E.C. Skrevet Juli 23 Skrevet Juli 23 Var det originale M5-skiver med 374x36 du gikk for? Ser du har byttet til nav med tapp også 😛 Hvilken caliper var det igjen? Finnes litt opplegg for andre calipere på E60/E61, men på noen så må man kappe i klosser for å få det til å passe. Rullator reagerte på dette 1
Rullator Skrevet Juli 23 Forfatter Skrevet Juli 23 (endret) 1 time siden, E.C. skrev: Var det originale M5-skiver med 374x36 du gikk for? Ser du har byttet til nav med tapp også 😛 Hvilken caliper var det igjen? Finnes litt opplegg for andre calipere på E60/E61, men på noen så må man kappe i klosser for å få det til å passe. Dette er F10 M5 kalipere med 400x36 skiver fra M2 competition. Satt sammen med egne adaptere for dette oppsettet. Ingen behov for kapping i klosser her. Har ennå ikke sett noen i Norge med samme oppsettet 😅 Kjøpte komplett hjullager med nav til E60 M5 skal også nevnes at jeg har org E60 M5 bremser liggende, som bilen skal godkjennes med, før dette blir montert. Dette får jeg ikke godkjent pga adapterene. ble mye endringer her nå 😅 Endret Juli 23 av Rullator Mangelfull info i første svarene
E.C. Skrevet Juli 23 Skrevet Juli 23 Kult. Trodde man muligens fikk godkjent enkelte adaptere om man fikk dokumentert materialvalget og/eller kjøpte kit som har godkjenning, men det kan sikkert bli litt vanskelig ja. Rullator reagerte på dette 1
Rullator Skrevet Juli 23 Forfatter Skrevet Juli 23 47 minutter siden, E.C. skrev: Kult. Trodde man muligens fikk godkjent enkelte adaptere om man fikk dokumentert materialvalget og/eller kjøpte kit som har godkjenning, men det kan sikkert bli litt vanskelig ja. skulle så ønske, for det hadde spart meg for mye jobb ved potensiell visning eller eu kontroll 😅 skulle det derimot bli mulig og godkjenne så er jeg på ballen med en gang.
E.C. Skrevet Juli 23 Skrevet Juli 23 Du kan jo søke opp litt selv, men adapter som er i ett stykke er potensielt mulig å få godkjent, les litt i sitatet i første post der: http://forum.vccn.no/showthread.php?68873-R-Bremse-tråden-Søknad-om-godkjenning-av-R-bremser-på-240&p=939488&viewfull=1#post939488 Rullator reagerte på dette 1
Rullator Skrevet Juli 23 Forfatter Skrevet Juli 23 2 timer siden, E.C. skrev: Du kan jo søke opp litt selv, men adapter som er i ett stykke er potensielt mulig å få godkjent, les litt i sitatet i første post der: http://forum.vccn.no/showthread.php?68873-R-Bremse-tråden-Søknad-om-godkjenning-av-R-bremser-på-240&p=939488&viewfull=1#post939488 Mange takk for verdifull info! Jeg har nå forespurt nødvendig dokumentasjon fra produsent av adaptere, og tenker jeg setter i gang en søknadsprosess på det, om jeg får dokumentasjonen jeg trenger fra de. Jeg var skråsikker på at TÜV var en nødvendighet. Men det ser ut til at ting kan løse seg da! Takk igjen 🤠 E.C. reagerte på dette 1
Rullator Skrevet Juli 24 Forfatter Skrevet Juli 24 fått retta litt oppmerksomhet mot den diffen også, slik at bakstilling kan settes sammen igjen. Tenkte den skulle få et par lag med sort lakk over, men ble litt usikker Synes dette også så brukbart ut men blir nok hakket penere med sort lakk over. Prøvde Hammerite sin rust-omdanner som den kalles for. Er vell bare en grunning. Men var bra dekkevne. Her er ett strøk med pensel er ærlig talt litt usikker. Hva mener allmennheten?
Rullator Skrevet Juli 27 Forfatter Skrevet Juli 27 (endret) ble et par strøk med hammerite sort spraylakk. Jeg klarte ikke finne maling jeg kunne pensle på, men det ble greit dette også. er foresten ikke rennmerker eller overspray, er bare diffen som er grov i tekstur 😂 men det dette også bør jo være pent for de som kontrollerer bilen. er det foresten noen som driver med cnc som kan ordne meg nye bremseadaptere med sprengskisse og papirer svv trenger? Jeg har ikke fått svar fra de jeg kjøpte mine av. Jeg har mal liggende Endret Juli 27 av Rullator Jævla dårlig Norge skoglund reagerte på dette 1
Rullator Skrevet August 7 Forfatter Skrevet August 7 Har fått unna litt igjen! Motor er timet, høytrykkspumpe montert, registerdeksel på, og vannpumpe montert. også bunnpanna da! fått satt på plass girkassekjøler og alt rundt som er kjedelig og montere med traversen montert. da var det også traversen sin tur! Har ikke sett på denne etter at den ble vasket, så jeg var positivt overrasket over hvor pen den hadde blitt. travers montert! Ikke noe jeg anbefaler og gjøre alene, men det gikk det også! Traversen er festa, og motor er montert tilbake på traversen igjen. Fy så deilig! Nå henger den ikke i taket lengere, som den har gjort i rundt et år nå.. perfeksjon tar tid sier de. hadde lyst til og få på understellet også, men må få vasket hjulbuer grundig først, så det får vente. Må få lånt meg dampvasker. Otis, KMT, E.C. og 2 andre reagerte på dette 5
Rullator Skrevet August 16 Forfatter Skrevet August 16 Fått inn foringer på traversen også da! også selvfølgelig diff foringer. Alt i powerflex, naturligvis. Blir vell ikke akkurat den beste comforten med dette, om jeg skal tro på ryktene. motor har også kommet seg mere sammen! Toppdeksel satt på plass med ny pakning. Som da også innebærer at motor er offisielt timet, og det er ingen vei tilbake igjen nå. angrer på at det ikke ble "fornyet" før montering. Men det er jo bare støv, så det får gå. angående bremser, så er jeg i kontakt med et firma i tyskland som spesialiserer seg på akkurat dette, og som kan faktisk levere adaptere med TÜV. Så da blir bremsene godkjent, og jeg har da plutselig et sett med E60 M5 bremser jeg ikke har bruk for. Hmu om noen skulle vært interessert. Jeg har en plan om og beholde skivene bak, da jeg trenger de. Men alt går til riktig pris. også er det dynamo da! Den skal også monteres. Men ikke slik den ser ut nå.. noen tips til hvordan jeg rengjører denne? Eller om det bare er og bestille ny? den er fæl.. Otis, KMT, Olaandref og 2 andre reagerte på dette 5
Rullator Skrevet August 17 Forfatter Skrevet August 17 6 timer siden, E.C. skrev: Nice, hva er navnet på firmaet? Epytec 😄 E.C. reagerte på dette 1
sveigis Skrevet August 17 Skrevet August 17 Følger oppdateringene her og salte min hatt ,du gjør mye på den . Blir nok knall når den blir ferdig .😊 Rullator reagerte på dette 1
Rullator Skrevet August 17 Forfatter Skrevet August 17 5 timer siden, sveigis skrev: Følger oppdateringene her og salte min hatt ,du gjør mye på den . Blir nok knall når den blir ferdig .😊 Setter veldig pris på at bygget skaper engasjement hos flere! Det er morro når man faktisk legger inn den innsatsen som jeg gjør 😅 det gikk over stokk og stein for veldig lenge siden, så nå gjelder det bare og få den ferdig. Men til gjengjeld så får jeg en bil som man kan lete lenge etter maken til. Teknisk ihvertfall.
Otis Skrevet August 19 Skrevet August 19 Ang dynamo, så er det bare å spyle med vann og børste med avfetting. Men vær sikker på at den er ren etterpå. Det skal tåle mye vann. Rullator og KMT reagerte på dette 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå