Mr. Erling Skrevet 4 timer siden Forfatter Skrevet 4 timer siden (endret) På 30.10.2025 den 15.38, Mr. Erling skrev: Hvor går turene neste år? Mer nordover er håpet, .. trur eg🙄. Har lenge vert ''sugen'' på Finnmark, men det er en 2 til 4.000 km. tur (minst) alt etter som om du kjører ''innom'' Finland.... Jeg fikk rett. I fjor høst 2025 postet jeg en ''rapport'' over eie en Roadster en sommer sesong, og avsluttet med et ønsker om å kjøre ''Nordpå''. 2026 Årets langtur ble hele 3.500 km. Midt i August i år kjørte jeg Drammen - Bergen via Hardangervidda i strålende sol og varme. 6 døgn seilas for Roadsteren og meg med Hurtigruten opp til Honningsvåg. Planen var å besøke Nordkapp platået, men det var regn og svært lavt skydekke, så jeg kutta det ut og kjørte hele Finnmark i regn. Dvs. kalesjen oppe. Veiene er veldig bra. Og fartsdumper, min ''kjepphest'', ikke i Finnmark og dukket ikke opp før jeg entret Norge igjen Fartsgrensene var befriende. Ikke som Norge med e virvar av 30-40-50-60-70 Nord Finland; 80 eller 100. Sverige nordpå også mye likt nord Finland Bilen ble skitten i Sverige. Håndvask før jeg la meg på hotellet. Ha alltid med utstyr for bilvask på langturer. Tok med ''pølseboden'' i Tromsø. Eneste pølsebod jeg vet om i Norge med skjenkeløyve for brennevin vin og øl! hvorfor er ikke dette gjennomført sydpå blant oss ''Søringa'' -2027 - neste år? I år var værmeldinga elendig for Troms og Finnmark, men jeg måtte bare dra allikevel. Ventet på sol og utsatte det til sent August. Hvis det blir en lang solfylt periode før St. Hans, går turen Drammen til Trondheim. Hurtigruta opp til Svolvær og ligge der som base i 3-4 dager på hotell og kjøre opp og ned Lofoten, Vesterålen. Retur hjem er ikke gjennomtenkt enda.... Endret 3 timer siden av Mr. Erling Orjan reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå