Gå til innhold

Sveigis sin e61 530 d 2005 mod .Lufting av bil.


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

3 timer siden, sveigis skrev:

Ja jeg har ikke opplevd maken her på de 22 årene dvs i 2007 var det noe liknende .

 

Begynner å lure 😅😅

Har ikke hørt noe enda om kritiske ting her ,en annen ting er at alle folk stiller opp for hverdandre virker det til ,altså de som trenger det som mest 🙏

Her er det scooter føre nå og det til de grader .

Løssnø i bøtter og spann ,bare et problem her …Politiet hater scootere her 😅😅

Blir hengt bare har en på henger omtrent .

Og scooter overgår jo alt som finnes av motoriserte kjøretøy .

Knallgøy .

Det sytes så mye fra sør nå at dere kan vell bruke nødretten snart på scooter kjøring, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett scooter på offentlig vei i dag. Og atv i 100-sona. 

Er så mye kaos at jeg tror ingen bryr seg så lenge du ikke setter deg fast. 

Er jo såvidt samfunnet går rundt nå. 

Har møtt opp på jobb selv, men når det dukker opp 1-2 biler istedet for 8-10 pga folk er innesnødd osv blir det korte dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Lars89 skrev:

Er så mye kaos at jeg tror ingen bryr seg så lenge du ikke setter deg fast. 

Nei ikke på dager som dette ,men ellers blir det trøbbel .

Er kun i indre Agder sånn går an,altså å bruke scooter hvor ogg når du vil 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, skoglund skrev:

Det sytes så mye fra sør nå at dere kan vell bruke nødretten snart på scooter kjøring, hehe

Kan du si og noe er jo brukt og de siste dagene .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, sveigis skrev:

Kan du si og noe er jo brukt og de siste dagene .😊

Er vell ingen her inne(syt), så dere er skånt:) men det sytes mye i media. Snø er snø og om vinter kommer det snø. Fort glemt når det blir vår:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, skoglund skrev:

Er vell ingen her inne(syt), så dere er skånt:) men det sytes mye i media. Snø er snø og om vinter kommer det snø. Fort glemt når det blir vår:) 

Helt sant ,er sånn det er og ingen får gjort noe med det.

Ja når våren er her er jo alt glemt 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag og nye muligheter ,dvs ny dag og samme muligheter som de siste dagene .

La jo ut litt bilder hvordan tingene var igår og idag var det overhode ingen bønn forbi !Det hvite pudderet skulle bort og dette kom til å ta laaaaang tid.

En ting er og måke det ,men så var det å få plassert det her .

Ting begynner å bli så høyt og få kastet det bort at det er kjempetungt faktisk ,hvertfall for meg som er rygg og nakke operert ,så må være forsiktig .😩

Uansett så ble den gamle NSB utedressen etter min far kredd på kropp og satte igang kl 07 .

Dette ble mye arbeid og begynte å se mørkt på tingene ..

E61 var jo som sunket i jorden og brukte flere timer bare på få området rundt den frem ,men alt gikk tilslutt .

Så oppstart og få den bort og fortsette .

Vendepunktet !!😎🥰🥰.

Det skrives jo om hvilken fres som er best osv 

Og her har man jo de klassiske merkene :

IMG_8960.jpeg.3ce6ea346cea930f21567c227e904163.jpeg

og denne feks :

IMG_8959.thumb.jpeg.cc6647c074792f54753ab44f6e744513.jpeg

 

Vel jeg kan si jeg har lånt verdens råeste fres idag 😂😂.

Jeg har nemlig fått ny nabodame nå og hun driver med bodyfitness / kroppsbygging .🫡🫡💪💪

Hun kom bort når jeg skulle til rundt der e34 står og ville hjelpe til ,jeg takket nei ,men hun insisterte og sa dette tar jo bare en liten 15 min .

Lang historie kort milde helsike jeg har fått meg en bulldoser av et kvinnemenneske  som nabo 🥳🥳😅😅

Når jeg hadde tatt ti spadetak ,hadde hun tatt førti hvertfall sånn jeg følte det .

Jeg ble helt sjokkert og når vi var ferdig ,så lurte jeg på hva hun ville ha og svarte enkelt dette var dagens formiddags økt før hovudtrening til kvelden …

Dessuten måtte hun få bort julen fra kroppen .😜

Er jo morro når snøfreseren min er sånn :

IMG_8961.thumb.webp.8009a4efb055c6e5afccf09084ffb01d.webp

For ordens skyld ikke kvinnen på bildet ,men ikke så ulik .

Da blir en sånn kjedelig.

 


IMG_8959.thumb.jpeg.cc6647c074792f54753ab44f6e744513.jpeg

 

 

Uansett ble glad for hjelpen og en trivelig dame .

Og tilslutt ble man ferdig og da ble det sånn :

IMG_1319.thumb.jpeg.dd1c4fbff5c4e7eae3dd04edd8934764.jpeg

Combo klar for kjøring imprgen :

IMG_1318.thumb.jpeg.3948fdcdd87c63f4323f6ef1f4458dd5.jpeg

Og i disse haugene skjuler det seg to biler :

IMG_1320.thumb.jpeg.648e39c0df0b81dd5f1b8f9294e42067.jpeg

Nå virker det til at det roer seg ned her med snø foreløpig heldigvis ,men skulle det komme mer så har jeg den tobeinte Ariensen min klar .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e61 530 d 2005 mod .Snøryddng og hjelperen der
1 time siden, Olaandref skrev:

Tror nok uansett den kjedelige varianten er et tryggere valg på sikt Jan 😅

Så absolutt @Olaandref😅

Nei sånne damer er ikke av interesse for meg ,men absolutt hyggelig å ha en grei  nabo ,ikke minst hvis jeg må ha hjelp til tunge ting .

