Gå til innhold

Valg av familiebil. Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Jeg har veldig lyst å teste med babystolen vi har, eller se på nye stoler før jeg bestemmer meg, følte den X3en hadde alt jeg ser etter.

Og ja, jeg tror nok og at F11 ryker på plass, men jeg har egentlig slått fra meg det alternativet, jeg har E34 prosjektet som jeg har lyst å få litt fremgang på, M3en bruker jeg for lite, og jeg har for mye å holde på med ellers til å ha 3 biler som trenger bruk, vedlikehold og alt annet som følger med bilhold. Da er det bedre å finne en som fyller to behov, og så heller kose meg med E34. Dama skal beholde ID3en har vi funnet ut, og gjett hvem det er som må pleie den og, joda, det er meg. 🙂

GT er sikkert bra, men jeg har liksom aldri helt falt for de. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som dere ser er det noen cm i forskjell på babysete vi har og barnesetet jeg hadde med å testet i dag, derfor har jeg litt lyst å teste med det før jeg slår fra meg X3.

og ja, det flyter med rusk i dørken 🤕

IMG_2037.jpeg

Endret av Olaandref
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kanskje ikke dumt å bytte ut stolene om de er de det står på. Som nevnt i et tidligere innlegg er min opplevelse at Cybex sin babystol (Cloud Z) og barnestol (Sirona S/Z) tar akkurat like liten/stor plass i lengderetningen, ettersom vi ikke justerte på setet i 4-serien når vi gikk over til sistnevnte når poden var 1 år. Begge kan tiltes og snus. Nå er ikke vi 190cm lange, men vi hadde ingen plassproblemer foran med han i bakovervendt sete bak passasjersetet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av ren nysgjerrighet, er det noen modeller fra BMW som leverer like solid lengde i baksete som superb ? 

Har sett litt på 7-serie lang, men er usikker på bagasjeromsplass

Vi er på vei over i superb et par år, uten at noen av oss har særlig lyst. 😄 jeg er 190, samboer 170 men like lange ben som meg. To barn, 2,5 år og 1 mnd. 

Endret av Magnus.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Magnus. skrev:

Av ren nysgjerrighet, er det noen modeller fra BMW som leverer like solid lengde i baksete som superb ? 

Vi er på vei over i superb et par år, uten at noen av oss har særlig lyst. 😄 jeg er 190, samboer 170 men like lange ben som meg. To barn, 2,5 år og 1 mnd. 

Det er vel kun 3-serie GT og lang 7-serie som er på Superb nivå. Vanlig 7-serie og 6 GT virker på meg som om de har mindre plass enn en superb i baksetet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutes ago, Magnus. said:

Som nevnt over; F34 3GT, og 5GT og 6GT (alt etter budsjett). Har kjørt en del 3GT og denne har overlegen bakseteplass, og svært god bagasjeromsplass. Svigers har en slik, og en kompis med 2 barn der de har hatt begge i bakovervendt stol samtidig (2 år i mellom), uten problem. Og han er vel rundt 190cm høy. Om jeg ikke hadde gått for F11 hadde nok en F34 3GT vært foretrukket foran en F31.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mye gode forslag og hjelp her i tråden, genialt med et slik forum med folk som villig deler sine erfaringer og kommer med tips. Nå drar M3en sin kos på søndag, det blir nok både vemodig og litt godt å lande en avgjørelse der, men jeg kom til det punktet at det var rett tid å selge nå. Så får vi se hva vi ender opp med til familiebil, nå står vi litt friere til å velge, og det er ikke umulig at det dukker opp litt bilder her i tråden når jeg er ute og kikker, så kan kanskje andre og dra nytte av tråden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
11 timer siden, F25x3 skrev:

Hvordan går det med jakten?

Jeg følger med på brukt diesel og blir litt paff når x3 (6år gammel) publiseres til nærmere en halv million. Da lukter det fort elbil alternativer som enyaq, id4, etron.. 

Ja, det er heftige priser, det spørs om ikke det voldsomme elbil salget har vært med å presse opp prisene på disse, ettersom det faktisk ikke har vært solgt like mange fossilbiler siste årene, etterspørselen presser vel prisene opp. Men nei, det har ligget litt brakk i grunnen, jeg solgte jo M3en, slik at jeg har litt mer handlerom, i tillegg til at det ga meg litt mer ro til å lete. Har en plan om å kikke litt nå som vinterferien er over. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisene på brukte fossile biler har gått helt avgårde. Vi trenger virkelig at noen begynner å satse på bruktimport av slike biler igjen, vi trenger påfyll av brukte dieselbiler med firehjulstrekk. I stede ble jo haugevis eksportert ut av landet slik at vi sitter igjen med noen få overprisa fossilbiler og haugevis med shitty elbiler som ingen vil ha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til mindre bruktimport, og endel brukteksport, er vel også bruktmarkedet blitt preget av at færre kjøper ny bil og at færre dermed også selger sin gamle bil (som vel ganske typisk var en 5 til 10 år gammel dieselbil). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det handel, det ble X3 på meg til slutt. Testet litt med babysete når jeg endelig fikk hentet det nedover fra Møre, litt trangt ble det, men jeg tror og håper det skal gå greit, om ikke blir det nok kjøpt nytt sete på sikt, selv om jeg håper det holder så lenge at guttungen kan gå over i forovervendt, da får han god plass bak meg. Jeg har vært inne på både G31 og X5 45E, men jeg ser at G31 ligger høyt i pris, eller har høy km stand, 45E er en fantastisk bil, har prøvd de ut, men jeg tenker med gru på å eie en slik der garantien nærmer seg utløp, og det virker som det gjenspeiler prisen på de og.  Jeg har faktisk sett på Skoda Superb, Volvo V90 og diverse andre alternativer og, men ja, det ble å holde seg til BMW. Føler jeg fikk en grei pris på X3en, så jeg endte til slutt opp med den, etter mye vingling. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...