sveigis Skrevet September 17 Forfatter Skrevet September 17 11 timer siden, Mortenej skrev: Kjedelige saker der Jan. Kjenner ikke E91, så aner jo ikke hvordan hjulopphenget her fungerer. Har ved et par anledninger erfart at å løfte motsvarende side har gitt mere fleksibilitet i hjulopphenget, Trodde forsåvidt det er så uavhengig her at det ikke skal være tilfelle, men kaster ut ideen likevel. Lykke til i morgen, får håpe det løser seg Ja det er kjipt og skal egentlig være plankekjøring . Har prøvd alt her men med en andre person ,så tenker jeg det ble ordnings.😊
sveigis Skrevet September 17 Forfatter Skrevet September 17 Og orden ble det !!🥳 Kl 07.30 kom personen som skulle hjelpe og hadde klargjort for kaffe ,men han sa kaffe tar vi etterpå når bolten er på på plass . Og det er jo det som er så deilig og få inn en annen person som kan tenke litt klarere enn det jeg har gjort ,for jeg stod klar med brekkjern og siderutene lå tynt an igår 😩. Men jeg hadde rett her ,dette hadde vært vanskelig for en person og få til når bil er på bakkenivå . Han bøyde og tøyde og vips : På plass🙏🙏. Og vips andre siden der og : Alt skrudd sammen på begge sider : Andre siden : Så var jo spenningen til å ta på for grunn til fjærbytte var jo at jeg ville ha bort sigen ræv og sånn var den jo : Og nå ble det noe helt annet ja: Endelig jeg vil ha den : Testtur ble tatt og Imgen klunk eller klank men stivere bak noe jeg merket ,for synes den var myk før bak . Ser bedre ut dette : En dette : Selvsagt kunne jeg sluppet den foran med senk ,men nei gidder jeg ikke ,vil ha den sånn som nå 😊 Nå må jeg bare få tatt en hjulmåling så blir det bra . En ting er sikkert at ting som skal være plankekjøring ,ikke alltid er det . Men for nå……Finito😎 eivi91, mslello, papertiger og 5 andre reagerte på dette 8
eivi91 Skrevet September 17 Skrevet September 17 Gratulerer, godt jobbet. 💪 Ellers støttes Style 285 hjul. 😄 Er det 16 tommere som står på denne nå? Den tåler jo både 1 og 2 tommer større felger denne. 🙂 sveigis reagerte på dette 1
sveigis Skrevet September 17 Forfatter Skrevet September 17 48 minutter siden, eivi91 skrev: Gratulerer, godt jobbet. 💪 Ellers støttes Style 285 hjul. 😄 Er det 16 tommere som står på denne nå? Den tåler jo både 1 og 2 tommer større felger denne. 🙂 Mange takk 😊 Hadde det ikke vært for to ekstra hender her ,hadde det vært vanskelig . Ja er 16 toms originale som står på her og er 285 som er planen nå ja her . Tror de vil passe godt på bilen ,men som du sier det går fint både med enda større får klare meg med 17 nå .😊 Og det gleder jeg meg til for jeg tror bilen kan bli fin med det . eivi91 reagerte på dette 1
Mortenej Skrevet September 17 Skrevet September 17 Gratulerer, flott å se den med nye fjærer, blei et langt bedre stuk på den no. sveigis reagerte på dette 1
sveigis Skrevet September 18 Forfatter Skrevet September 18 9 timer siden, Mortenej skrev: Gratulerer, flott å se den med nye fjærer, blei et langt bedre stuk på den no. Takk Morten og enig i det 😊.
sveigis Skrevet September 18 Forfatter Skrevet September 18 Det ble brukt mye tid på bilen i og med jeg hadde den hjemme . Vask er lenge siden da jeg har prioritert at den skal brukes mye ,men igår ble det gjort noe . Meguiars i bøtten og bare sette igang . Etterhvert ferdig så har man en ren bil man kan tørke litt : Tørket og resten tar solen seg av : Og da dette : Ja ting er rart . Ifjor på denne tid hadde forrige eier bil på Finn og hadde vel mest planer om og kaste den . Nå står den her i full daglig drift : Egentlig litt artig å tenke på . mslello, Mortenej, E.C. og 4 andre reagerte på dette 7
sveigis Skrevet September 20 Forfatter Skrevet September 20 Kjører en liten upd her likegjerne 😊 Ikke noe skruing eller shine her kun litt om det daglige med e91. Den blir brukt flittig og har virkelig fått bein og gå på . Først så er det arbeidskjøring ca 6 mil om dagen så er det alt det andre etterpå . Noe den blir brukt mye til er dette : Og datteren liker bilen veldig godt da den er lett og manøvrere og oversiktelig. Handleturer og panting feks er jo endel av dagene : Bagasjerommet er jo ikke stort ,men plass til det vi trenger og mer til 😊 Bilen har snart blitt kjørt 3000 km nå og det er jo gøy . Bortsett fra brukervennlighet så er ikke Combo savnet her . Denne er jo som en ny bil å kjøre kontra Opelen . Jeg har jo vært spent på forbruket på denne ,for husk at 129 hk med automat ikke er voldsomme greier ,men denne klarer seg på under literen på den kjøringen vi har og hadde den brukt noe over så hadde det vært innafor det og . Spent på langkjøring hvordan den er . Fikk gjort den ren innvendig igår men tok ingen bilder . Her står den hvertfall med rent interiør og riktig høyde for meg : Bilen fikk jo en tre stegs i vår og den jobben har holdt seg ,så nå tenker jeg at jeg slenger på noe vintervoks snart på den . Og igjen så er det gøy og ha en liten bensinbil til enkle gjøremål kontra fyre opp dieselbilen for noen få km . Virker og til at blårøyk er blitt veldig redusert og her på den etter 1000 km og Liqui Moly snabelstoffet. Borte permanent ?Overhode ikke og det forventer jeg ikke heller . Den får den den skal ha når den sier at vil ha olje ,så enkelt så greit . Kun etterfylt en liter nå .😊 mslello, EspenM3css og Ampera reagerte på dette 3
sveigis Skrevet September 21 Forfatter Skrevet September 21 Litt mer fiks av småting . Siden bakluken nå er såpass grei ,ville jeg få orden på litt mer her . Viskerarm burde jo få litt orden her sånn at ting står i stil 😊 Sånn så den ut : Denne skulle få litt lakk faktisk her ligger den løs: Dere husker sikkert at jeg byttet alt bak her i vinter og det fungerer sømløst enda: Og dette kommer jeg jo til og demontere og ha på fett av og til . Bruker den jo aldri men liker å vite at den kan brukes .😊 Her ligger den klar for spa : Vinterens plastsveis har holdt og ,så idag ble det pusset litt mer på den og her før puss: Ting ble mattet ned ,vasket og lakkert . Tilslutt et resultat som er finere enn matt plast : En nærmere titt: Og siden jeg har brukt så mye tid på ting her ,måtte og ruten få en rens og fant frem denne : Her ble det tatt både ut og innvendig ,så nå er det nyrenset glass ,lakkert viskerarm og alt helt igjen . Ser bedre ut nå: Dette er småting som jeg liker og styre med ,gjør liksom noe med helheten . Så har jeg idag snakket med kompisen min og lån av løftebukk pga den må vaskes og konserveres under. Da skal deksler overalt av . Men først hjulstilling 😊 BimmerFan!, Mortenej, StigJ og 3 andre reagerte på dette 6
E36 318i Skrevet September 21 Skrevet September 21 Hei, lenge siden jeg har postet noe her nå (mulig jeg ikke har postet i denne tråden før) Men uansett, disse biltrådene dine, @sveigis, er veldig inspirerende Artig å se hvordan du står på og fikser det som dukker opp av feil på bilene. Også at du gjør det ute, på grus, er veldig kult. Jeg tror jeg hadde hatt problemer med det Husker jeg synes det var artig å følge reisen med den blå Comboen/ Delexpressen også, selvom det ikke var en BMW sveigis og Dusy reagerte på dette 1 1
sveigis Skrevet September 22 Forfatter Skrevet September 22 13 timer siden, E36 318i skrev: Hei, lenge siden jeg har postet noe her nå (mulig jeg ikke har postet i denne tråden før) Men uansett, disse biltrådene dine, @sveigis, er veldig inspirerende Artig å se hvordan du står på og fikser det som dukker opp av feil på bilene. Også at du gjør det ute, på grus, er veldig kult. Jeg tror jeg hadde hatt problemer med det Husker jeg synes det var artig å følge reisen med den blå Comboen/ Delexpressen også, selvom det ikke var en BMW Hei og sent svar her ,men takk for det 😊. Godt jeg kan være til inspirasjon for noen. Man må bare gjøre det beste utav det . Comboen ja det var en veldig kjekk bil og fun facten er at jeg var og så på en Opel igår faktisk . En Astra 1,3 turbo diesel Touring som jeg ville tatt hjem da den var hel og billig . Men travers foran var så råtten så den fikk stå. Så ja kjøper flere Opler og fikser opp etterhvert og selger . E36 318i reagerte på dette 1
E36 318i Skrevet September 22 Skrevet September 22 (endret) 8 timer siden, sveigis skrev: Hei og sent svar her ,men takk for det 😊. Godt jeg kan være til inspirasjon for noen. Man må bare gjøre det beste utav det . Sent svar er bedre enn ikke noe svar 😎 Ja altså du er vel en av de her på Bimmers hvis tråd(er) jeg har fulgt omtrent siden jeg oppdaget forumet.. Som er noen år siden, på den tiden hadde jeg BMW selv Så at du er til inspirasjon og også en slags motivasjon, det er det ingen tvil om. Det er det bare å ta til deg, som man sier Og når det gjelder å gjøre det beste ut av ting, sant det 8 timer siden, sveigis skrev: Comboen ja det var en veldig kjekk bil Angrer du på salg? Jeg mener, i den standen den var så var den vel rimelig unik? (Uten å snakke ned andre Comboer og Combo-eiere) men det er jo et kjent faktum at biler får TLC til tusen av deg Endret September 22 av E36 318i sveigis reagerte på dette 1
sveigis Skrevet September 22 Forfatter Skrevet September 22 Veldig hyggelig å høre det du skriver her 😊🙏 Jeg prøver og oppdatere så ofte jeg kan her ,mye for min egen del sånn at jeg har kontroll . Jeg har fire biler og holde i sjakk så man kan gå i surr faktisk . Et godt eksempel er jo at e34 har fått to oljeskift på en sommer feks . Var e28 som skulle hatt det andre 😩. Angående salg så kan jeg kjenne på følelsen av og til for denne var Mint condition til og være en sånn bil . Trøsten er at jeg skal kjøpe en til nå snart og fikse opp det har jeg bestemt .😊 Disse kan jeg i blinde og vet hvert smutthull på de.
