Gå til innhold

BMW Z4 M40i Roadster (G29) i garasjen til Erling!


Anbefalte innlegg

Hei Bimmer-fans😀

Her er mitt nyeste BMW tilskudd til Forumet, en ''Roadster''
Min første bil uten fast tak.
BMWs eneste ekte sportsbil. Jeg er så kry😀
Bildene er fra Bilia salgslokale i Lier, mandag når jeg hentet den. Ca. 6 måneder venting etter kontrakt signering.  (2025 blir siste år for Z4) 
Flere bilder kan legges ut etter hvert hvis interessen er der?

- Motor kalt B58; Rekke-6er på 3.0 liter med 340 hk.:  ''vi hører ikke slikt her lengre på nybil avd.'' sa selger. 
- Fargen eksteriør: 'Portimao blå' med full ''Shadowline''!
- Fargen interiør: 'Skinn Vernasca Cognac/dekorsøm Black'
- Felger: 19" M LMR Double-spoke 800 M Bicolor / MB
Roadsteren er påkostet alt hva BMW kunne tilby av utstyr. Kostbart! (inkl. 4 servicer)
Mangler kun M-fargede sikkerhets belter, noe jeg ikke ville ha fordi dette er ikke en M-modell, selv om det kryr av M -sport dekaler på den. Jeg ville ikke bidra med ytterligere ... 

Z4 Roadsterens ''Jomfrutur'' ble kjørt,  med toppen nede(🥰!)  en tur opp i Lierdalen! 
''Harman Kardon'' anlegget med 12 høyttalere slått av!
 Motor = musikk; buldrer, ''putrer / smeller'' litt  fra eksos når du har fart og slipper gassen.. og uten tak... Låter himmelsk
Kun 9 grader, men ikke noe som helst trekk! Kjørte i høyhalset genser. Jakken lå kofferten.

Dette er en vellykket Roadster fra BMW på alle mulig måter.
Etter 2 biler med 4-hjulstrekk, var det en nytelse med bakhjulsdrift samt lettere vekt på  bil, før kursen ble satt pga. litt regn,  til bil datalisten Merhebia Finest i Drammen, som i 3 dager skal legge på ''folie'' på utsatte steder + ''keramisk lakk beskyttelse''.

Fredag kjører vi til ''Gasolin'' på Eidanger i Porsgrunn for å hente et trekk til bilen.
Trekket koster litt ekstra, men i og med bilen skal vinterlagres i en kald garasje, er et Premium trekk nødvendig.
 Legger ved her link , så kan interesserte lese om egenskapene til trekket.

Den andre grunn for å kjøre ned dit, er for å tømme bensintanken for ''Etanolen'' og fylle opp med skikkelig bensin, 98 oktan! før vinterlagring.
Og selvsagt det aller viktigste; nyte kjøretøyet lengst mulig før frosten ankommer... 

Før kjøpskontrakt ble signert, testet jeg en Z4 med manuelt gir fra 2022.
- erfarte, uten å gå i dybden her,  at det blir med automat!
- erfarte at det fins ikke vind trekk i kupeen!
For meg var det en lettelse, for det kunne bidra til å ikke kjøpe!

Ps. stusset ikke så rent lite over at oljeskift er hver 30 tusen kilometere! og ikke noe 1.000 km. nybil service med oljeskift heller.
Noen som har synspunkter
?

Takk for oppmerksomhet.
Erling

IMG_0216.JPG

IMG_0217.JPG

IMG_0214.JPG

IMG_0220.JPG

IMG_0218.JPG

last ned1.png

Endret av Mr. Erling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk flott Z!
Gratulerer med et smykke av en roadster!

Her er farger og motorisering perfekt!

Som du sier er disse på oppløpsiden, så disse bør holde seg godt i pris, spesielt med den kjærligheten du gir den, godt å høre! Drømmer om en Z en dag selv, flotte biler! 
Kom gjerne med flere bilder av interiøret!

Vet ikke når trekket skal hentes, men i helgene er det gjerne biltreff «under brua», som en liten anekdote…

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Fantastisk flott Z!
Gratulerer med et smykke av en roadster!

Her er farger og motorisering perfekt!

Som du sier er disse på oppløpsiden, så disse bør holde seg godt i pris, spesielt med den kjærligheten du gir den, godt å høre! Drømmer om en Z en dag selv, flotte biler! 
Kom gjerne med flere bilder av interiøret!

Vet ikke når trekket skal hentes, men i helgene er det gjerne biltreff «under brua», som en liten anekdote…

 

Hei. 
Takk. Ja det er super trist at Z4 synger på siste verset.
Grunn til at jeg kjøpte ny, er at 2-4 år gamle G29 koster det samme eller mer da de var nye!!!

Antall nye Z4 er lite.
Det var kun 3 stk. holdt av for hele(!) Nord Europa sa selger da jeg bestilte.
Han mente det totalt kun var 10 stk for hele året.

''Under brua'' kjenner jeg ikke til.
Skal hente bil trekket på Gasolin på fredag før ettermiddagen. Vil kjøre mest mulig på svingete veier i solskinn. Det blir sikkert over Siljan hjem, men ned må jeg innom ''Korketrekkeren. Minner fra tiden på 70 tallet da jeg ofte kjørte med MC  fra Drammen og hadde  lære tid på Hotel Vic i 2,5 år.

Endret av Mr. Erling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med skikkelig entusiastbil 👍 Gøy å velge noe ikke alle andre velger, alt nytt i dag er nitrist og elektrisk. B58 motoren er ett smykke av en motor, denne tror jeg du blir veldig fornøyd med. 

Skal BMW kutte ut Z4 helt eller er det bare i Norge de skal fjerne den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott bil! Har en eldre Z selv, veldig artig å kjøre cab.

Motoren er fantastisk, trekker bra uansett gir. Angående oljeskift, på min tidligere bil med B58 delte jeg første skiftet i 3, deretter delte jeg skiftene i 2, altså ca. 10, 10 og 10 så 15 og 15 osv... Synes 30 er litt mye.

Endret av A.A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Gratulerer så mye med skikkelig entusiastbil 👍 Gøy å velge noe ikke alle andre velger, alt nytt i dag er nitrist og elektrisk. B58 motoren er ett smykke av en motor, denne tror jeg du blir veldig fornøyd med. 

Skal BMW kutte ut Z4 helt eller er det bare i Norge de skal fjerne den?

Takk. 
Det jeg har hørt er at det  slutt verden over for Z4 etter år 2025.
BMW skylder på at Toyota, som bruker samme B58 motor + Z4 ramme på ''Supra'' modellen, vil slutte med modellen. BMW mener kostnade nblr ifor høy hvis Toyota trekker seg ut?
Vet ikke, men ICE biler er ikke i skuddet politisk for tiden. Kanskje det spiller en rolle?
Skal noen vurdere å kjøpe, bør de tenke fort,  ...jeg ventet i 6 mnd. 

Snakker med likesinnede på int. Z4 forum og de sier det samme.
Lang ventetid, som her, og kun noen få modeller pr. region. Norge er i Nord Europa regionene og selger tippet at kun 10 biler for hele vår denne region.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...