PIIIPower Skrevet Mai 19, 2023 Share Skrevet Mai 19, 2023 Posten er så ufattelig trenge og jeg veit ikke om jeg vil gå helga i møte med dagens hjullager. Er det noen som har prøvd biltema sine, eller veit hvem som lager disse? Koster jo nesten ingen ting og siden det er foran er det ikke all verden med jobb også vil jeg jo ha SKFen som jeg har bestilt på lager.. 2007/318d/M47 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 19, 2023 Share Skrevet Mai 19, 2023 Kjør på med Biltema, det skal ikke overraske meg om det er SKF eller noe annet. Men jeg VET ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehaugsnes Skrevet Mai 19, 2023 Share Skrevet Mai 19, 2023 Om du uansett tenker og bytte igjen når du får skf, så er jo et nytt biltema lager mye bedre enn et defekt lager Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KKME30 Skrevet Mai 19, 2023 Share Skrevet Mai 19, 2023 Har biltema lager på brukisen da det måtte skaffes fort og ikke noe og si på det etter 1,5 år👍 sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Mai 19, 2023 Share Skrevet Mai 19, 2023 Kjørt 40000 km med 1 serie og Biltema lager ,stadig like fint . PIIIPower og Marius2002 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PIIIPower Skrevet Mai 20, 2023 Forfatter Share Skrevet Mai 20, 2023 (endret) Da er originalt hjullager fjernet etter sikkert 273.058km.. lagde herlig lyd når jeg snurra på det. Nytt fra biltema ble satt inn. Litt knot for å komme til alle boltene, men alle fikk 110nm til slutt... Skal ut en tur. Hvis jeg blir borte fra bimmers så ikke kjøp Biltema lager😁 Endret Mai 20, 2023 av PIIIPower Vegard_, laffe, Ron788m og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 20, 2023 Share Skrevet Mai 20, 2023 Ang hjullager. Jeg anbefalte en bekjent FAG lager til hans Avensis. Men det holdt bare i 2 uker. All fett er presset ut og helt mosa innvendig. Og nei, det var ikke feil montert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mai 20, 2023 Share Skrevet Mai 20, 2023 Mulig med feilproduksjon selvfølgelig og falske varer, avhengig av hvor man kjøper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Mai 20, 2023 Share Skrevet Mai 20, 2023 har byttet ut skf deler lenge før de skal være utslitt også der det ikke er skf originalt, er det billigere en originalt er det alltid dårligere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PIIIPower Skrevet Mai 20, 2023 Forfatter Share Skrevet Mai 20, 2023 Gikk bra, men «noe» låter fortsatt hastighetsavhengig (motor i fri) så jeg får løfte opp mer og trille rundt på noen hjul. Tror forresten at Biltema har levert ett Kraft lager (samme gule «loctite») og det var ikke dyrere på AUTODOC.. lukkede/bolt-on lagre er kanskje noe mer holdbart enn drivaksel lagre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Mai 20, 2023 Share Skrevet Mai 20, 2023 Man eliminerer ihvertfall de fleste mulighetene for feilmontering. Eneste minuset som jeg har sett er at det blir anode-effekt og anleggsflata på hjulspindelen korroderer i filler på enkelte biler(vag). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Mai 20, 2023 Share Skrevet Mai 20, 2023 Biltema kan fungere meget bra, og det kan fungere meget dårlig. Første gangen jeg kjøpte balanseringslodd fra biltema var baksiden merket med 3M. Neste gangen var det ingen merker. Er det fortsatt 3M? Hvem vet, og det er det som er skummelt med å si Biltema er bra/dårlig ettersom du egentlig ikke vet hva du får med deg hjem. ( les 2 ganger alle som kjøper olje her ) Like viktig som å kjøpe rett merke er å kjøpe rett plass. Lager er kanskje industriens mest piratkopierte del, og bla SKF, Timken, FAG osv har store problemer med dette. Det er samme som bl.a Recaro stoler. De ser like ut, de lukter likt, de har alle originale merker men det hjelper ikke. Glem derimot ikke at det ikke står en pølsetysker å lager kulelager hos bmw, dette er somregel innkjøpte deler. Både SKF, Kojo, FAG og Timken er merker du ikke går feil med. Ett lager har ikke isolert slitasje, det er ikke tilfeldig at originale lager holder så lenge, men gjerne heller ett tilfelle av at foringer, kuler, rette spindler, karroseri, hjulvinkler osv har gitt det lageret gode arbeidforhold. Til slutt ett lite slag også for at ett hjullager også har telling for abs. Spesielt dersom det er integrert i støvkappa bør man ikke kjøpe noe mikke mus greier. Rune-K og E.C. reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mai 20, 2023 Share Skrevet Mai 20, 2023 Helt enig om Biltema, jeg hadde jo den greia i fjor der jeg kjøpte bremserørnipler med samme delenr. og fikk noe helt annet enn for 3 år siden. Nummeret var likt, men både delen og trolig produsenten annerledes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PIIIPower Skrevet Mai 20, 2023 Forfatter Share Skrevet Mai 20, 2023 2 timer siden, hsd skrev: Til slutt ett lite slag også for at ett hjullager også har telling for abs. Spesielt dersom det er integrert i støvkappa bør man ikke kjøpe noe mikke mus greier. Fikk ingen feil på abs 😇 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå