E.C. Skrevet Juni 20 Skrevet Juni 20 Du tenkte på romben og stjerna? Disse inngår i knappeblokken på høyre side (som består av 4 knapper). Du har tilsvarende blokk på venstre. En slik blokk har én kabel/linje til databussignal. For girskift via EGS UP/DOWN har man dedikert linje for hver sin knapp - gir opp og gir ned. Det er nok teoretisk mulig å mekke til noe arduino som fanger opp signal fra rombe/stjerne og sender videre til EGS på riktig måte, men spørs om ikke det blir såpass custom at det er enklere å få tak i mer egnet ratt.
ehaugsnes Skrevet Juni 20 Forfatter Skrevet Juni 20 14 minutter siden, E.C. skrev: Du tenkte på romben og stjerna? Disse inngår i knappeblokken på høyre side (som består av 4 knapper). Du har tilsvarende blokk på venstre. En slik blokk har én kabel/linje til databussignal. For girskift via EGS UP/DOWN har man dedikert linje for hver sin knapp - gir opp og gir ned. Det er nok teoretisk mulig å mekke til noe arduino som fanger opp signal fra rombe/stjerne og sender videre til EGS på riktig måte, men spørs om ikke det blir såpass custom at det er enklere å få tak i mer egnet ratt. Romben og stjerna var mer forklarende ja. Er jo det orginalt på e65 rattet og. Men en egen knapp for og skifte mellom sport/manuell og vanlig automat. Beste hadde nok vært og funnet et e60-ratt med girflaps på
ehaugsnes Skrevet Juni 30 Forfatter Skrevet Juni 30 I dag har jeg prøvd meg på kamera-oppussing😅 linsa på nightvision kameraet var pepra i steinsprut, noe som er en svakhet på de fleste e65. etter og ha sett en bra DIY video påy youtube måtte jeg prøve selv. her er utgangspunktet. Kunne iallefall ikke bli noe værre😅 kamera ferdig demontert. Er vist en avansert og dyr teknologi linsa demontert og maskert ferdig slipt og ferdig polert! Ble jo som et speil Har desverre ikke bilder av hvordan det var før, men det ble mye bedre! Bilen står nok litt for nært arbeidsbenken i garasjen, er nok bedre på lenger hold. Men ser godt konturene av benken Er vel en unødvendig og lite brukt funskjon dette kameraet, men lærerikt og gøy og fikse slikt. Kjekt at alt er i orden og mangler bare og få dynamic driven oppe og gå, så skal alt være i orden på denne ahj, E.C., Otis og 16 andre reagerte på dette 19
Kolstad Jr. Skrevet Juni 30 Skrevet Juni 30 Flott arbeid!😁👏 Jeg husker hvordan det var før, det var jo bare sort/grå skjerm.. 😅😂
ehaugsnes Skrevet Juli 4 Forfatter Skrevet Juli 4 Da vettu, da ble det endelig prøvetur av e65 igjen😍 har bare (i kjent stil) fått gjort litt nå og da, så den har hengt på bukken ei stund. Men i går fikk jeg omsider gjort det ferdig. Monterte nylakkert framfanger, dro på firhjulskoll og tok AC service da AC-anlegget var tomt. Takket være @Ingvaldsen fant jeg ut at jeg hadde kjøling i midtkonsoll og, samt hvordan klima måtte stå for at den skulle fungere best mulig. Og det gjorde den og! Iskaldt i midtkonsoll😁 har blitt noen kilometer siden igårkveld, og jeg har kost meg hver eneste kilometer🥰 alle foringer ble såklart stramma på firesøyler’n, i rett høyde deilig når det er rustfritt og fint første prøvetur. Klokka var vel rundt 11, men måtte kjøre en tur til stokkøya. Fant også ut at når det er mørkt, så slår lyset i «skivene» seg på speedo av, slik at det kun er lys i tall. Fiffig😊 så ble det en kjapp vask idag. livets bil😄 fupsaker, eivi91, sveigis og 10 andre reagerte på dette 13
Saltkjelen Skrevet Juli 5 Skrevet Juli 5 Jeg tror egentlig ikke folk forstår hvor teknologisk og finessemessig overlegen en E65 egentlig er. E65 LCI kommer til å få sin renessanse. Dette er en bil som er laget da tysk ingeniørkunst stod i høysetet! Kjekt å se at du fikk liv i NV.
///M-ini95 Skrevet Juli 5 Skrevet Juli 5 En ting som stadig fascinerer meg med denne generasjonen 7 serie, er hvor "unik" den er ifra alle andre modellene som BMW produserte på denne tiden. Ser man på E38 eller F01, så ser man mye likheter mellom disse og 5 seriene fra samme tidsepoke. Tenker spesielt på design språket på interiøret. Det er liksom ingen tvil om hvor en F10 har hentet inspirasjon fra, hvor på en E65 er en helt egen greie. Du finner rett og slett ikke instrumentpanelet fra en E65 på noe annen BMW. Samme med designet på dashbord, midtkonsoll, girvelger, ratt osv. Uten tvil et mesterstykke av en bil, og dette kommer ifra en person som egentlig aldri har kjent noe "begjær" etter 7 serie mr.pingu reagerte på dette 1
ehaugsnes Skrevet Juli 5 Forfatter Skrevet Juli 5 6 timer siden, Saltkjelen skrev: Jeg tror egentlig ikke folk forstår hvor teknologisk og finessemessig overlegen en E65 egentlig er. E65 LCI kommer til å få sin renessanse. Dette er en bil som er laget da tysk ingeniørkunst stod i høysetet! Kjekt å se at du fikk liv i NV. Ja nei denne imponerer meg stadig. Er iallefall veldig mye bil for pengene😁 ja, nå kan jeg endelig sitte og følge med på skjermen mens jeg kjører bil ja😜
ehaugsnes Skrevet Juli 5 Forfatter Skrevet Juli 5 Endelig fikk jeg på plass nytt ratt og! Dette gjorde mye med interiøret😃 sport, manuell og «vanlig» modusen på girkassen fungerer fortsatt som normalt @E.C.😁 CHNilsen, Saltkjelen, wSax og 4 andre reagerte på dette 7
Saltkjelen Skrevet Juli 5 Skrevet Juli 5 Ser knallfint ut. Er det en av de valgfrie tastene som skifter mellom de forskjellige girmodusene nå?
ehaugsnes Skrevet Juli 5 Forfatter Skrevet Juli 5 23 minutter siden, Saltkjelen skrev: Ser knallfint ut. Er det en av de valgfrie tastene som skifter mellom de forskjellige girmodusene nå? Ja, den øverste «firkanten». Stjerna er fortsatt progammerbar
Saltkjelen Skrevet Juli 5 Skrevet Juli 5 34 minutter siden, ehaugsnes skrev: Ja, den øverste «firkanten». Stjerna er fortsatt progammerbar Renaultmerke* Det er jo gode nyheter. Da ble ikke rattet så ille som man fryktet med tanke på funksjonalitet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå