Turbo-HF Skrevet Torsdag kl. 13:05 Skrevet Torsdag kl. 13:05 Spennende å se fremskritt! mr.pingu reagerte på dette 1
CHNilsen Skrevet i går, 19:03 Skrevet i går, 19:03 Blir spennende å se den med lci lyktene og dine erfaringer med dem i hverdagen. mr.pingu reagerte på dette 1
E.C. Skrevet i går, 20:31 Skrevet i går, 20:31 Fått testkjørt bilen noe særlig med nytt understell? Eller er den fortsatt på omlakkering? mr.pingu reagerte på dette 1
mr.pingu Skrevet i går, 20:38 Forfatter Skrevet i går, 20:38 (endret) Da kom den tilbake med LCI-lyktene synes det ble mye mer aggressivt utseende Når jeg henta den fikk jeg beskjed; «Ja vi hadde problemet med batteri, den var helt flat og måtte lades, så du har nok strømtrekk et eller annet sted». Så først jeg ble møtt på var: Samt masse feil av om feil-koding av lys. Nå hadde jeg med telefonen med BimmerUtility så kunnen VO-kode begge lyktene men fikk ikke bort feil på høyre lykta… Da tenkte jeg med en gang at jeg har blitt lurt av den tyskeren som solgte meg en gåen lykt…. Klarte ikke å VO-kode den med BimmerUtility heller…. Appen bare crashet hver gang jeg forsøkte. Så huska jeg at lysmodulen kom fra en X5 F15 som er mye eldre. Og se der ja, både bootloader, software og koding er mye eldre på høyre lykta enn venstre lykta… Det kan gi mening, software fra 2016 har nok ikke hørt om X1 med adaptive lys da det kom i 07/2019 med LCI… Da blir bare å kjøre hjem og hente ordentlig verktøy: E-sys. Kjapt TAL-calculation og TAL-excution(flash) og nå var software på begge lyktene likt… Men så gikk ikke feilen på adaptive lys bort. Fortsatt LWR feil… «Fæn altså» Ok ISTA da; som jeg forøvrig hater å starte opp fordi det er så så utrolig treg program. «calculate Test Plan» «ride height adjustment» Fullførte det og så var alle feil borte 🥳 Må nok gjøre det en gang til; det er ikke 100% flat her. Lurer litt på om det var på grunn av at batteriet var helt flat at den har mistet kalibreringen… Fordi det ligger egentlig lagret it BDC-modulen. Så kan nå skryte at S552A er offisielt på retrofit listen! Nå krysse fingre at strømtrekket var nok bare feilkodet lysmodulen sin skyld som jeg har nok tro på siden lysmodulen sitter på 30B terminal altså direkte på batteri. Endret i går, 20:47 av mr.pingu Reef89, Otis, CHNilsen og 5 andre reagerte på dette 8
mr.pingu Skrevet i går, 20:45 Forfatter Skrevet i går, 20:45 1 hour ago, CHNilsen said: Blir spennende å se den med lci lyktene og dine erfaringer med dem i hverdagen. Ja jeg er spent selv hvordan det blir med adaptive lys Nå blir det vel lysere med hver dag som går som sånn sett er ikke timingen ideelt 10 minutes ago, E.C. said: Fått testkjørt bilen noe særlig med nytt understell? Eller er den fortsatt på omlakkering? Nei, har egentlig ikke kjørt noe særlig med den men det lite stykke det jeg har kjørt kan si ganske klart; ligger den mye bedre i svingene og må senke farten mer over fartsdempere 😅 On 4/10/2025 at 3:05 PM, Turbo-HF said: Spennende å se fremskritt! Våren har nå kommet så blir en del ting fremover
E.C. Skrevet i går, 21:00 Skrevet i går, 21:00 Kan jo hende verkstedet ikke var så gode på å lukke dører og slikt. Batteriet var helt rævkjørt i min E61 og måtte byttes da jeg kjøpte bilen, tilfeldigvis rett etter en omlakkering. Du får følge med, kanskje det ikke var noe spesielt. mr.pingu reagerte på dette 1
mr.pingu Skrevet i går, 21:06 Forfatter Skrevet i går, 21:06 1 minute ago, E.C. said: Kan jo hende verkstedet ikke var så gode på å lukke dører og slikt. Batteriet var helt rævkjørt i min E61 og måtte byttes da jeg kjøpte bilen, tilfeldigvis rett etter en omlakkering. Du får følge med, kanskje det ikke var noe spesielt. Jeg tror ikke det var/er en dør som var glemt når bilen sier selv at den har strømtrekk når den står stille og låst. Regner med at det var lysmodulen, om ikke har jeg en "gøy" oppgave.
E.C. Skrevet i går, 21:11 Skrevet i går, 21:11 Ja, du får følge med litt. Hender det blir noe ukorrekte IBS-relaterte feilkoder når batteriet har vært tomt eller begynner å bli dårlig, men du har som du selv er inne på en plausibel forklaring her. Får satse på at du slipper jaging av strømtrekk, ikke alltid så gøy på en moderne bil med masse moduler. mr.pingu reagerte på dette 1
Reef89 Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden LCI lykter er alltid en smakfull oppgradering. mr.pingu reagerte på dette 1
Saltkjelen Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden Ja, dette var et virkelig løft. F48 LCI gir litt G05 pre-LCI vibes, og det er jo på ingen måte negativt. mr.pingu og CHNilsen reagerte på dette 2
sveigis Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Ble pent med de lyktene 😊 Så veldig mye nyere ut . Dette er en veldig fin bil på alle måter 😊 mr.pingu reagerte på dette 1
mr.pingu Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden 23 hours ago, E.C. said: Ja, du får følge med litt. Hender det blir noe ukorrekte IBS-relaterte feilkoder når batteriet har vært tomt eller begynner å bli dårlig, men du har som du selv er inne på en plausibel forklaring her. Får satse på at du slipper jaging av strømtrekk, ikke alltid så gøy på en moderne bil med masse moduler. Hittil har bilen startet fint uten ny melding. Jeg har ikke lest ut feilkoder men er positivt stemt. 22 hours ago, Reef89 said: LCI lykter er alltid en smakfull oppgradering. Ja, 100% enig. 14 hours ago, Saltkjelen said: Ja, dette var et virkelig løft. F48 LCI gir litt G05 pre-LCI vibes, og det er jo på ingen måte negativt. Takk. Løftet var større enn forventet utseende messig. Veldig fornøyd 5 hours ago, sveigis said: Ble pent med de lyktene 😊 Så veldig mye nyere ut . Dette er en veldig fin bil på alle måter 😊 Ja det ble faktisk det, virker noen år nyere. Takk takk ☺️ E.C. reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå