Gå til innhold

ingvaldsen's forskjellige kjøretøy _ eventyrlig opppussing

Anbefalte innlegg

2 timer siden, iittala skrev:

535d skivene er vel ikke flytende selv om de har alu-nav?

jo de er flytende når de ser slik ut, dag å natt forskjell mot faste skiver. men ikke så fritt flytende som racingskiver, men de er fjærbelastet for å ikke lage klakkelyder. så skivene dine er flytende ment for gatebruk, og de tåler en hel del mishandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, Ingvaldsen said:

jo de er flytende når de ser slik ut, dag å natt forskjell mot faste skiver. men ikke så fritt flytende som racingskiver, men de er fjærbelastet for å ikke lage klakkelyder. så skivene dine er flytende ment for gatebruk, og de tåler en hel del mishandling.

Tror de ofte heter semi-flytende når du har alu-senter på denne måten. Jeg har også slike foran og bak på min E61. 

Skiva mi ser helt clean ut sammenlignet med bilder på forrige side, har sjekket at all gliding er ok. Både klave og glidepinner (som var nye med gummiforingene ifjor). Alt fra ATE. Kan være stempel, men ville da tro at man hadde fått litt heng og noe varme, ikke noe av dette her. Mistenker faktisk kast i felg, får nesten teste med piggdekk på.

Hvor mye avvik målte du med måleklokka ved å snurre skiva rundt og konkludere at den var rett? Under 5/100 mm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, E.C. skrev:

Hvor mye avvik målte du med måleklokka ved å snurre skiva rundt og konkludere at den var rett? Under 5/100 mm?

Ifølge måleutstyr fra biltema så varierte det med 0,04mm uten hjulboltene i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvekjørte garasjeplassen idag, simulerte det å parkere sidenfor bil som står på saksløfteren. Det går jo til nød men vurderer nok å gå fra 5 til 5,5 meters port for at det skal gå litt smidigere. En må ta høyde for at man blir litt lei og at et prosjekt blir stående lengere en tenkt så da er det greit å få inn andre biler samtidig.

må heller ikke glemme at biler jeg har lyst å ha inn på siden som feks f01, e70 eller f11 tar vesentlig mer plass en golfen

40E271A0-8D2B-4E2C-883E-E1A052D77FFF.jpeg

CF1ED82C-0EEF-4BC5-8B5C-1280E175C386.jpeg

6B8A786B-661D-4682-812A-621C20219F58.jpeg

10F63F55-D8F0-46DD-B665-8E5B41946B96.jpeg

9989EB19-BFB2-4704-BEC0-537CB3F9249F.jpeg

Endret av Ingvaldsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 m bredde går, men om du vil ha såpass med plass at du kan åpne døra på bilen som står ved siden av hele veien opp så er det nok lurt å gå for 5,5 ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, E.C. skrev:

5 m bredde går, men om du vil ha såpass med plass at du kan åpne døra på bilen som står ved siden av hele veien opp så er det nok lurt å gå for 5,5 ja.

Vanskelig å se på bildet men det står en strømgjerdestolpe for å illustrere 5meter åpning, kunn forskyvd porten lengere til høyre men da kommer skinner til port i veien for å løfte bilen.

men det bli nok uten tvil 5,5m vist det ikke er et voldsomt prishopp, må ta en telefon til assa abloy på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

Vanskelig å se på bildet men det står en strømgjerdestolpe for å illustrere 5meter åpning, kunn forskyvd porten lengere til høyre men da kommer skinner til port i veien for å løfte bilen.

men det bli nok uten tvil 5,5m vist det ikke er et voldsomt prishopp, må ta en telefon til assa abloy på mandag.

Vanvittig prishopp på Lobas fra 5m til 5.5m tror det ble 4 ganger så mye beslag kontra 5 meter. Mulig «overkill» men som han montøren min sa, den skal jo være tålig rett om 20 år også, selv om vær og vind har påvirket den. Jeg mener at den siste 0.5m er verdt en ganske høy sum, jeg angrer ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, tennbrikket skrev:

Vanvittig prishopp på Lobas fra 5m til 5.5m tror det ble 4 ganger så mye beslag kontra 5 meter. Mulig «overkill» men som han montøren min sa, den skal jo være tålig rett om 20 år også, selv om vær og vind har påvirket den. Jeg mener at den siste 0.5m er verdt en ganske høy sum, jeg angrer ikke.

vi får se hva leverandør sier, må prøve å få kranglet meg til å få levert 82mm tykkelse også selv om de ikke leverer det til mindre lysåpning enn 3 meter høyde.. alt er som regel et spørsmål om penger.

Endret av Ingvaldsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, skoglund skrev:

Blir nok veldig bra den ny manne hula de, de blir jo aldri stor nok, men du har nå i alle fall tak høyde så det rekker:) 

Er egentlig i minste laget den å siden gulvet kommer 33cm høyere en på bildet💩 da ender heg på mellom 265-270cm i takhøyde, men det skal jo bli en drøm iforhold til å stå på kne eller ligge på ei hore

Endret av Ingvaldsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Jeg kan se for meg at det skal bli digg å unngå det, ja. :D

Satser på at det kallenavnet er riksdekkende, vist ikke så er det bare å spørre i vei😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

Satser på at det kallenavnet er riksdekkende, vist ikke så er det bare å spørre i vei😂

Når jeg jobbet som høgger så het hun Olga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ingvaldsen skrev:

Er egentlig i minste laget den å siden gulvet kommer 33cm høyere en på bildet💩 da ender heg på mellom 265-270cm i takhøyde, men det skal jo bli en drøm iforhold til å stå på kne eller ligge på ei hore

Alt er bedre enn å ligge på kne , med vanlig biler når du jo fullt brukbar høyde, 3,20-3,30 vell noe i nærheten man ønsker vist man skal ha noe større enn person bil på ca 1,90 -2 meter arbeids høyde. 
men man driver jo ikke verksted så , det blir meget bra uansett . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...