kvitt den. Jeg forresten ønsker å beholde hjulene (Style 68), så den selges stående på et sett Style 6 Bilen har jo noen skjønnhetsfeil slik som rusten i hjulbuene og (en del) sprukket plast osv.. Og steinsprut i frontruta. Men totalt sett er dette likevel en mørkegrønn E36 320i cab med beige interiør og manuelt gir Endret Juli 29, 2022 av GreenE36Cab
hsd Skrevet Juli 29, 2022 Skrevet Juli 29, 2022 (endret) Ville hørt litt rundt om du klarer å finne noen som kan fikse dette "fort og galt" med å få det teknisk forsvarlig men uten at det skal holde "lenge" så det kanskje holder 2-3 eu kontroller og brukt bilen som den er. Mtp det er sideskjørt på bilen så er det ymse man kan trikse til ved å bare legge utenpå. Det er to forskjellige ting/priser å ordne en bil så den står seg til neste pkk eller skal overleve eier. Tror nok dette fort blir 30-40 selv gjort privat om det er skikkelig arbeid, så verkstedpris blir nok nesten uforsvarlig og det er nok ikke å få noe fastpris på dette. Har selv gjort dette jobben på e36n min på 3 av 4 fester og det var jo egentlig også komt langt men dette er veldig langt komt og det sier også en del om resten av undersiden. 50k tror jeg kanskje hadde vert en mer egnet pris dersom bilen hadde bra kanaler og fersk pkk men jeg er ikke så inne i e36 lengre for den del Endret Juli 29, 2022 av hsd sveigis reagerte på dette 1
Blinklys Skrevet Juli 29, 2022 Forfatter Skrevet Juli 29, 2022 Det er uansett for dyrt for meg, holder på å lage salgsannonsen nå.. Tenker først legge den ut her på Bimmers og se om det er noen som er gira på prosjektbil til 50K Ønsker det ikke fikset "fort og galt", ønsker heller at noen andre kan kjøpe bilen og få det gjort ordentlig
Vegard_ Skrevet Juli 29, 2022 Skrevet Juli 29, 2022 Sett etter E36 cabriolet karosseri? Hvis du får noe nogenlunde rustfritt for under 20k i samme farge så er det vel litt lettere å svelge. Veldig mye arbeid da, men da kjenner du i hvertfall bilen godt inn og ut 🤔
Blinklys Skrevet Juli 29, 2022 Forfatter Skrevet Juli 29, 2022 (endret) 16 minutter siden, hsd skrev: 50k tror jeg kanskje hadde vert en mer egnet pris dersom bilen hadde bra kanaler og fersk pkk men jeg er ikke så inne i e36 lengre for den del Nå skjønner jeg ikke helt hva du mener, er ikke bilen verd mer enn feks 30K slik den er nå? Eller er det mindre? Ang pkk så er det noe som må gjøres innen jeg tror det var april neste år så den er ikke fersk i det hele tatt Endret Juli 29, 2022 av GreenE36Cab
Lars89 Skrevet Juli 29, 2022 Skrevet Juli 29, 2022 Bilen er verdt det noen er villige til å betale. 10-20k er kanskje mulig. Jeg hadde en E46 coupe for noen år siden med lignende rust og den fikk jeg 5k for. Hadde bilen vært "rustfri" hadde det vært bil til sikkert 50-80k Marius2002 og Blinklys reagerte på dette 1 1
Blinklys Skrevet Juli 29, 2022 Forfatter Skrevet Juli 29, 2022 5 minutter siden, Lars89 skrev: Bilen er verdt det noen er villige til å betale. 10-20k er kanskje mulig. Jøss, det er såpass ja sveigis reagerte på dette 1
sveigis Skrevet Juli 29, 2022 Skrevet Juli 29, 2022 49 minutter siden, GreenE36Cab skrev: Jøss, det er såpass ja Det er nok desverre sant dette .😢 En bil med såpass rustskade mister verdien voldsomt . Grunnen er at det er dyrt å fikse og kan og være vanskelig . Det du ser ,kan du gange med 1.5 som oftest . Hjulbuen på min skulle være plankekjøring men enden var å sveise opp halve innerskjerm og ,så ille blir det når man begynner . Marius2002 og Blinklys reagerte på dette 2
