Gå til innhold

G3x "liten facelift? "

Share

Anbefalte innlegg

Hei! Har sett at noen g31, typ fra 2019 på Finn har mer moderne speedometer ( mindre pent i.m.o ) 

Blir da litt nysgjerrig på om idrive osv. Også er av nyere versjon? Det plaget meg med min tidligere 17mod. G11 at selvkjøring var elendig, i tillegg til at man ikke fikk spilt av Spotify fra Android i iDrive skjermen. Man kunne heller ikke laste ned oppdateringer digitalt. Når kom alt dette? Og er der større forskjeller enn speedometer på g31 prelci før og etter 2019(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne endringen kom 07/2019 (2020-modeller) hvor det ble nytt instrument (Live Cockpit Professional) og iDrive 7 (MGU18). Biler frem til 07/2019 har iDrive 6 (NBT EVO ID6). I samme moment ble også G30 M550i og F90 M5 tilbudt med laserlys (kun biler med V8). Det er også nye knapper på rattet som er fasongmessig like facelift (men det vil ikke passe en facelift). Perioden 07/2019 til 07/2020 er derfor en slags "LCI-fisert" pre-LCI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Saltkjelen skrev:

I samme moment ble også G30 M550i og F90 M5 tilbudt med laserlys (kun biler med V8).

Har disse bilene da LCI fronten eller fikk man laserlys i pre LCI G3x lamper? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Skulebollen skrev:

Er der store opplevde forskjeller med iDrive 7 vs 6? Og med Live cockpit professional? 

Er det m.a.o verdt og legge litt ekstra i kjøpesum for og få en bil med dette? 

Ja, det er en helt annen layout. Personlig liker jeg nok NBT EVO ID6 bedre enn iDrive 7, men det er nok bare en smakssak. Selv ville jeg nok valgt «riktig» bil ift. spec enn å være nøye på om det er en 2020 eller eldre. 

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Har disse bilene da LCI fronten eller fikk man laserlys i pre LCI G3x lamper? 

De har pre-LCI lykter med blå detaljer og laserlys. 

IMG_1083.thumb.jpeg.113bdb82aff681b38c693b398f89719f.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som er mer viktig enn design. Vil en 17-18mod. G31 kunne miste app styrt webasto osv. Grunna bortfall av 2(3?)g ? Mens kanskje det ikke forsvinner på en 2020? 

I3 vår fra 2019 går vel klar såvidt jeg har skjønt. ( Har bare skumlest litt overskrifter av dette så har lite greie på det 😅

Ser også at Android auto er komt med iDrive 7. Som da gjerne gir meg muligheten for Spotify i bilen

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, papertiger skrev:

3g er allerede borte, 2g forsvinner. Vår 2016 F11 forsvinner muligheten på, men mener at G31 har 4g fra start av.

Hva gjør du da? Man blir jo avhenging av fjernstyrt webasto via app😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fredrik 90 skrev:

@Saltkjelen

Kult, det har jeg ikke sett før. Trodde kun G3x LCI fikk laserlys 😀 Så da er det håp om å kunne ettermontere laserlys hvis man f eks har en pre LCI Alpina D5S eller M550d 👍

De ble bare levert innenfor en tidsramme på et år og kun på V8, så det er jo sjelden kost. Det er absolutt håp, men sjeldne produkter har som regel også en pris deretter. :P 

460320376_Skjermbilde2024-09-12kl_20_43_45.thumb.png.112e93ab21c14c84c6d96e508bd36299.png
1344915674_Skjermbilde2024-09-12kl_20_43_31.thumb.png.32e48c9f62c17bb235b86feed8bf4bc0.png

2 timer siden, Skulebollen skrev:

Noe som er mer viktig enn design. Vil en 17-18mod. G31 kunne miste app styrt webasto osv. Grunna bortfall av 2(3?)g ? Mens kanskje det ikke forsvinner på en 2020? 

I3 vår fra 2019 går vel klar såvidt jeg har skjønt. ( Har bare skumlest litt overskrifter av dette så har lite greie på det 😅

Ser også at Android auto er komt med iDrive 7. Som da gjerne gir meg muligheten for Spotify i bilen

Så vidt jeg vet er biler som hadde NBT EVO ID5/6 levert med 4G i sine TCU/ATM. i3 vil derfor ha 4G fra 11/2017 (2018-modeller), G3x i hele sitt produksjonsløp osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Skulebollen said:

Får se, har alltids den gode gamle fjernkontrollen som vi enda har til gode å bruke på de 2 årene vi har eid bilen. Plutselig dukker det opp en løsning :) men er enig i at det er ganske deilig å kunne starte Webasto fra mobilen. 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Skulebollen skrev:

finst haugevis av måter å styre en webasto på, skal ikke vær store utfordringen å få til noe gsm greier eller montere webasto sin egen telefonstyring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Fredrik 90 said:

@Saltkjelen

Kult, det har jeg ikke sett før. Trodde kun G3x LCI fikk laserlys 😀 Så da er det håp om å kunne ettermontere laserlys hvis man f eks har en pre LCI Alpina D5S eller M550d 👍

@Ampera har vel laserlys på sin, men siden de er så diskré designet på pre-lci er det vanskelig å se det. På LCI kan man derimot stå 20 meter unna og se om det er laser eller ikke.

21 hours ago, Saltkjelen said:

Denne endringen kom 07/2019 (2020-modeller) hvor det ble nytt instrument (Live Cockpit Professional) og iDrive 7 (MGU18). Biler frem til 07/2019 har iDrive 6 (NBT EVO ID6). I samme moment ble også G30 M550i og F90 M5 tilbudt med laserlys (kun biler med V8). Det er også nye knapper på rattet som er fasongmessig like facelift (men det vil ikke passe en facelift). Perioden 07/2019 til 07/2020 er derfor en slags "LCI-fisert" pre-LCI.

Kan vel også slenge på her at F90 M5, og muligens også G30 M550i, ble remappet fra 07/2019 slik at pops and bangs fra fabrikk forsvant. En glede for noen, men en forargelse for andre.

Kan også nevne at knappene på 07/2019-07/2020 passer i tidligere F90 modeller, selv om det er iDrive 6. Mao er det mulig å montere rattlisten i sort krom fra CS-modellen på selv de eldste F90ene hvis man er villig til å ofre rattvarmefunksjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, papertiger said:

Får se, har alltids den gode gamle fjernkontrollen som vi enda har til gode å bruke på de 2 årene vi har eid bilen. Plutselig dukker det opp en løsning :) men er enig i at det er ganske deilig å kunne starte Webasto fra mobilen. 

Ganske sikker på at biler som har blitt levert med både 3G TCB og 4G ATM at det dukker opp en mulighet. Jeg allerede vet en bekjent som har gjort det med F80'en sin men det var vel mye greier med lodde ut simkortet i gamle TCB modulen og kjøpe en ny ATM module hos BMW, lodde inn gamle simkortet og så la BMW registrere nye ATM'en. Nå har han 4G på F80'en sin. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...