Gå til innhold

Helt nytt skilt!?

TheRedF30
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg gikk gjennom mine tidligere biler hos statens vegvesen sin nettside, og ser de jeg solgte bilen til har solgt til forhandler og den er nå videre solgt. 

MEN, jeg reagerer på at bilen har HELT NYTT SKILT NR? 

Det er ikke i nærheten av det gamle skiltet engang, bilen var SV registrert, men er nå RL registrert? 

Hva kan ha skjedd her?

Kan vel ikke bytte skilt nr helt uten videre? Det gamle nummeret er som om det aldri har eksistert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er endel som vil ha skilt fra sitt distrikt, fra oslo/bærum, evt en kul kombinasjon som f.eks zz.

Det er fritt valg, men man må melde skiltet som stjålet til politiet før man kan få nytt nummer.

Da kan ikke det gamle skiltnummeret brukes på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er nå RL registrert, som vil si Stavanger. Eier bor ikke Stavanger området, tror ikke dette er en bil interessert person.. Så kombinasjonen på skiltet har nok ikke hatt noe å si, synd jeg ikke fikk tak i Finn annonsen på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Alexandraa skrev:

Så kombinasjonen på skiltet har nok ikke hatt noe å si, synd jeg ikke fikk tak i Finn annonsen på den.

Ikke vær så sikker på det! Ville du virkelig kjørt rundt med SV (Sosialistisk Venstreparti) på bilen din 😅😬 Jeg vet om mange som har byttet ut SV skilter kun av denne enkle årsak. 

Det ble til og med laget en avisartikkel om dette for en del år siden 

https://www.aftenposten.no/norge/i/2GMwv/bergensere-vil-ikke-ha-sv-skilt-paa-bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Ikke vær så sikker på det! Ville du virkelig kjørt rundt med SV (Sosialistisk Venstreparti) på bilen din 😅😬 Jeg vet om mange som har byttet ut SV skilter kun av denne enkle årsak. 

https://www.aftenposten.no/norge/i/2GMwv/bergensere-vil-ikke-ha-sv-skilt-paa-bilen

Haha, har jeg aldri hørt om. 😅 

kunne ikke brydd meg mindre heller, kjørte den bilen lenge med SV skilter jeg. Vet det har blitt byttet bokstaver på den nå i det siste, for den hadde SV skilter tidligere i år. 

godt voksent menneske som har bilen nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Det der er bare så barnslig så det kan få blitt. Enkelte har for lite og finne på tenker jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Lars89 skrev:

Det er fritt valg, men man må melde skiltet som stjålet til politiet før man kan få nytt nummer.

«Mister» man skiltet slipper man styret med å melde til politi og slikt, egentlig en litt for enkel prosess.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Rune-K skrev:

Det der er bare så barnslig så det kan få blitt. Enkelte har for lite og finne på tenker jeg da.

Jeg synes det er langt mer barnslig å betale 10 000,- for å kjøre rundt med personlig skilt som det står "Taco" eller "2fast4u" på 😅

Også vet jeg at mange ønsker Oslo skilter på bilen sin, da det vist nok skal være litt finere. Jeg vet ikke med andre her men en bil med Oslo skilter prøver jeg å styre unna. Tenk deg en bil som har gått i saltsørpa fra Oktober til Mars, start og stopp køkjøring og på veier som holder en standard som vil få en hver afrikaner til å føle på hjemlengsel. Og ja jeg vet at jeg har en 130i med BR skilt 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkel sak for min  del hvertfall .

Ha de skiltene som bil kom ut med det være seg Pc ,Bn osv osv .

Nok av annet å irritere seg over .

Men er som @Lars89 nevner her ,man kan bytte om på dette om skilt er meldt stjålet og for mange betyr det visst veldig mye å ha skilt fra enten der du kommer fra eller snobbeområder i landet .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tydelig at for enkelte er bokstavene på skiltet veldig viktig. Da jeg fikk Z4en fikk jeg spørsmål fra selgeren om hva slags skilt jeg ville ha. Det var et spørsmål jeg ikke skjønte så da måtte han forklare for meg. Det var visstnok mange fra Fredrikstad som ikke ville ha Sarpsborg skilt på bilen sin men omvendt var det helt greit. At de er registrert på Hafslund trafikkstasjon alle sammen var det ingen som tenkte på. Verden er rar.

Det var enklere før når det var biltilsyn i alle byer og man kunne se på skiltet hvor den kom fra. Det var AD i Sarpsborg og jeg husker godt at besteforeldrene til naboen kom fra Halden og hadde AA som skilt, det var eksotisk det. Kom det en bil med AJ eller AX da var lykken gjort. Nå som man kan velge selv blir det jo helt meningsløst.

Personlige bilskilt kan være tøft eller bare tull men så lenge pengene går til en god sak så tenker jeg det er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt skilt nerd, og for meg er det viktig hva slags skilt bilen har. Det handler om det totale helhetsinntrykket av bilen, som f eks at en i4 M50 ser bedre ut med vanlige skilt kontra elbil skilt. Det har noe med hva man assosierer med bokstav kombinasjonene skiltet har, derfor hadde nok jeg også byttet bort SV skilt. Jeg er patriotisk Sørlending, jeg holder på sørlandsdialekten (uten å plage folk med den i skriftspråket...hint hint vestlendinger) og jeg kjører mine bilder med PD skilt med den største selvfølge. E34en har PP men det er Kristiansand og Vest Agder så det er godt nok. 130ien har BR men jeg tar meg ikke bryet med å bytte ut de skiltene, jeg kjenner bilens historikk og er ikke bekymret for dette. 

Jeg synes det er gøy at vi har ett skilt system som forteller litt hvor bilen er fra, derfor så venter jeg på at man snart skal gå tom for E kombinasjoner slik at også elbiler kommer over på vanlige skilter. Jeg synes det er så kjedelig når man har systemer som i våre naboland som ikke sier noe, eller i Storbritannia hvor skiltene ikke en gang følger bilen. I Norge har vi det som i Tyskland, og jeg er gæren nok til at jeg begynner å bli god på tyske bokstav kombinasjoner også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg synes det er gøy at vi har ett skilt system som forteller litt hvor bilen er fra, derfor så venter jeg på at man snart skal gå tom for E kombinasjoner slik at også elbiler kommer over på vanlige skilter. Jeg synes det er så kjedelig når man har systemer som i våre naboland som ikke sier noe, eller i Storbritannia hvor skiltene ikke en gang følger bilen. I Norge har vi det som i Tyskland, og jeg er gæren nok til at jeg begynner å bli god på tyske bokstav kombinasjoner også. 

Må bare rette litt på deg, vi hadde et system som fortalte litt hvor bilen er fra. Nå som man kan velge selv så forsvinner jo hele poenget. Jeg skulle jo egentlig ønske at man ikke kunne velge bokstav.

Og jeg blir bare mer Østfolding jo eldre jeg blir men du skal være veldig glad at jeg ikke skriver på dialekt.

Endret av Rune-K
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg venter også på dette, elbil-skiltene er bare en vits nå, og totalt unødvendige.

Tyske skilt kan jo være morsomme de. :)

IMG_5705.thumb.jpeg.a5f78a8d11cb32765e3f76fcc48c889d.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...