Marius2002 Skrevet Juli 29, 2022 Skrevet Juli 29, 2022 (endret) Rust er noe dritt. Dessverre må rust tas fortløpende for den spiser seg videre raskt. Som det nevnes er det ofte mer enn en ser, men ingen vet hvor mye før du bryter deg på. Jeg også tror nok affeksjonsverdien er mye høyere enn faktisk salgspris. En vil så gjerne at en E36 med nydelig rekkesekser skal fortsatt være på veien, men så er det å veie opp kostnader kontra hva man får. Klarer du å holde det i sjakk slik at du kommer deg igjennom neste PKK er det kjempebra, men skal det vare i flere år så koster det. En cabriolet har ikke avstivning i taket så der er det kanskje ekstra viktig at slike ting er på stell. Alternativt kan du kjøre på med vanlig vedlikehold til neste pkk, høre hva de sier der og kommer du igjennom er det gull, kommer du ikke får du vurdere kostnadene på utbedring kontra det kjipe alternativet. Samtidig er det personsikkerhet oppi dette, hva skjer med personer ombord i en kollisjon i en bil som ikke egentlig er trygg. Jeg skal ikke gi pekefingeren her, det er jeg ikke rett person til, men det er greit å ta med i vurderingen for veien videre E36 er nydelige biler, og cabriolet er drømmen her også. Men det er en tid og et sted for alt. Hvis vi i siste åndedrag her ser på alternativer, så kan en ikke bare se på innkjøpspris. Vedlikehold og driftskostnader MÅ være med i beregningen. Verditap også forsåvidt om man beveger seg opp i pris. Jeg kan tipse deg om 1. generasjon i3. Om du ikke kan cashe ut en så må man vurdere månedlige kostnader på et lån og drifting mot månedlige kostnader idag. i3 har rustfritt karosseri i tillegg og kan garantere smil pr. mil. De milene den kan kjøre ja, her må en se om de dekker daglig behov. Men, jeg håper du ikke gir helt opp denne. Det absolutt billigste er som sagt å kjøre til du ikke får den igjennom pkk og kostnadene på rep. er mer enn bilen er verdt. Men igjen, vurder alle vinkler her, ikke bare følelser. Flere har kommet med gode og reelle innspill Bil er selvfølgelig også følelser, ingen hadde orket å brukt så mye tid og penger på bil og timer bak rattet om det ga de ca. null Lykke til Edit: Leste i tulletråden at denne blir mest sannsynlig solgt til noen som vil ta vare på den. Ingenting er bedre enn det Glad det ordner seg! Endret Juli 29, 2022 av Marius2002 sveigis og Blinklys reagerte på dette 2
Blinklys Skrevet Juli 30, 2022 Forfatter Skrevet Juli 30, 2022 19 timer siden, Marius2002 skrev: Edit: Leste i tulletråden at denne blir mest sannsynlig solgt til noen som vil ta vare på den. Ingenting er bedre enn det Glad det ordner seg! Tenkte bare å skrive et kort svar på dette som en slags avslutning på tråden; Ja den ble solgt til noen veldig trivelige folk som jeg fikk et veldig positivt inntrykk av og som vil gjøre det de kan for å fikse den opp og holde den på veien. Så når de tok kontakt og sa det så var valget enkelt Takk, jeg føler det mest som en lettelse også, at noen andre var interessert i å ta på seg dette og jeg ikke trenger å ha dårlig samvittighet for at bilen ruster i hjel uten å ha mulighet til å gjøre noe med det. Så dette var nå det beste utfallet det kunne blitt Marius2002, Rune-K, hsd og 3 andre reagerte på dette 6
sveigis Skrevet Juli 30, 2022 Skrevet Juli 30, 2022 Grattis med salg 😊😊,samtidig kjipt og at det skulle ende sånn. Men havnet den langt avgårde eller ? Og håper ny eier fikser den opp . Blinklys reagerte på dette 1
Blinklys Skrevet Juli 30, 2022 Forfatter Skrevet Juli 30, 2022 9 minutter siden, sveigis skrev: Grattis med salg 😊😊,samtidig kjipt og at det skulle ende sånn. Takk, sveigis Men du vet (som man sier) når jeg satt der og de tok en tur avgårde for å prøvekjøre den, det føltes veeeldig spesielt.. Da var det liksom veldig ekte og bilen var på vei bort fra mitt eierskap. Men, jeg tror som sagt de som kjøpte den er noen av de beste som kunne endt opp med den så det føles mye lettere å godta å ha solgt den når jeg vet den kom til et godt hjem (jeg vet, det høres ut som jeg snakker om en hest..) Ja altså det er surt. Er ingen tvil om det, føles rart å se en ledig plass i garasjen nå. Det var liksom en drømmebil det der selvom det var "bare" en 320i. Når jeg fikk på de Style 68 jeg postet bilder av føltes den på en måte komplett.. Så er litt artig det der, hvor knyttet man blir til biler men slik er det 11 minutter siden, sveigis skrev: Men havnet den langt avgårde eller ? Nei etter hva jeg forstod er det under en time kjøretur unna. Så regner med den blir å se på veien etterhvert 17 minutter siden, sveigis skrev: Og håper ny eier fikser den opp . Det er iallfall en ting som er garantert vil skje og det er jeg veldig glad for. Så akkurat det tar jeg helt med ro
Mortenej Skrevet Juli 30, 2022 Skrevet Juli 30, 2022 "Grattis" med salg, skriver i gåsøyne, for dette var jo drømme bilen for deg, og 320 er ikke noe å snakke ned. cab med 6'er er jo helt rett. Så er det jo kjekt at den ikke havner langt unna, mulig du får sett den igjen. Og vi som har hjerte for bilene våre ønsker jo at de skal komme til noen som tar vare på de, slik de fortjener. Om noe kjøpte denne for å bruke den opp slik den stod, kunne jo du likegodt nytt den til det var helt stopp. SÅ krysser vi fingra for at ny eier ikke har tatt seg vann over hodet. og at dette er reddbart. For mørk grønn BMW med beige skinn er klassisk nydelig. Blinklys og Marius2002 reagerte på dette 2
Blinklys Skrevet Juli 31, 2022 Forfatter Skrevet Juli 31, 2022 9 timer siden, Mortenej skrev: "Grattis" med salg, skriver i gåsøyne, for dette var jo drømme bilen for deg, og 320 er ikke noe å snakke ned. cab med 6'er er jo helt rett. Det er sant så "takk" Nei men det er noe med det når man får tak i en bil man har hatt lyst på lenge. Ikke nødvendigvis en bil som koster veldig mye men en bil som man liker godt. Som en 320i som ikke hadde all verdens med kraft, så hadde vel denne fremdeles den noe "legendariske" rekkesekseren M52B20. Med taket nede hører man jo motoren veldig godt, enda bedre i tunneler. Så dette var en faktastisk bil, selv med feilene den hadde. Så at noen kjøpte den for å fikse den opp, det betyr mye for meg 👍 9 timer siden, Mortenej skrev: Så er det jo kjekt at den ikke havner langt unna, mulig du får sett den igjen. Ja altså på en måte er det litt kjekt, å vite at bilen ikke havnet i en annen ende av landet eller noe.. Samtidig tenker jeg det vil føles "sårt" å se den kjøre forbi. Men hovedsaken er at bilen lever videre 9 timer siden, Mortenej skrev: Og vi som har hjerte for bilene våre ønsker jo at de skal komme til noen som tar vare på de, slik de fortjener. Om noe kjøpte denne for å bruke den opp slik den stod, kunne jo du likegodt nytt den til det var helt stopp. Det er sant. Så jeg er glad dette endte som det gjorde 9 timer siden, Mortenej skrev: SÅ krysser vi fingra for at ny eier ikke har tatt seg vann over hodet. og at dette er reddbart. For mørk grønn BMW med beige skinn er klassisk nydelig. Etter at vi hadde kikket over alt (igjen) og blitt enige om omtrent hvor ille det er så virket det lovende. Så jeg stoler på kjøperne og at de har kontroll på dette Mørk grønn med beige skinn er rimelig nice ja
Fredrik 90 Skrevet August 1, 2022 Skrevet August 1, 2022 På 29.7.2022 den 14.23, M-jakob skrev: Når det gjelder sveise verksted så vil jeg anbefale Berntsen Karosseri. Holder til i Kristiansand. Mjåvannsvegen 50. De kan gamle biler og har en facebook side der han legger ut mye bilder. De tar kun karosseri arbeid så må lakkeres et annet sted men skal du ha det bra så tror jeg du må til sånne som Berntsen for å få gjort det strøkent. Berntsen Karrosseri må man bare glemme om man ikke har ett veldig stort budsjett. De er svinedyre… De skulle ha over 100 000,- for å strekke opp E34en min…og @sveigis du vet jo at min bil ikke er så ille. På sånne jobber som dette her, på relativt rimelige gamle bruksbiler som en 520i og en 320i er så kan man ikke bruke ett firma som Berntsen. Til slike jobber som dette så må man finne en polakk, en venn av en venn som kan sveise eller noen som tar jobben på kveldstid. Da betaler man en brøkdel og resultatet blir like bra 👍 sveigis reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå