Gå til innhold

Kjøp av nyere M-bil. Kjøpt M2 competition


Lars89
 Share

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe en nyere M-bil i nær fremtid. Ser primært på biler med norsk nybilgaranti.

Vil bli eneste bil så må fungere til "alt", inkludert pendling. Har dog ingen krav til plass, antall seter eller lignende. 

Har sett meg ut M2 Lci, evt M2C som de beste alternativene.

Til nøds F20 M140i Lci.

Noen god grunn til å se på f.eks F80 eller F82 i tillegg?

Evt andre biler man bør vurdere? 

Dukker det opp en 1M i Valencia orange er ikke det helt utelukket heller selv om det blir noe litt anna.

Endret av Lars89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brodern har en M2C, og jeg må si man ikke får en bedre pakke enn det M2C tilbyr, forutenom CS versjonen. Kompakt liten rakett, full utstyrt bla. M performance fjærer, seter, ratt og Akrapovic eksos som gjør hele opplevelsen ganske så komplett. Den er rett og slett en sint, liten bulldog som ber om å bli pisket. Samtidig skiller den seg ut, da de «aller fleste» går for F80 eller F82 :) Men uansett hva du velger, så tenker jeg nok at du får en M opplevelse som er vanskelig å gi slipp på med det første.

På en sidenote, så ville jeg valgt min E46 M3 over en M2c uansett, bare pga den analoge kjørefølelsen man får i forhold i en E46. Men der er jeg dessverre inhabil og derfor er denne uttalelsen merket som en sidenote :D 

Endret av Dusy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M2 Competition virker jo som det klart beste valget totalt sett da den er noenlunde moderne, men samtidig analog nok.

Men synd så få av de ble bestillt med utvendig farge. Hockenheim grå er kul, men Sunset orange eller Laguna Seca er i en annen liga.

E46 M3 er utrolig flotte biler og har alltid hatt lyst på en, men tiden har rent fra meg og nå er de blitt for gamle til daglig bruk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lars89 skrev:

M2 Competition virker jo som det klart beste valget totalt sett da den er noenlunde moderne, men samtidig analog nok.

Men synd så få av de ble bestillt med utvendig farge. Hockenheim grå er kul, men Sunset orange eller Laguna Seca er i en annen liga.

E46 M3 er utrolig flotte biler og har alltid hatt lyst på en, men tiden har rent fra meg og nå er de blitt for gamle til daglig bruk. 

Gå for comp selv om lyden er dårligere, den kan du gjør noe med. Få deg en motor med «S» i, det er unikt og vanvittig morro :D samt så har du mulighet å justere bilen individuelt kontra pre-lci M2, tenker da på demping/ratt/motor. Lykke til med jakten, dette blir bra :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Slavearbeider'n skrev:

Kjøp deg noe med kjepp. Da har du analog bil sånn det skal være

Jeg setter stor pris på en skikkelig manuell kasse, men ender nok fort opp på DCT.

Hadde det vært snakk om en eldre bil ala E46 eller E92 hadde valget vært enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutes ago, Lars89 said:

M2 Competition virker jo som det klart beste valget totalt sett da den er noenlunde moderne, men samtidig analog nok.

Men synd så få av de ble bestillt med utvendig farge. Hockenheim grå er kul, men Sunset orange eller Laguna Seca er i en annen liga.

E46 M3 er utrolig flotte biler og har alltid hatt lyst på en, men tiden har rent fra meg og nå er de blitt for gamle til daglig bruk. 

Om bilen skal er ment til daglig bruk så ikke vær i tvil med en M2C. Brodern bruker ikke sin som daily, han er uansett førerkort løs for 2 gang i denne og har en i4 M50 i bestilling. Men, han rakk å pendle med denne ett års tid (som dog også gjorde at han ble litt for tung på høyrefoten). Poenget mitt er uansett at dette er en bil som fint kan sluke mil etter mil til pendling, spesielt med DTC kassen. Forbruk bør jo ikke være en faktor i utgangspunktet, men har ett inntrykk av at den klarer seg nogenlunde bra om man er snill med høyrefoten.

Forsøkte selv å overtale bror til å gå for noe annet enn Hockenheim silver ved kjøp, men når jeg ser fargespillet i sollys i dag så syntes jeg den er over all forventning! :) Det er veldig gøy å ratte denne og se så mange som snur seg etter denne, langt flere enn i min egen. Min er jo en dinosaur i forhold så sikkert mye med det å gjøre 😂
 

Prøv en, så skal du se at du får mange «smiles per gallon» :) 

Endret av Dusy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M2C er en veldig fin bil. Pre-LCI har jeg ikke særlig sansen for. Ankepunktet synes jeg er størrelsen på bilen, synes ikke en M2 gir nok "tilstedeværelse" på veien foruten om man ser rett på fronten. Men det spørs nok hva en er vant til, for meg som er 5-seriemann så føles selv M4 noe puslete størrelsesmessig. Jeg ville nok vurdert å se på F82 LCI også, men de ligger ganske høyt i pris om dagen (fint for meg som eier en), så M2C er nok best om du takler størrelsen. M6 kan være at alternativ, men begynnes å eldes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Walkabout

Liten størrelse takler jeg helt fint. Trenger verken mange seter, dører eller bagasjeplass da bilen blir brukt av én person 98% av tiden.

Har tross alt kjørt i3 i 4 år nå.

F10, F12 osv er selvfølgelig gromt, men de er for gamle og kompliserte for min smak. Må ha noe som fungerer hele tiden.

Har jo vurdert f.eks en low-end Porsche 991 også da disse virkelig har tilstedeværelse på veien, men har landa på at jeg heller safer med noe nyere. 

Med det sagt så frister denne noe voldsomt... 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=212077896

 

 

Endret av Lars89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett kompromiss kan jo være en M340i, ikke full M bil men ytelsesmessig er det ikke langt unna. B58 motoren går også overraskende billig når man skal pendle, føler liksom ikke pendling går hånd i hånd med en M bil. Men en M Perfomance modell vil jo aldri føles like spesiell som en ren M bil.

Også vil jeg påpeke, som du også har vært inne på at det er litt penger å spare på import av slike biler. Ville sjekket ut det nøye når du lander på en bestemt bil 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett om det er Mperformance eller M er jo Bmw eksperter på å lage biler som har et bredt bruksområde.

De fleste kilometerne vil jo komme av pendling, men blir jo fort endel "unødvendige" turer samt litt banekjøring med skikkelig redskap.

140i/240i/340i er jo veldig potente biler til daglig bruk og er ikke helt  utelukket, men har nok mest lyst på en skikkelig M hvis jeg først skal tilbake til bensinbil. 

 

Takker ellers for mange gode svar!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på b42.no at det finnes hele 2 Sunset Orange og 2 Laguna Seca M2C i hele Norge! 

Dette er vel en av de. Har ligget/lå til salgs lenge...

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=247755158

Nesten som nåla i høystakken dette her. Må nok utvide søket litt.

Endret av Lars89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fredrik 90 sitt forsalg om mini M er ikke så gale, M340i er nok en meget bra bil men noe M bil er det langt ifra. Ikke for å sammenligne helt her nå, men jeg hadde jo G30 540i med B58 motoren som for all del er konge men den bilen var en båt. Og en M340i tror jeg aldri vil føles veldig spesiell kontra en M bil.
 

Men jeg håper du @Lars89 går for en ekte ///M bil. Det er unikt fra første øyekast og enda mer unikt når du setter deg inn. Ser ellers ingen problemer med å pendle med M bil, triveligere pendle bil finnes ikke. Og med så mange forskjellige muligheter for å stille inn bilen etter behov og ønske gjør dette til en ypperlig alt mulig bil. Samboer skulle ha i3’n i dag så 05:30 i dag starter jeg F97’n i comfort modus helt uproblematisk :) litt snar med å sette bilen i «D» var jeg, for selv i comfort så finnes det nok en nabo eller to som kan bli små sur men det er en del av sjarmen.
 

den oransje du linket til har gang på gang blitt annonsert på nytt med lavere pris, her har du nok mulighet å få prutet ned en del tipper jeg. 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Lars89 changed the title to Kjøp av nyere M-bil. Kjøpt M2 competition

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...