sveigis Skrevet September 24 Forfatter Skrevet September 24 Oppdatering . Noe jeg liker er når man har bekjente som skal prøve seg på polering ,men ikke tør . Da kan det jo ligge litt av hvert i hyllene og støve ned 😊 I den forbindelse så var jeg hos en tidligere kollega sent igår kveld pga måtte hjelpe han med noe småtterier . Du er jo rå på dette poleringsmøkka sier han 😅 «vel « svarte jeg 😅 Han hadde en ubrukt pad og en pad fra Koch som var brukt en gang og disse fikk jeg . Den mikrofiber paden til Biltema har jeg en fra før og utrolig nok så funket den ,og ikke redd for å ha en ekstra liggende . Pads jeg fikk: Jeg spurte om han hadde bestilt fra Koed han som hater Bmw ,men det var sønnen som hadde gjort det i sin tid 😊 Og når man får fatt på noe nytt ,gir det blod på tann. Fikk vasket det jeg hadde av pads og : Mange av disse bruker jeg kun til felg og småting pga de er oppbrukte ,men funker til sitt bruk . Fikk og ryddet litt her og lagt ting på plass: Div kluter vasket osv samt nye : Morro og ha det iorden ,men det blir enda mer orden nå til høsten . Da skal hele boden tømmes og bygges om sånn at jeg får dyrt verktøy sånn jeg vil ha det . Så over til hverdags bilen : Den er hjemme idag da kona skulle sitte på med kollega . Passer fint for da kan man få sjekket ut litt . Dere husker vannforbruk og div lekkasjer ? Som sagt ble jo dette fikset da div slanger var gåene og sist jeg sjekket vann ,var fredag for 1,5 uker siden . Nå mange mil senere var jeg spent da jeg poppet opp lokket og …Yes: Ikke minket noe så da dere ,kan man eliminere nok en feil her . Olje derimot ,det liker den en skvett av gitt😊 Fylte på en liter for ca 1000 km siden og nå spurte den pent om en liten klunk til ,noe den fikk . Så da bruker den ca 1 liter på 1000/1500 km og det går så greit at . Ligger ikke søvnløs pga det ! Selvsagt kan jeg spa opp x antall lapper og bytte tetningene men hei ,vi snakker om en 18 års firer her så her kjøres det til den sier god natt. Inntil da er det bare hyggelig med Sølvpusen våres 😊 Fikk og rengjort e28 igår da jeg lurer på og rett og slett få den bort snart : Ren og skinner i høstsol: Mandagen skal e91 opp hit : Da skal den gjennom en firehjuls måling og regner med jeg pent må åpne plånboken for nye bakstillingsdeler ja 😩😅 Men verdt det kontra å kjøpe dekk hver 2000 km . Ampera, Gnukkelars, E.C. og 5 andre reagerte på dette 8
Olaandref Skrevet September 24 Skrevet September 24 Ja, det er vel egentlig bare å ta av hatten for det du driver med Jan, for noen er bilhobby å ha den dyreste og feiteste bilen, for andre er det å ha en bil man koser seg med og tar vare på, uten at det må være så voldsomt og prangende. Du har flere, og alle krever en eller annen form for pleie, og får det så til gangs og. Jeg er brennsikker på at det går mange millionbiler rundt om kring for lut og kaldt vann, mens du tar vare på dine som om de skulle vært av gull, og det til tross for både slag og nakkeproblemer. Imponerende og inspirerende så det holder 😃👌 Dusy, sveigis, Gnukkelars og 2 andre reagerte på dette 3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå