Gå til innhold

Sveigis sin e61 530 d 2005 mod .Lufting av bil.


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Mortenej skrev:

Supert arbeid som vanlig Jan.

Blir kjekt å se denne shadowline, skjønner at her er meningene delte om hva som er rett, jeg har sansen for begge deler, men ser helt klart at sorte vil kle denne utrolig godt.

Mange takk for det 😊.

Ja dettte gleder jeg meg voldsomt til .

Å jada er mye meninger ,men jeg kan ikke noe for det men liker akkurat e6x best med sorte lister Morten og av og til må man ta egne valg på ting .

Har satt på et par nå og jo dette ser bra ut til nå .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Carlsius skrev:

Så flott å se du er tilbake til E61 igjen, ser gleden hele veien igjennom tråden :D 

Du har allerede kommet godt igang med vedlikehold og shining av E61'n og den har absolutt fått riktig eier. 

Gleder meg til fortsettelsen med denne!

Jo takk for det 😊

En e61 var jo ikke planen her men så fikk fruen bestemme og enkelt sagt så angrer vi ikke ,rett og slett veldig gøy.

Jada er i gang her og jeg velger håper og tror den vil få det godt her .

Skal prøve å sørge for at fortsettelse blir bra .

 

7 timer siden, papertiger skrev:

Blir veldig bra dette Jan :) på svart bil skal jeg være enig med deg at shadowlinelister ser finest ut, mens på andre farger kan alulister få fargen fram på en helt annen måte. 

Ja jeg mener og det at den bør ha sorte lister ,selv om det er mange andre biler i  samme farge som bør ha krom men e61 ….Ikke i mine øyne 😊.

Nå er nok jeg og preget av da jeg var yngre .

Husket når jeg tittet på e34 når de var nyere ,tittet kun på Shadowline.😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da folkens fikk jeg omsider landet den ene siden med nye sorte lister og det ble forskjell ja 😊😊.

Egentlig så burde jeg ventet da det regnet her nå idag tidlig og mannesyken som har kommet ,men jeg klarte ikke å vente.

Egentlig ikke noe big deal ,men har var det tungen rett i munnen som gjaldt .

Bruke trebit og gummihammer så løsnet det greit ,dvs denne :

IMG_0526.thumb.jpeg.ba937780d8ebbc72c74f739398b0bd3f.jpeg

Satt som besatt ,jeg måtte dra til så jækli at listen fløy og landet på naboens bil 🤢🤢🤢🤢,men gikk heldigvis greit .😊

Noe tilpasning ble det for å gummi til å sitte men ikke noe drama ,kun litt dill .

Denne bakre listen er en fallgruve :

IMG_0527.thumb.jpeg.4abbd0e3f7342027d06cc02fde6c9394.jpeg

Fort gjort at den stikker for langt ut og da blir det bøyd list og ripe på bakdør når man lukker ,så her er det å banke å justere ,så blir det bra .😊

Men ja nå er ene siden ferdig og dette må jeg jo si ble noe annet .

Ferdigbilder :

IMG_0529.thumb.jpeg.21251d529873acfb4ea2cb12d6e445b0.jpeg

Dette:IMG_0531.thumb.jpeg.ccd389da1d537b0fb0fc77d880da236b.jpeg

Ser så mye mer sportslig ut i mine øyne :

IMG_0528.thumb.jpeg.989b338addcd69de2bdaefb0caf4c996.jpeg

IMG_0533.thumb.jpeg.d9a0fea5a9bbfde13f200a3f82d45fa4.jpeg

Og lister og resten flukter :

IMG_0532.thumb.jpeg.113f8abd93b00aca33735e9c291837d3.jpeg

Er nå hvertfall ikke tvil hva jeg liker best av dette :

IMG_0530.thumb.jpeg.909c412bf6f3dd81e9687349a1e6bba9.jpeg

Og dette :

IMG_0529.thumb.jpeg.efc9cf28062d81ecae88a660ef85ba1d.jpeg

Nå skal neste side taes så fort været er der og da er den jobben og gjort .

Veldig morro dette faktisk .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e61 530 d 2005 mod .Krom delete ene siden ferdig .Pics &upd

Jeg tenkte først, hvorfor skal du ha sorte lister på en sort bil. Jeg begynner jo å bli voksen og synes faktisk blanke lister på mørk bil er flott. Som for eksempel @papertiger sin. Men så ser jeg de to siste bildene her, og jeg er enig med deg. Sort bil med sorte lister er penest. Men andre mørke farger som mørk blå passer blanke veldig godt. 

Nå må du bare se å få noen andre hjul på.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, StigJ skrev:

Jeg tenkte først, hvorfor skal du ha sorte lister på en sort bil. Jeg begynner jo å bli voksen og synes faktisk blanke lister på mørk bil er flott. Som for eksempel @papertiger sin. Men så ser jeg de to siste bildene her, og jeg er enig med deg. Sort bil med sorte lister er penest. Men andre mørke farger som mørk blå passer blanke veldig godt. 

Nå må du bare se å få noen andre hjul på.   

Blanke lister er fint det på mange biler og den til @papertiger er råflott med det oppsettet ,men sorry altså jeg kan ikke ha det på min 😊

Sort på sort kan oppfattes som kjedelig ,men på e61 er det en nødvendighet i mitt sinn .

Felger er neste på listen ,men er jo så mye ræl ute og går .

Vært og sett på noen sett nå i det stille .

Jeg kan ikke forsvare originale hjul med sprekker og kantkjørt til 4/6000 kr ,men det dukker nok opp noe nå etterhvert .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og så valgte du matt sorte lister som jo gir en kontrast i tillegg. Samme har 320i GTen til min far. Den er Schwarz II med matt sorte lister. Synes det er pent. 

277488698_1806125079586798_5412036330860 

Ja er mye ræl ute og OEM felger er ikke alltid det samme som kvalitet. Har jo selv noen Style 225 liggende med sprekker i en bakfelg. 

Hjula på bildet her ser ikke ut på innsiden og på sidene av eikene. De er så oppflasset av korrosjon at jeg egentlig er lysten på å finne noen nye til ham.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig angående originale felger. I det store og hele veldig bra sammenlignet med mye annet, men de originale vinterhjula som fulgte med F11’en var også helt oppspist av korrosjon, masse bobler under lakk på fremsiden og lakkflass på baksiden. Forrige eier hadde prøvd å holde de, men han skjønte heller ikke hva som gjorde det.

Vanlige felger på bruktmarkedet er ikke verdt mer enn at felger i god stand ikke skal trenge å koste skjorta. Jeg ga vel 5000kr for 18" vinterhjula til min F11, de var originale M sport sommerfelger til F11 LCI, i veldig god stand, med TPMS. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, StigJ skrev:

og så valgte du matt sorte lister som jo gir en kontrast i tillegg. Samme har 320i GTen til min far. Den er Schwarz II med matt sorte lister. Synes det er pent. 

277488698_1806125079586798_5412036330860 

Ja er mye ræl ute og OEM felger er ikke alltid det samme som kvalitet. Har jo selv noen Style 225 liggende med sprekker i en bakfelg. 

Hjula på bildet her ser ikke ut på innsiden og på sidene av eikene. De er så oppflasset av korrosjon at jeg egentlig er lysten på å finne noen nye til ham.  

Ja det ble matt sort av den enkle grunn at disse var opprinnelig høyglans men man vet jo hvordan disse blir med årene og matt passer fint .

Huff er ofte det som er med felg i det store og hele ..

Altså jeg kan godt kjøpe oppussings objekt ,men til 5000 og da med dekk som det er ingenting igjen av nei det går ikke .

Da blir Martins felgkatalog hjul i mellomtiden 😊

Ps fin bil din far har.

 

1 time siden, Olaandref skrev:

Dette ble meget bra Jan, får et helt annet uttrykk med sorte lister 👌

Det nærmer seg vel tiden for at det dukker opp litt felger i markedet, sommerhjulene skal av, og da frister det ofte med noe nytt til neste år.

Jo takk og er fornøyd selv nå faktisk .😊

Er akkurat det det gjør så får bare holde øynene oppe .

 

1 time siden, ///M-ini95 skrev:

Dette ble bedre enn jeg så for meg, Jan :)

Hjalp nok listene hadde en matt finish og stod i kontrast til den blanke sorte lakken til bilen ellers. 

Bestemt deg for CCN treffet? Ser at per nå, så er det ikke meldt knall vær akkurat 🫥

 

Ja ble det ikke det Armin ?😊

Er nok helt sant det ,ble en grei brytning føler jeg .

Ja skal vi bare bli enige om at vi tar en avgjørelse på torsdagskveld?

Mye kan jo skje værmessig ,så lenge det er opphold så er jo alt greit men regn …Litt kjipt å gå rundt .

 

12 minutter siden, papertiger skrev:

Enig angående originale felger. I det store og hele veldig bra sammenlignet med mye annet, men de originale vinterhjula som fulgte med F11’en var også helt oppspist av korrosjon, masse bobler under lakk på fremsiden og lakkflass på baksiden. Forrige eier hadde prøvd å holde de, men han skjønte heller ikke hva som gjorde det.

Vanlige felger på bruktmarkedet er ikke verdt mer enn at felger i god stand ikke skal trenge å koste skjorta. Jeg ga vel 5000kr for 18" vinterhjula til min F11, de var originale M sport sommerfelger til F11 LCI, i veldig god stand, med TPMS. 

Nei sitter igjen med et inntrykk av at mye som selges er ofte ødelagt på innsiden og det sprer jo seg til utsiden etterhvert og .

Har vært og sett på hjulsett nå i det siste her nede men kjære vene for drit altså !!😩😩

Bare søppel alt som finnes jo .

En bekjent av en bekjent hadde style 135 liggende og de skulle jeg få billig da dekk var long gone .

Joda kjørte en time jeg og så straks at felg var så korrodert på innsiden at de var hvite og selvsagt en sprekk .

Spurte om pris ,ikke en krone under 5500 ,hahh sa jeg da kan ta deg med under jorden den dagen du skal dit ,for dette er 1500 felg ikke noe mer sa jeg og dro .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e61 530 d 2005 mod .Krom delete Mission complete .Pics &upd
  • sveigis changed the title to Sveigis sin e61 530 d 2005 mod .Lufting av bil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...