Gå til innhold

Idas tråd - i3 endelig fikset


 Share

Anbefalte innlegg

Bra dette løste seg såppass raskt når der eførst kom på verksted.

Ang Tysk er det nok ikke feil å friske opp denne skal en del turer nedover.

Ble så jeg satte på tysk Radio og etter noen dager så kommer flere og flere gloser tilbake, selv etter 25 år uten praksis, så frister absolutt å friske opp denne igjen.

Kos der evidere på tur! en herlig måte å feriere på dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, idapederse skrev:

Åh, faen. Så utrolig surt! 😬 Hva skjedde? Fått bilen hjem eller er det fortsatt så «ferskt» at alt foreløpig er litt usikkert? 

Heldigvis bare pappa sin F45 det gjelder. Reima snurrer ikke rundt så er vel defekt reimhjul på veiv vil jeg tro.

Vi slapp unna med 3 timer venting og da dukka det opp en veldig hyggelig blondine👌.

Leiebil var umulig å skaffe så da var det bare å hive seg på en buss.

Forsikringa vil frakte bilen til Norge selv om den står på merkeverksted i Sverige. Dette tok visstnok 3 uker.

Så da blir det Camry leiebil i en måned eller to 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.8.2022 den 11.46, Reef89 skrev:

Bra det løste seg relativt enkelt når det først var i gang.

 

På 2.8.2022 den 13.19, skoglund skrev:

Det var jo lykken, bra det ordnet seg kjapt da for dere også:)

Ja, veldig glad for at ferien kunne fortsette som planlagt etter noen (litt for mange) timer i uvisshet. Bilen går som ei klokke igjen nå i alle fall, satser på at det fortsetter sånn fremover 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.8.2022 den 17.01, Mortenej skrev:

Bra dette løste seg såppass raskt når der eførst kom på verksted.

Ang Tysk er det nok ikke feil å friske opp denne skal en del turer nedover.

Ble så jeg satte på tysk Radio og etter noen dager så kommer flere og flere gloser tilbake, selv etter 25 år uten praksis, så frister absolutt å friske opp denne igjen.

Kos der evidere på tur! en herlig måte å feriere på dette

Det med å sette på tysk radio er nok ganske smart med tanke på å friske litt opp, ja. Var deilig å komme til München, her har vi for det aller meste kunnet kommunisere med folk på engelsk uten problemer 😊 
 

Tusen takk for det, vi storkoser oss! Bilferie er alltid moro 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.8.2022 den 17.11, Lars89 skrev:

Heldigvis bare pappa sin F45 det gjelder. Reima snurrer ikke rundt så er vel defekt reimhjul på veiv vil jeg tro.

Vi slapp unna med 3 timer venting og da dukka det opp en veldig hyggelig blondine👌.

Leiebil var umulig å skaffe så da var det bare å hive seg på en buss.

Forsikringa vil frakte bilen til Norge selv om den står på merkeverksted i Sverige. Dette tok visstnok 3 uker.

Så da blir det Camry leiebil i en måned eller to 😄

Oi, wow. Kjipt med ventinga og at ting tar en så brå vending i en helt annen retning enn man hadde tenkt, men bra det løste seg på et vis allikevel. Håper dere allerede var på vei hjemover når dette skjedde om ikke annet? 😅

Sykt at det skal ta så lang tid å frakte en bil fra Sverige til Norge. Hadde forstått tiden om det var fra Tyskland eller enda lengre ned i Europa, men Sverige..? 🤷🏼‍♀️ Kommer vel selvfølgelig an på hvor langt hjemmefra dere er, da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ankom München rundt lunsjtider i går, og siden det ikke var innsjekking på hotellet før klokka 15 tok vi like greit turen til BMW Welt og museumet med en gang.
Har tatt inn på et hotell i umiddelbar nærhet av Olympiaparken, og valgte å parkere bilen i parkeringshuset på hotellet og heller ta «the scenic route» via denne på veien bort. Turen føltes lang med sine 35 minutter i steksol og 30 grader eller mer, men var absolutt fin. 
 

På BMW Welt fikk vi sett litt nærmere på den nye 7-serien blant annet, og selv om den ikke ser like jævlig ut in real life som på bilder, må jeg nok ha litt tid til å la den vokse mer på meg. 😆 Synes fortsatt ikke denne two tone-greia de prøver på med sort høyglans på steder det ikke bør være er noe særlig, og den er jo på flere modeller enn bare 7’ern i dag. 
 

Utover det fikk vi sett på mye moro, både på BMW Welt og på museet. Mye fint begge steder, men kanskje litt skuffa over at de ikke hadde 3- og 5-serie på førstnevnte. Sikkert for at G20 nå kommer med facelift og G30 veldig snart fases ut til fordel for G60. 
 

Litt bilder fra gårdagen, dessverre ganske få. Blir så oppslukt i å ta inn greier selv at jeg helt glemmer å ta bilder til tider. 😅🤦🏼‍♀️
 

Olympiatårnet:

image.thumb.jpeg.39f619539ba52614fc6755887b98a52e.jpeg
 

BMW Welt:

image.thumb.jpeg.cd25a61028af89349ed210536b7dec9e.jpeg

3-serie fra første generasjon og frem til E9x. Er vel ikke altfor lenge til F3x også står her? Men hvor er 5-seriesamlingen? 😂

image.thumb.jpeg.99d4552ff562845a127314057d231ab3.jpeg

Morsom variant av i3: 

image.thumb.jpeg.9136810125fb9b322efb18f7c97a56fa.jpeg

Etter en runde på både Welt og museet var vi passe slitne begge to. Jeg var egentlig utslitt helt fra morgenen av, og sov for det meste hele veien mellom Himmelkron/BMW-forhandleren som fiksa bilen i full fart og München, med unntak av noen få stopp her og der. 
Tror jeg sovna ganske umiddelbart når vi omsider kunne legge oss for dagen. 😅

 

I dag har vi vært oppe i Ørneredet i noen timer, hvor vi fikk en helt upåklagelig utsikt over det som nok er deler av både Tyskland og Østerrike: 

image.thumb.jpeg.041a29ee7f756ebd35ee04d4087ed0dc.jpeg

image.thumb.jpeg.20b5b2c7489dc6209381b7488da87932.jpeg

På vei hjem ble det en svipp innom Østerrike for å vaske bilen, fant en ganske fin selvvaskeplass der. 
Helt utrolig deilig å få vekk insekter og annen skitt! 
image.thumb.jpeg.9ea3134f200f03d50081176c5fad0155.jpeg
image.thumb.jpeg.b7b9fc851bf8841db4d8a93449995c57.jpeg
 

Så ren og pen at det nesten er kvalmt 😅

image.thumb.jpeg.0b7a738391f0c23811cbaf15fb2c7703.jpeg
 

Tok med vaskestæsj hjemmefra - fylte bøtta med såpe, la så grit guarden på plass og deretter la jeg asfaltfjerner, insektsfjerner og felgrens oppi der igjen. Mikrofiber og svamper (en til lakk og en til felg såklart, og felgene helt til slutt) hadde jeg med i bagasjen. 😆

Turen gikk så tilbake til hotellet, hvor vi i dag har bedrevet litt risikosport med parkeringen 😅Gikk helt fint, og med GOD avstand til nabobilen. 
image.thumb.jpeg.d330f6f0bc5e5c4d97bfc745443ac9d8.jpeg

…og ikke fullt så god avstand til veggen: 

image.thumb.jpeg.039576080caebbb847ba1603af17ec1d.jpeg

Veldig fornøyd med parkeringsfasilitetene her på hotellet, digg med parkeringshus istedenfor gateparkering. 
 

Nå blir det noen timer på øyet her, i morgen er det videre til Koblenz - via Stuttgart og Porsche-museet, selvfølgelig. 

PS: Innlegg er laget på telefonen og ikke PC, og tidvis i halvsøvne - om enkelte bilder viser seg å komme på helt feil sted, i feil rekkefølge eller at det er flere av ett vil derfor ikke overraske meg. 😅 Ber om unnskyldning på forhånd! 

 

image.jpeg

Endret av idapederse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lars89 skrev:

Nå sto plutselig bilen hos lokal forhandler med time i morgen så ble litt falsk alarm der gitt 😄

Var på vei hjem ja, men vi tapte jo en hel fridag på det. Håper han ser lyset nå og handler seg noe nytt. 🤩

Så bra da! 🤩 Men ja, det er jo lov å håpe. F45 er jo ikke akkurat det peneste de har satt ut på markedet til nå, men ser vel sikkert bedre ut enn Touran og S-Max om man absolutt skal se den positive siden ved den 🤷🏼‍♀️😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • idapederse changed the title to Ida's tråd - for det meste om min E60 520d LCI, men også litt E90 325d LCI og E36 328i - tysklandturen så langt
  • 4 weeks later...

I dag er det blitt prøvd på noe litt spennende, og som det muligens ikke er så mange som har gjort før oss - nemlig å bytte ut knappene på bryterpanelet til setejusteringen fra E60 LCI til knappene som opprinnelig tilhører F10 pre LCI.

Sånn så det ut før: 

5DDA2391-905C-4D4E-A389-03F5CFE24DDD.thumb.jpeg.87c86cf4775b2a486304fc889130e552.jpeg

Litt diverse bilder underveis: 

9BF74EE5-16F1-4B82-8526-7E3EA9A276B3.thumb.jpeg.14a4bd8f8d95bce6ec36dd4de8c255de.jpeg5C0A2942-39F5-4BE4-A149-CD41DBCE943A.thumb.jpeg.10f6099eb4ad313c745a70b80d99dd2a.jpeg

Og sånn ble det til slutt seende ut: 

4B5B6C80-E9F3-4422-8EF7-B15D171E273C.thumb.jpeg.3990f6e7528c4918fa9d10278537c854.jpeg

Monteres tilbake i bil:
9BC2C25E-5DA9-477E-9D79-E701A46ED5D4.thumb.jpeg.1f6722d43c3e4320bd5304037cc556e8.jpeg

Og her er endelig resultat: 

A1046D7F-D465-4B3F-95FE-A0E1F84BBD7F.thumb.jpeg.7e642b49341f797258e76e4c2d66222f.jpeg

Herregud. 😍

Nå gjenstår bare andre siden - bestilte kun til den ene siden til å begynne med, siden vi ikke var helt sikre på om det ville gå. 
0B160242-2945-4C8D-A877-DF1EB8495E2E.thumb.jpeg.f7a4a52cdb7f47e882304b41cfb6f599.jpeg
 

Noen av bildene som legges ut i dag er litt halvveis, da planen er å lage en post om flere ting samtidig hvor helheten i det hele også vil synes - men da ønsker jeg også å bruke kameraet, og ikke telefonen - så det må vente bittelitt til før det kommer. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • idapederse changed the title to Ida's tråd - for det meste om min E60 520d LCI, men også litt E90 325d LCI og E36 328i - et lite søndagsprosjekt!

Så ut som en fin tur i Tyskland - Østerrike :) neste gang vi skal på ferie blir det med den sammenleggbare Swissvaxbøtta jeg kjøpte til vask av tåteflasker på hotell 😂 vaska faktisk også av bilen på en selvvask i Østerrike sist vi var der. 

Måtte se flere ganger hva forskjellene var på knappene på setet, men ser det jo nå. Fin oppgradering! Må si det er et stort skritt fra 3/4- til 5-serie komfortmessig. Satt i baksetet en halvannen time i vår for første gang i dag, det var standsmessig komfort, med bakseteklima og roller i sidevindu og greier, og luftedyser i B stolpen. Helt blasert jeg! 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, papertiger skrev:

Så ut som en fin tur i Tyskland - Østerrike :) neste gang vi skal på ferie blir det med den sammenleggbare Swissvaxbøtta jeg kjøpte til vask av tåteflasker på hotell 😂 vaska faktisk også av bilen på en selvvask i Østerrike sist vi var der. 

Måtte se flere ganger hva forskjellene var på knappene på setet, men ser det jo nå. Fin oppgradering! Må si det er et stort skritt fra 3/4- til 5-serie komfortmessig. Satt i baksetet en halvannen time i vår for første gang i dag, det var standsmessig komfort, med bakseteklima og roller i sidevindu og greier, og luftedyser i B stolpen. Helt blasert jeg! 😅

Turen var kjempefin, veldig fornøyd med den. 😄 Ordna seg jo greit med motortrøbbelet også, og vi var jo begge veldig klar over at vi valgte å legge ut på langtur med en snart 15 år gammel bil, som per i dag har rundet mer enn 310 000 kilometer.

Dette med fortsatt original turbo og injektorer, så faren for at noe kunne skje var absolutt tilstede - og vi var til en viss grad litt forberedte på trøbbel, men tydeligvis ikke så forberedt at vi tok med noen form for verktøy. 🤦🏼‍♀️ Ikke at det nødvendigvis ville hjulpet, men.. 😆
Hva angår vaskeutstyr er det helt genialt å ha med! Var veldig glad jeg tok med dette så vi fikk fresha opp litt underveis, det blir endel insekter etterhvert. 

Haha, beklager! Kunne kanskje nevnt litt angående forskjellen på knappene også, men for meg er det så veldig synlig nå 😅

Og 3/4 vs 5-serie kan nesten ikke sammenlignes, i alle fall ikke på langtur. Vi har jo E90 i garasjen her også, en bil som er et par år nyere enn E60 og som knapt er gått halvparten, men E60 vil nok alltid (og har til nå vært) være det mest naturlige valget når det kommer til langtur, selv om E90 også er fantastisk fin å kjøre - men da kanskje på en litt annen måte også. 5-serie er milsluker/cruiser, mens 3/4-serie gjerne er litt mer leken og sportslig.  
Komforten i 5-serien er helt upåklagelig, og som du også skriver er baksetene slett ikke dumme. På veien hjem fra Nürburg endte vi begge opp med å sette oss i baksetet når det var tid for å sove - det gjorde det mye lettere enn om man satt foran fant vi ut 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Saltkjelen skrev:

Kjempelekkert med F1x-knappene. Det er slike detaljer, sammen med blant annet pedalsettet fra E9x/E8x som gjør løfter bilen mange hakk! :) 

Det der ble helt sykt bra. 😍 Gleder meg til å få lagt ut bilder av disse i kombinasjon med resten! 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • idapederse changed the title to Idas tråd - i3 endelig fikset

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...