Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det er her jeg har problemer med rød pil:

IMG_1864.thumb.jpeg.6f4c02a2a28cfc759d37133f376dc774.jpeg

Når jeg jekker opp så vil den ut av stilling og jeg klarer ikke og gnu den på plass alene .

Så får prøve igjen eller så er det hjelp next😊

Endret av sveigis
Skrevet (endret)
16 minutter siden, sveigis skrev:

Det er her jeg har problemer med rød pil:

IMG_1864.thumb.jpeg.6f4c02a2a28cfc759d37133f376dc774.jpeg

Når jeg jekker opp så vil den ut av stilling og jeg klarer ikke og gnu den på plass alene .

Så får prøve igjen eller så er det hjelp next😊

Ikke mulig og få til noe med jekkestropp? Er vel ganske lik bakstilling på E90/91 som E87 mener jeg, tror ikke jeg hadde noe problem med og få på plass nye fjærer bak sist jeg holdt på med E87 iallefall.

Endret av Haug530D
Skrevet
20 minutter siden, Haug530D skrev:

Ikke mulig og få til noe med jekkestropp? Er vel ganske lik bakstilling på E90/91 som E87 mener jeg, tror ikke jeg hadde noe problem med og få på plass nye fjærer bak sist jeg holdt på med E87 iallefall.

Jo det kan godt hende og stemmer godt det at de er like ja .

Nei gjorde det samme på e87en her og det gikk fint ,men her …😩😩.

Men skal se mer på det imorgen for en ting er sikkert ,på plass skal det.

Skrevet

Blir bra å få løftet hekken på denne. :) De så jo ikke så gamle ut fjørene som stod på, med klistermerket på plass å all ting. Er det feil type til bilen, siden den er så lav bak? 

Spiser i hvert fall dekk ser jeg. 😅

Skrevet
16 minutter siden, eivi91 skrev:

Blir bra å få løftet hekken på denne. :) De så jo ikke så gamle ut fjørene som stod på, med klistermerket på plass å all ting. Er det feil type til bilen, siden den er så lav bak? 

Spiser i hvert fall dekk ser jeg. 😅

Ja det gleder jeg meg til uten tvil 😊

Nei fjærene er ikke gamle og omtrent ikke gått noe og godt merke og .

Altså noe feil er det og når jeg googler delenummeret ,får jeg frem til standard understell ,men standard understell til denne så får man jo hvertfall tre forskjellige størrelser utifra sånn jeg skjønner det .😊

Ja noe så voldsomt og ,helt ekstremt 😩😩😅

Skrevet

Husker jeg krangla noe voldsomt med fjærbytte på en F31 340 en gang. 
brukte sikkert en time eller to på å få plass fjær og bærearm. Største utfordringa var egt å få bolten gjennom og mutter på andre siden. Husker at da kom regnet og jeg lå og banna og sværta klissblaut på asfalten. Men den bolten skulle f… inn😅

Får du brukt jekken til hjelp da Jan?

Skrevet
14 timer siden, Slavearbeider'n skrev:

Husker jeg krangla noe voldsomt med fjærbytte på en F31 340 en gang. 
brukte sikkert en time eller to på å få plass fjær og bærearm. Største utfordringa var egt å få bolten gjennom og mutter på andre siden. Husker at da kom regnet og jeg lå og banna og sværta klissblaut på asfalten. Men den bolten skulle f… inn😅

Får du brukt jekken til hjelp da Jan?

Ja er det ikke koslig ? 😩😩

Det er sånn jeg har holdt på idag helt lit som du beskriver .

Klærne ser ut som jeg har vært i barnehagen en hel dag ,full av søyle og vått .

Tja noe dvs jeg er jo avhengig av den for å kunne få ting på plass ,men gav opp nå 😡

Skrevet

Ja kom jeg inn etter og ha holdt på siden tidig og nå gir jeg opp!!!

Tre timer på og få tredd inn denne :

IMG_6266.thumb.jpeg.6e9e7cb8366afc09f8ca0a52bf51eca3.jpeg

Nå er det bolten som skaper seg og føler jeg har prøvd alt 😩

Så nå ligger den her :

IMG_6267.thumb.jpeg.073ee9fd17c743295c8192e3e75cadd1.jpeg

Altså her snakker vi om og få inn en bolt gjennom to hull !!

Det skjer er at uansett hvordan jeg jekker ,slipper ,vrir og styrer på det ene og andre ,så vil altså ikke denne jævelen av en bolt gjennom sånn at jeg får på mutter !

Noen vil nok nå si Amatør og det tar jeg til meg 🥳🫡.

Mott forsvar er at jeg egentlig ikke skal gjøre sånn jobb mer pga svekkelse i muskler som igjen gjør at ting kan bli tungt og vanskelig ,noe som er en selvfølge for dere friske .

Ingen skal ikke ta meg for innsatsen hvertfall tror jeg .

Så nå pakket jeg alt inn og må rett og slett få en til og hjelpe her ,for jeg får det ikke til .

Det er jo og ofte sånn at man får ting til om man bare legger det bort ,men et nederlag at en bolt skal knuse alt .😩

Men jeg fant meg til rette med musikk og kaffe inne og idag .

• sveigis changed the title to Sveigis sin e61 530 d 2005 modell & e91 318i.Noe upd
Skrevet
1 time siden, Haug530D skrev:

Du skulle prøvd med ett skrujern ifra andre siden og vridd det slik at bolten entret.

Ja jeg har gjort det @Haug530D men det som skjer når bolt er inne så får jeg ikke flyttet hverken opp,ned eller sideveis og det selv om bolt står halveis .😩😩

Men starter ny frisk imorgen så kommer der en kompis og .

Altså at det letteste i skruing skulle bli det verste ,er det lenge siden jeg har opplevd 😅

Skrevet
4 timer siden, sveigis skrev:

Ja kom jeg inn etter og ha holdt på siden tidig og nå gir jeg opp!!!

Tre timer på og få tredd inn denne :

IMG_6266.thumb.jpeg.6e9e7cb8366afc09f8ca0a52bf51eca3.jpeg

Nå er det bolten som skaper seg og føler jeg har prøvd alt 😩

Så nå ligger den her :

IMG_6267.thumb.jpeg.073ee9fd17c743295c8192e3e75cadd1.jpeg

Altså her snakker vi om og få inn en bolt gjennom to hull !!

Det skjer er at uansett hvordan jeg jekker ,slipper ,vrir og styrer på det ene og andre ,så vil altså ikke denne jævelen av en bolt gjennom sånn at jeg får på mutter !

Noen vil nok nå si Amatør og det tar jeg til meg 🥳🫡.

Mott forsvar er at jeg egentlig ikke skal gjøre sånn jobb mer pga svekkelse i muskler som igjen gjør at ting kan bli tungt og vanskelig ,noe som er en selvfølge for dere friske .

Ingen skal ikke ta meg for innsatsen hvertfall tror jeg .

Så nå pakket jeg alt inn og må rett og slett få en til og hjelpe her ,for jeg får det ikke til .

Det er jo og ofte sånn at man får ting til om man bare legger det bort ,men et nederlag at en bolt skal knuse alt .😩

Men jeg fant meg til rette med musikk og kaffe inne og idag .

Akkurat det der sleit jeg med også, prøvde alt mulig. Alt av skrujern, forlengere, gjengestag, alt mulig som kunne brukes for å line opp alt

Skrevet
1 time siden, Slavearbeider'n skrev:

Akkurat det der sleit jeg med også, prøvde alt mulig. Alt av skrujern, forlengere, gjengestag, alt mulig som kunne brukes for å line opp alt

Ja og det er grusomt og føle at jeg må gi etter her 😅😅

Men imorgen kommer det en habil og rolig sjel som skal hjelpe til .

Skrevet
19 minutter siden, sveigis skrev:

Ja og det er grusomt og føle at jeg må gi etter her 😅😅

Men imorgen kommer det en habil og rolig sjel som skal hjelpe til .

Ja å gi seg er ikke ett alternativ, ikke for min del iallefall, hadde nok demontert halve bilen jeg for og fått det i sammen, bruker som regel og si at ting ikke tar så lang tid til kjerringa men 1 time blir fort til 5 timer for eksempel 😂

Men jeg tenker en ny dag med ny giv og en hjelpende hånd som kommer du nok i mål ja 😃

Skrevet
20 minutter siden, Haug530D skrev:

Ja å gi seg er ikke ett alternativ, ikke for min del iallefall, hadde nok demontert halve bilen jeg for og fått det i sammen, bruker som regel og si at ting ikke tar så lang tid til kjerringa men 1 time blir fort til 5 timer for eksempel 😂

Men jeg tenker en ny dag med ny giv og en hjelpende hånd som kommer du nok i mål ja 😃

Ja jeg bruker aldri og gi meg og det blir som regel som du sier ,at man demonterer enda mer .😅

Kjenner til den med tider og her i huset ..😩😅

Det gjør nok det skal du se for noe jeg merker etter at jeg ble etter at jeg fikk slag i vinter ,så orker jeg ikke disse kampene noe særlig da det rett og slett tar for mye på for meg .

Da må man heller puste og hente seg inn igjen så får man satse på at tålmodighet kommer tilbake .😊 

Skrevet

Kjedelige saker der Jan.

Kjenner ikke E91, så aner jo ikke hvordan hjulopphenget her fungerer. Har ved et par anledninger erfart at å løfte motsvarende side har gitt mere fleksibilitet i hjulopphenget, Trodde forsåvidt det er så uavhengig her at det ikke skal være tilfelle, men kaster ut ideen likevel.

Lykke til i morgen, får håpe det løser seg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...