Tenkte å hive hun under bil når jeg skal ha av travers på Combo 😎😎😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke kjøpt meg snøfres før hun hadde flyttet iallfall 😂 Men du kan ta med Toro i kikkerten også. Den har en genial joystick til å justere utkast med.

Jeg har hatt min i 9 år nå. Veldig fornøyd. Jeg har også litt begrenset med hvor jeg kan kaste snøen, så å kunne endre retning og høyde på utkast i ett grep, sparer meg mye tid. Trenger nesten aldri å rygge fresen når det går så rask og endre..

image.png.33850bebfa69b548ecbfa5db359ac32a.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, mslello skrev:

Jeg hadde ikke kjøpt meg snøfres før hun hadde flyttet iallfall 😂 Men du kan ta med Toro i kikkerten også. Den har en genial joystick til å justere utkast med.

Jeg har hatt min i 9 år nå. Veldig fornøyd. Jeg har også litt begrenset med hvor jeg kan kaste snøen, så å kunne endre retning og høyde på utkast i ett grep, sparer meg mye tid. Trenger nesten aldri å rygge fresen når det går så rask og endre..

image.png.33850bebfa69b548ecbfa5db359ac32a.png

Takker for tips her 😊

Nei her må jeg bare benytte meg av den råsterke damen .😎😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagen .

Siden Combo nekter å starte i kulden måtte jeg ta e61 for de daglige pliktene igår .

Her var det varer og ved som stod på agendaen .😊

Startet lett i kulden ,litt rufsete de første sekundene men ikke noe problem .

Etter butikk besøk måtte jeg ha litt ved og siden koffertlokk var fryst fast havnet det her :

IMG_1324.thumb.jpeg.cd8adc9104d91995968f23e9d962d56c.jpeg

Kald utvendig men varm inni :

IMG_1325.thumb.jpeg.119706ae023b1a9066f95dcfb212ce17.jpeg

Fikk melding fra posten og ,og endelig var den her :

IMG_1327.thumb.jpeg.756250c1df2e2a3be630f3d546b97d13.jpeg

Måtte jo teste den og dette er noe helt annet enn den gamle Cotechen fra Claes Ollson 😊.

Men igår fikk jeg opp dette varselet :

IMG_1326.thumb.jpeg.94b593667a0c397f98d4144818e3f04d.jpeg

Type gult .

Hva betyr dette ?

Alt er jo iorden her ,betyr det at jeg må inn på verksted for å sjekke at alt er som det skal ?

Jeg mener at jeg kan jo ikke bytte dette når det iorden vel ?

Koster jo en formue liksom 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e61 530 d 2005 mod .upd&Pics
38 minutter siden, sveigis skrev:

Men igår fikk jeg opp dette varselet :

IMG_1326.thumb.jpeg.94b593667a0c397f98d4144818e3f04d.jpeg

Type gult .

Hva betyr dette ?

Alt er jo iorden her ,betyr det at jeg må inn på verksted for å sjekke at alt er som det skal ?

Jeg mener at jeg kan jo ikke bytte dette når det iorden vel ?

Koster jo en formue liksom 😊

Vet at disse bilene har en forhåndsprogramert funksjon om at den kan varsle når den når det BMW mener er maks levetid for DPF. Den er vel på 200 000 km om jeg ikke husker feil? 

Beste er jo å lese av live verdier for baktrykk med diagnoseprogram for å få en viss pekepinn på om det begynner å bli tett eller ikke. 

En annen ting du kan sjekke selv Jan er hvorvidt denne bilen når temperaturen den skal. Vet du sier at den blir varm inne, men varmen inne kan fort kamuflere at motoren ikke helt når driftstemperatur. Det er ikke helt optimalt for DPF regenering. 

Du kan være heldig med at det varselet bare kan nullstilles, men ville sjekket hvorvidt DPF'n er OK først. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, ///M-ini95 skrev:

Vet at disse bilene har en forhåndsprogramert funksjon om at den kan varsle når den når det BMW mener er maks levetid for DPF. Den er vel på 200 000 km om jeg ikke husker feil? 

Beste er jo å lese av live verdier for baktrykk med diagnoseprogram for å få en viss pekepinn på om det begynner å bli tett eller ikke. 

En annen ting du kan sjekke selv Jan er hvorvidt denne bilen når temperaturen den skal. Vet du sier at den blir varm inne, men varmen inne kan fort kamuflere at motoren ikke helt når driftstemperatur. Det er ikke helt optimalt for DPF regenering. 

Du kan være heldig med at det varselet bare kan nullstilles, men ville sjekket hvorvidt DPF'n er OK først. 

 

Takk for svar her .

Får booke en time og høre nå etterhvert 😊

Den har regenerert noen ganger merker jeg ,men som du sier så selv om den blir fort varm osv så bør det nok sjekkes at alt er riktig her .

Edit denne bilen blir steikvarm i forhold til den forrige jeg eide i sin tid .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke vurdert å investere i f.eks OBDlink cx? Lurer på det ikke er noe slikt Fredrik har også? Jeg kjøpte denne og Bimmerlink appen samt Bimmercode appen, får feilsøkt å koda å gjort så vannvittig mye på egenhånd. Slipper å vente på time, slipper å bli flådd unødvendig. 

Jeg prøvde flere ganger å kjøpe slike programmer på pc, men har jo null peil på pc å styr, så fikk det aldrig till. Nå med denne gjøres alt enkelt fra mobil 😊👌🏼 ser alle verdier, tempraturer og trykk, dpf info inkl tvangskjøring og sette hvor ofte den skal kjøre regenerering 😊

Endret av viggo E34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e61 530 d 2005 mod .Lufting av bil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...