thansen Skrevet Lørdag kl. 14:39 Share Skrevet Lørdag kl. 14:39 Dette blir nå 3 gang på 4 år jeg må bytte termostat på min x3 e83 2004. Første var en billig variant, andre gang var det en i mellomklassen, husker ikke helt navnet. Tredje gang og den som nå er i motoren er febi merke, kun 9 måneder etter må også den byttes. Hvilke termostat skal man da bruke? Oppgitt mildt sagt..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thansen Skrevet Lørdag kl. 15:15 Forfatter Share Skrevet Lørdag kl. 15:15 Er det slik at man må bestille orginal termostat (VALEO 820249) til 1200kr ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Lørdag kl. 15:24 Share Skrevet Lørdag kl. 15:24 Gjør det enkelt og kjøp original ,så slipper du å bytte en gang i kvartalet. Hvertfall på mine M57 motorer så ble det slutt på termostatproblemer etter og ha gått over til originale deler . E.C. og thansen reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thansen Skrevet Lørdag kl. 15:27 Forfatter Share Skrevet Lørdag kl. 15:27 (endret) 4 minutes ago, sveigis said: Gjør det enkelt og kjøp original ,så slipper du å bytte en gang i kvartalet. Hvertfall på mine M57 motorer så ble det slutt på termostatproblemer etter og ha gått over til originale deler . Ja må vel det. Koslig å punge ut 1600 for en termostat 😅 11517805811 for de som ser etter orginaldel. Er det best å bestille fra Eurodel eller GSbildeler? Noen andre sider å anbefale? Endret Lørdag kl. 15:29 av thansen mer opplysninger. sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Lørdag kl. 15:52 Share Skrevet Lørdag kl. 15:52 Det er et hint om å kjøpe originalt. Billigere i det lange løp, som du nå sikkert skjønner. Ikke unik problemstilling det du beskriver. Jeg hadde aldri kjøpt "original" BMW del fra Eurodel. De bytter jo ut med "tilsvarende" alt etter hvordan de føler for det, så plutselig sitter du der med en Febi eller noe sånt. BMW i Norge kjøper jeg primært hos GS eller Koed, alternativt lokalt merkeverksted om det haster. sveigis og mr.pingu reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Lørdag kl. 16:08 Share Skrevet Lørdag kl. 16:08 38 minutter siden, thansen skrev: Ja må vel det. Koslig å punge ut 1600 for en termostat 😅 11517805811 for de som ser etter orginaldel. Er det best å bestille fra Eurodel eller GSbildeler? Noen andre sider å anbefale? Om du kjøper på Bmw butikken i nærheten der du bor ,så be om litt rabatt ,noe jeg alltid fikk før jeg ble med i div klubber som var Bmw relaterte . Mener om du er med i Bmw car club Norway så får du rabatter hvertfall. Uansett GS og Koed har originale men sjekk begge plasser da det kan være variasjon på prisene begge veier 😊 thansen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Lørdag kl. 16:18 Share Skrevet Lørdag kl. 16:18 (endret) En original termostat koster 1000kr og Febi Bilstein koster 760kr minus rabatter hos Koed GS Bildeler suger kamelballer. Handler aldri der. Endret Lørdag kl. 16:19 av Øyvind L. sveigis og teerex reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Lørdag kl. 19:07 Share Skrevet Lørdag kl. 19:07 Jeg kan opplyse om at jeg kjøpte behr termostat fra autodoc, defekt fra dag 1. Siden det var fra autodoc så kjøpte jeg en ny original, alt ok. Maks uflaks? Ja, sannsynligvis. Men uansett. Enkelte sensorer og termostater kjøper man originalt. Øyvind L. og sveigis reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Lørdag kl. 22:53 Share Skrevet Lørdag kl. 22:53 (endret) satt originalt behr/hella på m57 jeg har sett, så hella/behr/mahle er så nærme du kommer uten logo. men mulig valeo å har produsert for bmw? på nyere e70 girkjøler satt det mahle termostat om jeg ikke husker feil, nye del uten logo var helt lik til 1gen m57 så er faktisk original termostat utgått vare Endret Lørdag kl. 22:54 av Ingvaldsen TRF reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thansen Skrevet Lørdag kl. 23:08 Forfatter Share Skrevet Lørdag kl. 23:08 (endret) 6 hours ago, Øyvind L. said: GS Bildeler suger kamelballer. Handler aldri der. Hvordan da? Har kjøpt ting der før og ikke hatt noe problemer. Koed har jeg aldri brukt så det vet jeg ikke noe om. EDIT: Vi får se hvordan GS håndterer en kansellering 4timer etter bestilling. Endret Lørdag kl. 23:11 av thansen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thansen Skrevet Lørdag kl. 23:08 Forfatter Share Skrevet Lørdag kl. 23:08 7 hours ago, E.C. said: Det er et hint om å kjøpe originalt. Billigere i det lange løp, som du nå sikkert skjønner. Ikke unik problemstilling det du beskriver. Jeg hadde aldri kjøpt "original" BMW del fra Eurodel. De bytter jo ut med "tilsvarende" alt etter hvordan de føler for det, så plutselig sitter du der med en Febi eller noe sånt. BMW i Norge kjøper jeg primært hos GS eller Koed, alternativt lokalt merkeverksted om det haster. 100 prosent billigere i det lange løp, selv om jeg skrur å bytter alt selv. Stjeler mye tid og energi ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Lørdag kl. 23:14 Share Skrevet Lørdag kl. 23:14 6 minutter siden, thansen skrev: Hvordan da? Har kjøpt ting der før og ikke hatt noe problemer. Koed har jeg aldri brukt så det vet jeg ikke noe om. EDIT: Vi får se hvordan GS håndterer en kansellering 4timer etter bestilling. GS er ikke så værst på originaldeler med CCN rabatt mr.pingu reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thansen Skrevet Lørdag kl. 23:25 Forfatter Share Skrevet Lørdag kl. 23:25 10 minutes ago, Ingvaldsen said: CCN rabatt ikke så greit når halvparten av nettsiden ikke funker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Søndag kl. 05:05 Share Skrevet Søndag kl. 05:05 Jeg ringte til delelageret til Bavaria Haugesund for noen uker siden for å bestille noe småting som jeg ønsket raskest mulig. Bor rett i nærheten. Tidligere fikk man over natten der om man ringte før kl 12. Tror de hadde lager i Malmø? eller noe. Uansett så var det GS bildeler som svarte i andre enden. Ham jeg snakket med sa at de nå var leverandør av alle deler til Bavaria. Så da ble leveringstiden standard postgang. Har ikke prøvd å troppe opp på delelageret til Bavaria Haugesund men antar at det blir samme greia. Synd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Søndag kl. 09:21 Share Skrevet Søndag kl. 09:21 10 timer siden, thansen skrev: Hvordan da? Har kjøpt ting der før og ikke hatt noe problemer. Koed har jeg aldri brukt så det vet jeg ikke noe om. EDIT: Vi får se hvordan GS håndterer en kansellering 4timer etter bestilling. 100% siden nettsiden er møkk dårlig. Latterlige ide om å fjerne delenr..🤦 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå