KristianI Skrevet Oktober 26 Share Skrevet Oktober 26 God kveld, noen som vet hvordan en F31 xDrive blir på glatten med 225 fremme og 255 bak? Mtp at de er så breie, org vinterdekkene er 205. Evt om man kan gå ned i størrelse på de m400 felgene eller hva de heter, til 245 feks. Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Oktober 26 Share Skrevet Oktober 26 39 minutter siden, KristianI skrev: God kveld, noen som vet hvordan en F31 xDrive blir på glatten med 225 fremme og 255 bak? Mtp at de er så breie, org vinterdekkene er 205. Evt om man kan gå ned i størrelse på de m400 felgene eller hva de heter, til 245 feks. Takk for svar På de felgene kan du bruke 225/45/18 dekk både foran og bak. *MrB* reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Oktober 26 Share Skrevet Oktober 26 Stemmer. De er 8'' og 8.5''. Da er 225 ok. Dermed kan du klare deg uten stjernemerking også, selv om det blir bittelitt mer strekk bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KristianI Skrevet Oktober 26 Forfatter Share Skrevet Oktober 26 Hva menes med stjernemerking? Kjører idag 235/35/19 fremme og bak på sommer på uorginale felger Det vil ikke bli for mye strekk bak med 225? Hadde jo vært greit med det fremme og bak, om det går som dere sier. Litt billigere dekk også da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Oktober 26 Share Skrevet Oktober 26 Jeg kjører 225/40/18 på 8" og 8,5" på mine vinterhjul til E91. Er litt strekk bak, men ikke mye. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Oktober 26 Share Skrevet Oktober 26 21 minutter siden, KristianI skrev: Hva menes med stjernemerking? Stjernemerkingen er kvalitetsstemplet til BMW. Alle BMW godkjente dekk med stjernemerking er utviklet og kontrollert i samarbeid med ledende dekkprodusenter for å sikre at de er laget for best mulig effekt, komfort og sikkerhet på din BMW. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Oktober 26 Share Skrevet Oktober 26 1 time siden, KristianI skrev: Hva menes med stjernemerking? Stjernemerkede dekk gjør at rulleomkrets blir lik, selv om dimensjonene skulle tilsi noe annet. Dette er en fordel på biler med xDrive, da disse er veldig ømfintlige på dette med tulleomkrets. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Oktober 28 Share Skrevet Oktober 28 her har du 4 stk. 225/45-18 på Style 400 med 8" og 8,5" felgbredde. fupsaker, Marius2002 og Werther reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KristianI Skrevet Onsdag kl. 21:39 Forfatter Share Skrevet Onsdag kl. 21:39 Takk for svar, han på dekkmann mente jeg ville ødelegge xDriven hvis jeg hadde 225 fremme å bak? har jo like dekk fremme og bak på de orginale vinterdekka, 205/60/16 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Torsdag kl. 01:48 Share Skrevet Torsdag kl. 01:48 Nei, det er da du ikke vil ødelegge den. *MrB* reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robkill Skrevet Torsdag kl. 07:59 Share Skrevet Torsdag kl. 07:59 Kjører selv med 255/35-19 rund baut på vinterstid! Ikke opplevd noen skumle situasjoner selv med varierende østlandsk vinterføre IMG_2755.dng Saltkjelen og fupsaker reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KristianI Skrevet Torsdag kl. 20:08 Forfatter Share Skrevet Torsdag kl. 20:08 Tror jeg går for 255 bak, burde ventilen byttes også? Og vet noen hvilken lengde jeg må ha? Ser det er en kort og en lang type på thansen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Torsdag kl. 21:01 Share Skrevet Torsdag kl. 21:01 Anbefaler deg på det sterkeste å gå for 225 på alle fire. Det vil være det desidert beste i forhold til drivverket, og det er også det mest matematisk riktige i forhold til bredden på felgene. 12,7mm forskjell på bredden på felgene, 30mm forskjell i bredden på dekkene. I teorien vil det derfor være mer riktig med 225 på alle fire enn 225/255. fupsaker reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Torsdag kl. 21:11 Share Skrevet Torsdag kl. 21:11 1 hour ago, KristianI said: Tror jeg går for 255 bak, burde ventilen byttes også? Og vet noen hvilken lengde jeg må ha? Ser det er en kort og en lang type på thansen Da MÅ du ha stjernemerking om du har omsorg for fordelerkassen din. Det dekkforhandleren angivelig sa til deg om 225 bak stemmer ikke. Altså: Lik dim foran og bak eller stjernemerking på 225 og 255. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KristianI Skrevet Torsdag kl. 21:28 Forfatter Share Skrevet Torsdag kl. 21:28 26 minutter siden, awt skrev: Anbefaler deg på det sterkeste å gå for 225 på alle fire. Det vil være det desidert beste i forhold til drivverket, og det er også det mest matematisk riktige i forhold til bredden på felgene. 12,7mm forskjell på bredden på felgene, 30mm forskjell i bredden på dekkene. I teorien vil det derfor være mer riktig med 225 på alle fire enn 225/255. Mulig jeg spør dumt nå, men 225 og 255 er det som kommer orginalt på bilen, det burde vel være ok da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå