Gå til innhold

Idas tråd - vårmønstring på Bjerke


 Share

Anbefalte innlegg

På 19.7.2022 den 18.48, papertiger skrev:

Gratulerer så mye med pokal, det ser ut til å være vel fortjent! Med den andelen E60 som er M sport er dette en bil som til de grader skiller seg ut. Rent, pent og lekkert. 👌🏻

Tusen takk! 😊 Den skiller seg litt ut fra de med M-sport ja, men ser (til min store fortvilelse 😆) at det blir stadig flere med Alpina-leppe der ute også nå.. :P 

På 19.7.2022 den 19.20, sveigis skrev:

Gratulerer med pokal Ida og vel fortjent 😊.

Nydelig å ikke ha en e60 som er dønn lik de andre .

Men at dere hadde e36 med koslig motor visste jeg ikke ,det likte jeg godt .

Så fin ut den og 😊

Tusen takk, Sveigis! 😊 
Helt klart moro med en bil som ikke er kliss lik "alle" de andre der ute. 😄

E36'en er veldig fin, den! Er en prosjektbil som @CHNilsen har sammen med en kompis, og har ikke stått så veldig tilgjengelig det siste året eller så. Har blitt noen lufteturer, men ikke så ofte som man kanskje skulle ønske.
Mulig det blir litt mer av det i tiden som kommer. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Så sitter vi her da, på en rasteplass nord for Nürburg og venter på bergning. 😆
Tikking (og luftlekkasje) i en injektor, denne må nok byttes før vi kan fortsette turen. 🫠

 

ADAC mener dysa er kaputt, men vi sitter fortsatt og tviholder litt på håpet om at det kan være en dårlig kobberring. 

4A12905A-3FF6-4EB9-9910-ECCC9CC940B4.jpeg

Endret av idapederse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, sveigis skrev:

Huff lykke til .😊

Utrolig frustrerende når sånt skjer på tur .

Takk for det! 
Noe må det jo være etter 14 år og 307 000 km, og hverken injektorer eller turbo (BANK I BORDET!) har vært byttet foreløpig, så på en måte er det vel en litt varslet katastrofe. 😅

Det kjipeste nå er egentlig all ventingen. Sittet på en rasteplass de siste fire timene og bare venta på at noe skal skje, og foreløpig har det ikke skjedd så himla mye, gitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, idapederse skrev:

Takk for det! 
Noe må det jo være etter 14 år og 307 000 km, og hverken injektorer eller turbo (BANK I BORDET!) har vært byttet foreløpig, så på en måte er det vel en litt varslet katastrofe. 😅

Det kjipeste nå er egentlig all ventingen. Sittet på en rasteplass de siste fire timene og bare venta på at noe skal skje, og foreløpig har det ikke skjedd så himla mye, gitt. 

Dere får ha lykke til, tiden går sykt sakte når man sitter å venter på bergning desverre. 

Fikk selv føle på dette dagen før vi skulle kjøre til sverige, heldigvis løste det seg greit for oss da, det var en klemme på kjøleslange som ga opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, skoglund skrev:

Dere får ha lykke til, tiden går sykt sakte når man sitter å venter på bergning desverre. 

Fikk selv føle på dette dagen før vi skulle kjøre til sverige, heldigvis løste det seg greit for oss da, det var en klemme på kjøleslange som ga opp. 

Aff, den er så kjip. Godt det ikke var verre for din del da 😅 

Vi ble omsider hentet etter nærmere 6 timer på samme rasteplass totalt, og da av en bondetamp som ikke greide å legge vekk telefonen mens han kjørte. Sjangla fra side til side og var litt over på feilsiden stadig vekk, og det er lenge siden jeg har følt meg så ukomfortabel som passasjer som i går kveld. 
Ikke snakka han et kvekk engelsk heller, så det hele endte vel opp med at jeg ved hjelp av Google Translate fikk gitt ham beskjed om å være så snill å legge vekk telefonen mens han kjørte, noe han heldigvis gjorde.

3 timer siden, Mortenej skrev:

Kjedelig å få et slikt avbrekk i turen.

Håper det ordner seg relativt raskt - ønsker dere lykke til :)

 

 

Tusen takk. 😊 Vi ble fraktet til et BMW-verksted langt uti ingenmannsland, etter å ha blitt nektet å bli kjørt til et Bosch-verksted bare 12 minutter unna. Så nå sitter vi i resepsjonen på et hotell ytterligere 2 mil unna igjen og venter på taxi. 

2 timer siden, Lars89 skrev:

Føler med deg!

Fikk nettopp havari selv på tur til Sverige. Vi satt bare igjen bilen og tok bussen hjem...

Håper du får snarlig og god hjelp!

Åh, faen. Så utrolig surt! 😬 Hva skjedde? Fått bilen hjem eller er det fortsatt så «ferskt» at alt foreløpig er litt usikkert? 🙈

 

Det fascinerer meg for øvrig at selv min generasjon (sent 20/tidlig 30-årene og til og med yngre) er så dårlig på engelsk som de er - du finner jo knapt et menneske litt utenfor storbyene som er villig til å prøve seg på engelsk. Virker som de gjør seg selv en skikkelig bjørnetjeneste ved å dubbe ALT på tv og film over til tysk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig kjedelig med havari på bilferie, dette er virkelig det verste som kan skje. Får håpe verkstedet dere blir kjørt til kan fikse feilen fort, er ikke det samme å fortsette turen i en leiebil 😅

Tyskere og engelsk har jeg gitt opp for lenge siden, heldigvis har jeg med årene (og utallige turer ned) lært meg å beherske tysk sånn passe bra 😀

Lykke til, la oss håpe dere er på veien igjen snart 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW Rhein Kulmbach leverer!! 
Det var som vi håpte - kobberringen under dysa hadde tatt kvelden av en eller annen grunn. Denne ble byttet på kort tid, så nå sitter vi i bilen og er klare for avreise mot München igjen, hele 62 euro fattigere. 😅🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Så utrolig kjedelig med havari på bilferie, dette er virkelig det verste som kan skje. Får håpe verkstedet dere blir kjørt til kan fikse feilen fort, er ikke det samme å fortsette turen i en leiebil 😅

Tyskere og engelsk har jeg gitt opp for lenge siden, heldigvis har jeg med årene (og utallige turer ned) lært meg å beherske tysk sånn passe bra 😀

Lykke til, la oss håpe dere er på veien igjen snart 👍

Haha ja, dette var ikke akkurat drømmen 😆 Ordna seg heldigvis ganske sømløst når vi omsider greide å rote oss borti noen litt mer profesjonelle mennesker enn i går kveld. Har for øvrig bestemt meg for å prøve å friske opp tysken min til en eventuell ny tur, haha. 

Og tusen takk! På vei ut av Kulmbach nå, estimert ankomst på hotellet i München er rundt klokken 12:00. Krysser fingrene for en problemfri reise videre nå 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, papertiger skrev:

Krysser fingrene for at dere og bilen er på veien igjen snart! Kjedelig når sånt oppstår på et tidspunkt man absolutt skulle vært foruten.

Ja, det var ikke akkurat drømmen dette. 😅 HELDIGVIS var det ikke en større feil ennå i alle fall, så da ser det ut til at vi kan fortsette turen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, idapederse skrev:

BMW Rhein Kulmbach leverer!! 
Det var som vi håpte - kobberringen under dysa hadde tatt kvelden av en eller annen grunn. Denne ble byttet på kort tid, så nå sitter vi i bilen og er klare for avreise mot München igjen, hele 62 euro fattigere. 😅🤩

Det var jo lykken, bra det ordnet seg kjapt da for dere også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • idapederse changed the title to Idas tråd - vårmønstring på Bjerke

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...