Gå til innhold

Volvo EX30


 Share

Anbefalte innlegg

Gjesp!! Just another ev crossover..😬

Tipper dette er en lokkepris. Når man krysser av for det større batteriet, metallic, vinterdekk, hengerfeste og ellers utstyr som er fint å ha så lukter den vel på 500 000 kr tenker jeg. Som med BMW så blir det dyrt når man begynner å legge på utstyr på en Volvo. I dette prissegmentet så er fransk mest for pengene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøff sak. En i3 erstatter? Vel. Prisen er det ingenting å si på. Med 4x4 og hengerfeste OG samlet effekt 422hk til rett over 400000,- må jo være et kupp. Og det er det kanskje. Likevel er det en tung crossover. Igjen, tøff bil iallefall :)  Her er den vist i rett element med All Terrain-dekk, og bare det hjelper på uttrykket. Og den andre som er vist er med (sikkert?) største felgtypen og gatedekk. Tipper standardutgaven ser vesentlig kjipere ut med gatedekk og små felger. Kommer sikkert til å selge godt. :) 
 

IMG_1220.thumb.jpeg.52f3e304a7c553a3a6cee0e8b39fd022.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Tony Soprano skrev:

Sugen på en med mud tires & roof rack+fender flares👊 Sender en forespørsel til Fjallasport 😉 

Du får komme med tilbakemelding! :D Fjallasport er tøft. Et lite vandret terreng dette med elbil og den typen Off Road-modifisering(Foruten Nissan Ariya Arctic Truck -prosjektet). 
 

iX photoshop, fjerne aluplatene foran og på siden og noen justeringer og vi er i mål. 

IMG_1222.thumb.jpeg.ff57edeab23543e07c7f2c5b10f28916.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Tipper dette er en lokkepris.

Prøv å kjøp en standard Ionic6 til 476900 kroner. Tenker 530000 er mere riktig.

Men sånn har det alltid vært.

Likevel, er denne kul eller ikke?

https://www.citroen.no/om-citroen/konseptbiler/citroen-oli.html

Skjermbilde 2023-06-08 kl. 16.37.52.png

Endret av Arthur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... Kunne kanskje vært noe som pendlerbil i billigste versjon.

Er jo billig for en ny bil med 270hk og bakhjulstrekk.

Akkurat på pendling føles det litt meningsløst å bruke 4k på bensin i måneden når man heller kan kjøpe/leie noe sånt som dette for ikke fryktelig mye mer. 

Blir spennende å se om de klarer å få god-følelsen inn i denne. F.eks er jo Volvos seter legendarisk gode...

Endret av Lars89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Arthur skrev:

Prøv å kjøp en standard Ionic6 til 476900 kroner. Tenker 530000 er mere riktig.

Men sånn har det alltid vært.

Likevel, er denne kul eller ikke?

https://www.citroen.no/om-citroen/konseptbiler/citroen-oli.html

Skjermbilde 2023-06-08 kl. 16.37.52.png

Ja det blir alltid mye mer, med unntak av ett par amerikanere som selger bra i Norge. 

Ionic 6 er i det minste ett tøft konsept, det er en lav bil som de har gjort en jobb med designmessig. Samme med den du linker til, her er det en bevisst mening bak konseptet. En elektrisk SUV/crossover er for enkelt. All Terrain hjul på det greiene der har ikke annet formål enn å imponere de som fra før av er lette å imponere. Du kommer ikke langt inn i skogen med den EX30 før du setter deg fast på ei kongle. Noe annet er at man risikerer skader på undersiden av bilen som kan kondemnere den i sin helhet. Nei el SUV konseptet er helt på vidda synes jeg, trodde lavest mulig vekt og luftmotstand var nøkkelelementer i elektriske biler. En SUV/offroader har sin plass, men den er best tjent med en fossil motor slik jeg ser det.

59 minutter siden, Tony Soprano skrev:

Enig ! Kjørte en Volvo V90 D4 Ålesund>Nordkapp tur retur. Fantastisk tur og svært gode seter.

Setene til Volvo er i toppklasse, selv om de senere år kanskje må se seg slått av komfortsetene til BMW fra 2000 tall og utover.

Også må man ikke glemme at V90 er en tradisjonell Volvo bygget etter kjent tradisjon. Den er stor, tung, bygget og konstruert i Sverige og med hovedtyngden på komfort. Dette er en meget komfortabel bil å kjøre med førsteklasses seter. Denne nye oppkomlingen her ett kinesisk produkt og antagelig bygget på en heeelt annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9DF17B9D-93EC-42A6-B98C-69F725779470.thumb.png.ee3cea309977725abffd9c33903bd61f.png

Maks utstyrt ex30, med dyreste utstyrspakke «ultra», eneste utenom man kunne velge var sotede bakruter så denne er nok maks utstyrt, og gul var dyreste farge, kom til 480k. For en helt ny liten suv som tar 0-100 på 3.6s synes jeg det er value for money hvis man er ute etter noe i denne klassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Larsen4 skrev:

9DF17B9D-93EC-42A6-B98C-69F725779470.thumb.png.ee3cea309977725abffd9c33903bd61f.png

Maks utstyrt ex30, med dyreste utstyrspakke «ultra», eneste utenom man kunne velge var sotede bakruter så denne er nok maks utstyrt, og gul var dyreste farge, kom til 480k. For en helt ny liten suv som tar 0-100 på 3.6s synes jeg det er value for money hvis man er ute etter noe i denne klassen.

Sammenligner man med iX1 så hadde mitt valg vært enkelt, start pris på 561.000kr og med alt utstyr kommer den på 753.000kr pluss frakt og klargjøring, ca 800.000kr for BMW sin billigste modell, usikker på om dette er inkludert MVA? Om ikke påløper deg seg ytterligere 75.000kr. Ix1 tar deg 0-100km/t på 5.6 sekund, to sekund tregere en EX30

 

BMW iX1

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Larsen4 skrev:

9DF17B9D-93EC-42A6-B98C-69F725779470.thumb.png.ee3cea309977725abffd9c33903bd61f.png

Maks utstyrt ex30, med dyreste utstyrspakke «ultra», eneste utenom man kunne velge var sotede bakruter så denne er nok maks utstyrt, og gul var dyreste farge, kom til 480k. For en helt ny liten suv som tar 0-100 på 3.6s synes jeg det er value for money hvis man er ute etter noe i denne klassen.

Det er samme 0-100-tiden som Porsche Carrera gt og Enzo Ferrari og det for under 500 000 kr! Det er helt hinsides hvor raske en del hverdagsbiler har blitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Larsen4 skrev:

Maks utstyrt ex30, med dyreste utstyrspakke «ultra», eneste utenom man kunne velge var sotede bakruter så denne er nok maks utstyrt, og gul var dyreste farge, kom til 480k. For en helt ny liten suv som tar 0-100 på 3.6s synes jeg det er value for money hvis man er ute etter noe i denne klassen.

Legg til vinterdekk så krysser man 500 000 kr slik jeg var inne på i mitt opprinnelige innlegg. Så poenget mitt står fortsatt, startprisen er en lokke pris de aller fleste ikke vil komme i nærheten av.

4 minutter siden, Galro skrev:

Det er samme 0-100-tiden som Porsche Carrera gt og Enzo Ferrari og det for under 500 000 kr! Det er helt hinsides hvor raske en del hverdagsbiler har blitt. 

Og dette er totalt irrelevant all den tid 0-100 tiden i nevnte biler "leveres" på TOTALT forskjellige måter enn en moderne elbil. Dieselbrakka mi går 0-100 like raskt som en E92 M3, likevel er dette irrelevant da bilene vil oppleves som totalt forskjellige.

I den moderne verden hvor biler og drivlinjer blir så effektive så har 0-100 utspilt sin rolle. Når vi nå snakker om biler som er nede på 2 sek, hva er vitsen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...