Gå til innhold

Hvilken termostat anbefales til m47 motorer?

thansen
 Share

Anbefalte innlegg

Dette blir nå 3 gang på 4 år jeg må bytte termostat på min x3 e83 2004. Første var en billig variant, andre gang var det en i mellomklassen, husker ikke helt navnet. Tredje gang og den som nå er i motoren er febi merke, kun 9 måneder etter må også den byttes. Hvilke termostat skal man da bruke? Oppgitt mildt sagt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, sveigis said:

Gjør det enkelt og kjøp original ,så slipper du å bytte en gang i kvartalet.

Hvertfall på mine M57 motorer så ble det slutt på termostatproblemer etter og ha gått over til originale deler .

Ja må vel det. Koslig å punge ut 1600 for en termostat 😅 11517805811 for de som ser etter orginaldel.
Er det best å bestille fra Eurodel eller GSbildeler? Noen andre sider å anbefale?

Endret av thansen
mer opplysninger.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et hint om å kjøpe originalt. Billigere i det lange løp, som du nå sikkert skjønner. Ikke unik problemstilling det du beskriver. Jeg hadde aldri kjøpt "original" BMW del fra Eurodel. De bytter jo ut med "tilsvarende" alt etter hvordan de føler for det, så plutselig sitter du der med en Febi eller noe sånt. BMW i Norge kjøper jeg primært hos GS eller Koed, alternativt lokalt merkeverksted om det haster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, thansen skrev:

Ja må vel det. Koslig å punge ut 1600 for en termostat 😅 11517805811 for de som ser etter orginaldel.
Er det best å bestille fra Eurodel eller GSbildeler? Noen andre sider å anbefale?

Om du kjøper på Bmw butikken i nærheten der du bor ,så be om litt rabatt ,noe jeg alltid fikk før jeg ble med i div klubber som var Bmw relaterte .

Mener om du er med i Bmw car club Norway så får du rabatter hvertfall.

Uansett GS og Koed har originale men sjekk begge plasser da det kan være variasjon på prisene begge veier 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

satt originalt behr/hella på m57 jeg har sett, så hella/behr/mahle er så nærme du kommer uten logo. men mulig valeo å har produsert for bmw? 

på nyere e70 girkjøler satt det mahle termostat om jeg ikke husker feil, nye del uten logo var helt lik

til 1gen m57 så er faktisk original termostat utgått vare

Endret av Ingvaldsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Øyvind L. said:

GS Bildeler suger kamelballer. Handler aldri der.

Hvordan da? Har kjøpt ting der før og ikke hatt noe problemer. Koed har jeg aldri brukt så det vet jeg ikke noe om.
EDIT: Vi får se hvordan GS håndterer en kansellering 4timer etter bestilling.

Endret av thansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, E.C. said:

Det er et hint om å kjøpe originalt. Billigere i det lange løp, som du nå sikkert skjønner. Ikke unik problemstilling det du beskriver. Jeg hadde aldri kjøpt "original" BMW del fra Eurodel. De bytter jo ut med "tilsvarende" alt etter hvordan de føler for det, så plutselig sitter du der med en Febi eller noe sånt. BMW i Norge kjøper jeg primært hos GS eller Koed, alternativt lokalt merkeverksted om det haster.

100 prosent billigere i det lange løp, selv om jeg skrur å bytter alt selv. Stjeler mye tid og energi ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, thansen skrev:

Hvordan da? Har kjøpt ting der før og ikke hatt noe problemer. Koed har jeg aldri brukt så det vet jeg ikke noe om.

GS er ikke så værst på originaldeler med CCN rabatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte til delelageret til Bavaria Haugesund for noen uker siden for å bestille noe småting som jeg ønsket raskest mulig. Bor rett i nærheten. Tidligere fikk man over natten der om man ringte før kl 12. Tror de hadde lager i Malmø? eller noe. Uansett så var det GS bildeler som svarte i andre enden. Ham jeg snakket med sa at de nå var leverandør av alle deler til Bavaria. Så da ble leveringstiden standard postgang. Har ikke prøvd å troppe opp på delelageret til Bavaria Haugesund men antar at det blir samme greia. Synd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, thansen skrev:

100% siden nettsiden er møkk dårlig. Latterlige ide om å fjerne delenr..🤦

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...