Gå til innhold

Pottesmell


mvb
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, er stor entusiast for bmw men kan ikke alt om hva og hvordan på biler. Har nettop kjøpt meg 116d som d heter 2 liter motor disel. Er det mulig å få pottesmell på denne? Skal ta stage to på denne. Men er det mulig etterpå å få pottesmell på denne og isåfall hvordan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mvb skrev:

Hei, er stor entusiast for bmw men kan ikke alt om hva og hvordan på biler. Har nettop kjøpt meg 116d som d heter 2 liter motor disel. Er det mulig å få pottesmell på denne? Skal ta stage to på denne. Men er det mulig etterpå å få pottesmell på denne og isåfall hvordan?

Dette skal nok godt gjøres i og med det er en diesel. Du får heller ikke samme temperatur med diesel som du vil få med en bensin, og du vil muligens da få problemer med og ettertenne drivstoff som går forbi og til eksos-anlegget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, MTech86 skrev:

Dette skal nok godt gjøres i og med det er en diesel. Du får heller ikke samme temperatur med diesel som du vil få med en bensin, og du vil muligens da få problemer med og ettertenne drivstoff som går forbi og til eksos-anlegget. 

Ok, da forstår jeg, takk for svar 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Hvorfor i allverden vil du ha "pottesmell"? Hva skal det være godt for annet enn å høres ut som en gammel Taunus med feiltenning?

Syns personlig det låter fett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke husker helt feil, er vel strengt talt 116d ikke 2literen? 1,8l og 2l er vel samme motor, men trodde det var noe annet med 1,6?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Zeveren skrev:

Hvis jeg ikke husker helt feil, er vel strengt talt 116d ikke 2literen? 1,8l og 2l er vel samme motor, men trodde det var noe annet med 1,6?

E87 116d er 2.0L N47 med svimlende 114hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Zeveren said:

Hvis jeg ikke husker helt feil, er vel strengt talt 116d ikke 2literen? 1,8l og 2l er vel samme motor, men trodde det var noe annet med 1,6?

Nyere x16d modeller er 3 sylinder 1.5L, men det finnes ikke på E-serier bare på F-serier med B3x motor om jeg  husker riktig,

Endret av mr.pingu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Ron788m skrev:

OT men 3 sylindere i en bil.. Hvor er vi på vei..

 

Slike har vel eksistert siden 60-70 tallet, og dukket opp i diverse bilmerker. Poloen til dama var vel 3 sylindret om jeg ikke husker feil, det var vel en 14 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...