Rullator Skrevet April 18 Forfatter Skrevet April 18 25 minutter siden, HakonLimseth skrev: Ser bra ut dette 😃 Blir vesentlig mye finere når man får vasket av litt olje. Litt av et prosjekt du har, men en strøken E61 slår aldri feil. Jeg hadde også samme problem med drivakselen når jeg tok den ut. Vet ikke hvor ille din er, men fikk ordnet den med en slik en. Takk takk! Jeg gleder meg veldig til kontroll hos verksted og svv! Forventer skryt altså! men ja, den der så jo ikke dum ut men tror mine er forbi det punktet at detta går bra 😅 HakonLimseth reagerte på dette 1
E.C. Skrevet April 19 Skrevet April 19 On 4/18/2025 at 8:07 PM, Rullator said: Er fare for at de egentlig må presses ja 😅 må bare få tak i noe på den andre.. Usikker på bolthull, men tykkelsen på akselen er 38MM men ja! Det blir poly på travers, diff, og de svære nedre bærearmene 🤠 Sjekk bolthull, mulig 94 mm? Det er en del overlappende stikkakslinger, min 525d preface med manuell har d=38 mm, LK = 94 mm, så man kan snuble over slike på en billig delebil om man vet hva man ser etter. Lett å montere de poly-foringene om ikke annet. Har du tenkt på at det blir muligens mye during/vibrasjon om det er poly i både travers og diff-foringer?
Rullator Skrevet April 20 Forfatter Skrevet April 20 12 timer siden, E.C. skrev: Sjekk bolthull, mulig 94 mm? Det er en del overlappende stikkakslinger, min 525d preface med manuell har d=38 mm, LK = 94 mm, så man kan snuble over slike på en billig delebil om man vet hva man ser etter. Lett å montere de poly-foringene om ikke annet. Har du tenkt på at det blir muligens mye during/vibrasjon om det er poly i både travers og diff-foringer? Har funnet ut av at 525D preface deler samme akslinger som 530 og 535D. Så det skal passe! Da er det håp igjen, og jeg orker ikke stresse så fælt med det likevell. Men tusen takk for god info 😁 siste akslingen tok jeg i pressa. Jeg vet ikke hvor mange tonn som måtte til, pga jeg søkte dekning lenge før det smalt. Og detta var industriell presse som måtte jobbe for at det skulle skje noe 😅 helt sykt. håper ikke alle biler er slik, for da spøker det for "brand new second hand" akslinger på meg.. men jo, jeg tror at det blir en del during og vibrasjon, og bilen kommer til og bli veldig stiv med detta. Derfor jeg også beit i puta og bestilte KW V3 så jeg får kanskje kompensert for noe. Men det vil tiden vise. Bilen skal uansett bare være en potent show og finværsbil, og ikke en bil jeg slipper ungene inn i. Men det vil bli lagt ekstra lydisolering der det lar seg gjøre, så håper det kan hjelpe på during osv. det blir uansett bedre enn Touranen jeg har som bleietaxi! Har jo investert i comfort interiør i nappa skinn 🤠 E.C. reagerte på dette 1
Rullator Skrevet Mai 3 Forfatter Skrevet Mai 3 Sola skinner, og gressklipperen venter på nye deler, så da tok man med seg ut alt av understellsdeler for ei lita spyling. Trodde jeg tok bilde av rene deler, men neida. Uansett! Alt som skal til vannpolering er klar for nettopp det! men greit og få vaska det litt uansett det ble vaska etter bildet, jeg lover! etter dette så ville jeg prøve meg på lyktene. Inn i ovnen på 200 grader i 15 min. Så er det bare og bryte med plastverktøy osv. første lykta tok 40 min. Nummer to tok 10 min 🤠 klar for og plukkes sund, og sende til lakkering. Her blir alt lakkert sort deilig når ting man har utsatt såpass lenge, faktisk bare går som smør 🤠 Detta var ikke like vanskelig som E60 forumene skulle ha det til altså! Otis, sveigis, CHNilsen og 1 annen reagerte på dette 4
Rullator Skrevet Mai 11 Forfatter Skrevet Mai 11 Har også valgt og manne meg opp til og separere markeringalysa fra de helt nye lykteglassene som jeg ikke vil ta meg råd til og ødelegge. og står igjen med disse da, som jeg også blir og lakkere sort. JEG tror, og håper det kan bli veldig kult, og vil tilføre en litt mere "sinister" vibe. Kan legge ved bilde av inspirasjon her er en som har gjort det samme som jeg planlegger. Alt matt sort. Tenker kanskje blinklys reflektor blir sort høyglans av åpenbare grunner. Men hvilken Lakk anbefaler folk til dette? Vil jo helst ha det så svart som mulig, men kan fort bare bli mørkere grå om man går for feil farge. Må det brukes varmelakk? Patryck og CHNilsen reagerte på dette 2
RF91 Skrevet Mai 30 Skrevet Mai 30 Blir kult om du laga deg sånne lykter 😎 Men 200 grader i 15 min? Smelta ikkje alt av plast? 😂 Ha ein Golf eg må gjera samme jobben på og eg ha tenkt tanken på steikeovnen, men 200 høyrdes litt varmt ut, spør du meg 😅 Rullator reagerte på dette 1
Rullator Skrevet Mai 30 Forfatter Skrevet Mai 30 1 time siden, RF91 skrev: Blir kult om du laga deg sånne lykter 😎 Men 200 grader i 15 min? Smelta ikkje alt av plast? 😂 Ha ein Golf eg må gjera samme jobben på og eg ha tenkt tanken på steikeovnen, men 200 høyrdes litt varmt ut, spør du meg 😅 Det blir slikt 🤠 lykteglassene tok skade av dette, så om du skal gjenbruke de så er det no go. Men jeg slengte det i ovnen på 200 grader mens detta hvilte på glassene, og jeg hadde ikke fått det til med noe lavere temp. Men lci E6x lykter er generelt vanskeligere enn andre, av en eller anen grunn. Ville nok prøvd noe lavere temp på golf lyktene. Men for min del så måtte lyktene inn i ovnen og varmes opp ca 3 ganger under separasjonen, pga det stivna så inn i hampen så snart det fikk avkjølt seg litt. Hadde ikke klart det uten og skade lykta med lavere temp.
RF91 Skrevet Mai 30 Skrevet Mai 30 Då blir da å gjera eit forsøk på rundt 100-120 i første omgang. VAG e jo ikkje akkurat da sværaste firmaet når da gjeld kvalitet 😅
Rullator Skrevet Juni 8 Forfatter Skrevet Juni 8 Skulle begynne montering av motor, men ble satt tidlig stopper for det, pga pakninga til registerhus hadde et feilplassert hull. Også finner jeg selvfølgelig ikke mutterene til høytrykkspumpa. Alt er merka i poser, men dette ble demontert før jeg bestemte meg for og gå full retard på dette prosjektet, så mulig det unngikk pose. ny strammer satt på da, så det er jo en start. her har jeg slipt hullet stort nok til at bolten treffer, men jeg er så usikker på om jeg bare skulle bestilt ny pakning fra KOED. Den koster jo ingenting. Men jeg har en handlekurv på litt penger i tillegg som følger med, så må isåfall vente. Er det noen som har noen tanker om jeg bør bestille ny eller bare tilpasse? Det har vell egentlig ingenting å si? 😅 sveigis reagerte på dette 1
Rullator Skrevet Juli 6 Forfatter Skrevet Juli 6 Jeg har vært skikkelig flink til og dokumentere alt, slik at det ikke skal være noen spørsmål når det kom til montering igjen. Og glemmer jeg og ta bilde av noe så er det ikke helt krise om jeg må rette opp i det. men jeg har ikke tatt bilde av registeret før jeg demonterte det. Ikke helt krise, sånn egentlig. Med mindre jeg gjør feil da, for detta vil jeg helst la være, når det er satt sammen. Er vi enige om at skinnene her ser ut til og være plassert på riktig plass, og i riktig retning? er mest den hvite i bunnen jeg kan montere feil. Resten passer liksom bare på en vei. fått på R90 pumpa også, men ser at den må ut igjen når jeg bytter pakning på oljefilterhuset. blir litt modifikasjon av dieselslanger og rør her også, da R70 og R90 vistnok ikke var like der. men så kommer neste spørsmål. Skal disse settes inn med silikon i gjengene? Eller loctite? Er noe gugg på de, og det er steine hardt. Men jeg fikk pilka det av har faktisk målt de gamle kjedene også, og de er det null strekk i. Enten veldig heldig der, eller potensielt en godt vedlikeholdt motor. Håper på sistnevnte 🤠 Snart sommerferie nå da. Så da har man litt bedre tid til og få gjort en del mere 🤠 Otis, CHNilsen, E.C. og 2 andre reagerte på dette 5
KMT Skrevet Juli 11 Skrevet Juli 11 (endret) On 7/6/2025 at 10:47 PM, Rullator said: Er vi enige om at skinnene her ser ut til og være plassert på riktig plass, og i riktig retning? er mest den hvite i bunnen jeg kan montere feil. Resten passer liksom bare på en vei. Ut ifrå pos 6 på bildet under som er henta frå https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=NY71-EUR-08-2007-E60N-BMW-530xd&diagId=11_3462 (linken er til sedan men til riktig motor skulle eg meine) så kan det sjå ut som at den er montert feil på bilder ditt ja. Usikker vedr bolten, få tak i verkstedsmanual om du ikkje har, står sikkert der. Er ikkje sikker vedr registerhuspakninga heller, men om du kjøper originalt til korrekt motor burde det blir riktig iallefall Endret Juli 11 av KMT E.C. og Rullator reagerte på dette 2
Rullator Skrevet Juli 12 Forfatter Skrevet Juli 12 10 timer siden, KMT skrev: Ut ifrå pos 6 på bildet under som er henta frå https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=NY71-EUR-08-2007-E60N-BMW-530xd&diagId=11_3462 (linken er til sedan men til riktig motor skulle eg meine) så kan det sjå ut som at den er montert feil på bilder ditt ja. Usikker vedr bolten, få tak i verkstedsmanual om du ikkje har, står sikkert der. Er ikkje sikker vedr registerhuspakninga heller, men om du kjøper originalt til korrekt motor burde det blir riktig iallefall Takk for svar! Så delefilmen på koed sa det samme om skinna. At jeg ikke bare sjekker der med en gang, er for meg et mysterie. Men synes det var rart at alle de andre skinnene sitter riktig, med delenr pekende ut. Den skinna vi snakker om her vil ha delenr pekende inn i blokka om den snus, så synes bare det var litt merkelig. Kjøpte ny pakning fra bmw, der er hullet ovalt, så hadde bare trengt og slipe med dremel. Er vell påtide og få tak i en manual her nå ja 😅 KMT reagerte på dette 1
KMT Skrevet Juli 12 Skrevet Juli 12 Skulle hatt meg ein manual sjølv òg, kjekt å ha. Har benytta Bentleymanual ifm gjenoppbygginga av ein motor (dog ikkje til E6X) nylig, var stort sett fornøyd med den. Bentley har også manual til E6X: https://www.pelicanparts.com/More_Info/BKB510.htm?pn=BK-B510&srsltid=AfmBOorBLVxioOdL6sbcbE7ywnpXHDjY2Nw8RE761lIjEgQ6B84pUSPv
Rullator Skrevet Juli 12 Forfatter Skrevet Juli 12 46 minutter siden, KMT skrev: Skulle hatt meg ein manual sjølv òg, kjekt å ha. Har benytta Bentleymanual ifm gjenoppbygginga av ein motor (dog ikkje til E6X) nylig, var stort sett fornøyd med den. Bentley har også manual til E6X: https://www.pelicanparts.com/More_Info/BKB510.htm?pn=BK-B510&srsltid=AfmBOorBLVxioOdL6sbcbE7ywnpXHDjY2Nw8RE761lIjEgQ6B84pUSPv Da får jeg legge inn bestilling på det. Takk! KMT reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå