Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Burde jeg tilbakeføre denne BMW E34 til orginalt utseende for å øke verdi på bilen?

Jeg tenker å bytte felger til orginale samt bytte ut senkesett rundt bilen for å få den stock.

Eller burde jeg beholde den slik den står?

Innvendig og motormessig er den orginal bortsett fra at jeg har montert nytt grått alcantara.

Lurer også på salgsverdi på en slik rustfri E34 M20 525 1990 mod med 217k på telleren? 

E34side.jpg

e34innvbak.jpg

e34innvforan.jpg

e34tak.jpg

Endret av ragulves
Skrevet (endret)

Er det originale schnitzerhjul så er det bare å beholde de på, men de ser ut som det er litt lite gummi på de ? 

den har jo igrunn helt riktig stuk

Endret av Ingvaldsen
Skrevet

Litt mer gummi som herr Ingvaldsen nevner og litt flatere bil så er det bra greier.

Behold den slik du liker den selv. Ikke er det der noe å bekymre seg for heller. Hadde du taksenka den 15cm eller bygd om til 2 dørs hadde det vert værre.

Skrevet
10 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

Er det originale schnitzerhjul så er det bare å beholde de på, men de ser ut som det er litt lite gummi på de ? 

den har jo igrunn helt riktig stuk

Det er orginale AC Schnitzer felger på bilen men de kunne kanskje hatt litt mer gummi ja. Helt nye dekk på de felgene så det blir vel å beholde på enn så lenge.. Har orginale felger og fjører å sette på men syns egentlig den ser bra ut slik den er også. 

Skrevet
13 minutter siden, hsd skrev:

Litt mer gummi som herr Ingvaldsen nevner og litt flatere bil så er det bra greier.

Behold den slik du liker den selv. Ikke er det der noe å bekymre seg for heller. Hadde du taksenka den 15cm eller bygd om til 2 dørs hadde det vert værre.

Litt mer gummi kunne nok vært riktig. Jeg glemte å nevne at den har shadowline lister rundt utvendig. Burde jeg bytte til chromelistene?

Skrevet

Enig med de andre. Virker fin slik den er. Felger og senk er nå lett reversible ting som man ikke behøver å bekymre seg så mye over. Første prioritet på en slik bil er å holde rusten unna.

Skrevet

Hadde jeg skulle hatt den: mer gummi på dekkene som flere nevner og bort med sotingen på bakrutene. Ellers meget lekker E34 jeg glatt kunne rattet rundt i 👌🏻

Skrevet

Nydelig bil! Ser orginal ut så denne beholder du slik den er.

Så lenge senk er godkjent så påvirker ikke det verdien ved salg. Samtidig er det en smal sak å tilbakeføre til orginalt, evnt godkjenbart.

Gøy å se en med stoff interiør :) Alle skal ha sort skinn, så flott med variasjon. Ser også helt ut!

Skrevet
4 timer siden, Skulebollen skrev:

Flott bil! Ville beholdt den slik 😊 hvor fikk du ordnet taktrekk? Og har du tilfeldigvis info om stoffet som er brukt?

Hei! Det ble brukt møbelruskinn fra selfmade til omtrekking av headliner. Jeg fikk en lokal møbelomtrekker som egentlig ikke driver med slikt arbeid til å legge på nytt skum og trekke om taket med stoffet jeg kjøpte fra self made. Smådelene tok jeg selv uten problemer. Brukte 3M sin spraylim for stoff som fungerte meget bra. Tror jeg skulle klart å trekke om taket selv, for det er egentlig ikke så vanskelig om man ser litt på youtube osv hvordan det gjøres. Stoffet er kanskje litt statisk og skulle hatt litt mer stretch slik det blir lettere å jobbe med,men det gikk fint så lenge man får avlastningskuttene riktig i hjørner og kanter. Legger ved link til stoffet som jeg brukte innvendig.

https://www.selfmade.com/nb-no/p/moebelruskinn-lys-graa-imitert-5076/821784

Skrevet
11 timer siden, E.C. skrev:

Enig med de andre. Virker fin slik den er. Felger og senk er nå lett reversible ting som man ikke behøver å bekymre seg så mye over. Første prioritet på en slik bil er å holde rusten unna.

Ja jeg skal ta en lanolin behandling på den slik jeg får god beskyttelse på understell hvertfall.

Den blir uansett ikke vinterkjørt lenger og står inne i vinterhalvåret.

Skrevet
24 minutter siden, StigJ skrev:

Hadde jeg skulle hatt den: mer gummi på dekkene som flere nevner og bort med sotingen på bakrutene. Ellers meget lekker E34 jeg glatt kunne rattet rundt i 👌🏻

Sotingen ble satt på for å beskytte interiøret fra falming egentlig. Det er kun mørkt plexiglass bak rutene som er meget enkelt å fjerne ved behov.

https://solarplexius.no/no/

Skrevet
29 minutter siden, Mortenej skrev:

Nydelig bil! Ser orginal ut så denne beholder du slik den er.

Så lenge senk er godkjent så påvirker ikke det verdien ved salg. Samtidig er det en smal sak å tilbakeføre til orginalt, evnt godkjenbart.

Gøy å se en med stoff interiør :) Alle skal ha sort skinn, så flott med variasjon. Ser også helt ut!

Senk og felger/dekk er godkjent i vognkortet. Skinn er veldig flott men det fungerer meget godt med helt og pent stoff interiør også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...