mr.pingu Skrevet Søndag kl. 09:30 Share Skrevet Søndag kl. 09:30 (endret) 4 hours ago, Hpi said: Jeg ringte til delelageret til Bavaria Haugesund for noen uker siden for å bestille noe småting som jeg ønsket raskest mulig. Bor rett i nærheten. Tidligere fikk man over natten der om man ringte før kl 12. Tror de hadde lager i Malmø? eller noe. Uansett så var det GS bildeler som svarte i andre enden. Ham jeg snakket med sa at de nå var leverandør av alle deler til Bavaria. Så da ble leveringstiden standard postgang. Har ikke prøvd å troppe opp på delelageret til Bavaria Haugesund men antar at det blir samme greia. Synd Bilia Vestfold her, har fortsatt original lager i Sverige. Fast levering på tirsdag, torsdag og fredag. Endret Søndag kl. 09:30 av mr.pingu Hpi og E.C. reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.pingu Skrevet Søndag kl. 09:37 Share Skrevet Søndag kl. 09:37 10 hours ago, thansen said: ikke så greit når halvparten av nettsiden ikke funker. Bruk Realoem.com og så gå til handlekurv bruk legg til handlekurv knappen. Da kan du lime inn delenummer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Søndag kl. 12:31 Share Skrevet Søndag kl. 12:31 @Hpi: Er vel mer sannsynlig at Bavaria har videresendt alle private kunder som skal ha løsdeler over til GS. Kan ikke se for meg at ting fra hovedlageret i Malmø går via GS før de havner hos Bavaria, spesielt ikke via vanlig postgang. Nesten garantert et annet opplegg for verksted vs private. Lokale Sulland (i Gjøvik) får også direkte fra Malmø, ved bestilling før kl. 12 får man det som regel på morgenen innen 2 arbeidsdager (< 48 timer). @Øyvind L.: Skjult delenummer, ikke fjernet. Irriterende og dårlig ide - helt klart, men du er på en måte 3 tastetrykk unna en sjekk. Gå inn på delen du vil se (i Chrome), trykk Ctrl + U, Trykk søk (Ctrl + F) på siden som kommer opp og leit opp "sku". Kjipt og unødvendig av dem å skru det av, men jeg vil tro at de fleste her bruker de 10 sekundene ekstra på trykkeriet beskrevet over når det er snakk om å spare noen hundrelapper. Jeg tenker at både GS og Koed sine sider må først og fremst behandles som delekataloger basert på ETK og akkurat denne biten fungerer ganske bra hos begge. GS har skjult delenummer, men de har fortsatt nummer på undergrupper (som de viser 6 av i bredden på min laptopskjerm) mens Koed har skjult disse nummerne på undergrupper og er alltid max 3 undergrupper i bredden, noe som gjør at du må scrolle mer. Spoiler GS: Koed: Uansett, jeg mener at hvis de hadde lagt om til "vanlig nettbutikk" og hatt typiske Eurodel/Autodoc-kategorier for deler så hadde det vært enda verre å finne fram til noe som helst. ETK går jo også på tvers med ISTA/TIS og da vet man på en måte hvor en del ting ligger når man først holder på med slikt. mowz, uglefossen, Sand1 og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.pingu Skrevet Søndag kl. 12:44 Share Skrevet Søndag kl. 12:44 8 minutes ago, E.C. said: @Hpi: Er vel mer sannsynlig at Bavaria har videresendt alle private kunder som skal ha løsdeler over til GS. Kan ikke se for meg at ting fra hovedlageret i Malmø går via GS før de havner hos Bavaria, spesielt ikke via vanlig postgang. Nesten garantert et annet opplegg for verksted vs private. Lokale Sulland (i Gjøvik) får også direkte fra Malmø, ved bestilling før kl. 12 får man det som regel på morgenen innen 2 arbeidsdager (< 48 timer). @Øyvind L.: Skjult delenummer, ikke fjernet. Irriterende og dårlig ide - helt klart, men du er på en måte 3 tastetrykk unna en sjekk. Gå inn på delen du vil se (i Chrome), trykk Ctrl + U, Trykk søk (Ctrl + F) på siden som kommer opp og leit opp "sku". Kjipt og unødvendig av dem å skru det av, men jeg vil tro at de fleste her bruker de 10 sekundene ekstra på trykkeriet beskrevet over når det er snakk om å spare noen hundrelapper. Jeg tenker at både GS og Koed sine sider må først og fremst behandles som delekataloger basert på ETK og akkurat denne biten fungerer ganske bra hos begge. GS har skjult delenummer, men de har fortsatt nummer på undergrupper (som de viser 6 av i bredden på min laptopskjerm) mens Koed har skjult disse nummerne på undergrupper og er alltid max 3 undergrupper i bredden, noe som gjør at du må scrolle mer. Reveal hidden contents GS: Koed: Uansett, jeg mener at hvis de hadde lagt om til "vanlig nettbutikk" og hatt typiske Eurodel/Autodoc-kategorier for deler så hadde det vært enda verre å finne fram til noe som helst. ETK går jo også på tvers med ISTA/TIS og da vet man på en måte hvor en del ting ligger når man først holder på med slikt. Du kan også bruke en plugin for edge / chrome som heter : OpenLink Structured Data Sniffer Da får du det opp relativt rask og oversiktlig: E.C., thansen og mowz reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Søndag kl. 13:08 Share Skrevet Søndag kl. 13:08 Stemmer, den har jeg hatt i noen år, helt siden de skjulte delenummeret på GS 😆 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Søndag kl. 13:55 Share Skrevet Søndag kl. 13:55 1 time siden, mr.pingu skrev: Du kan også bruke en plugin for edge / chrome som heter : OpenLink Structured Data Sniffer Da får du det opp relativt rask og oversiktlig: Ja enig med deg der, men her er et kjempe bra eksempel på hvorfor Koed sine nettsider er bedre enn GS. Jeg skal bytte toppdeksel på min F31 335d og ser Koed sin nettside slik ut: Her komme delenr opp og deler de anbefaler å bytte/kjøpe samtidig. Gs sine sider ser slik ut. Ikke delenr ikke annen info enn at den passer bilen. Amatører. teerex reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Søndag kl. 14:06 Share Skrevet Søndag kl. 14:06 1 time siden, E.C. skrev: @Hpi: Er vel mer sannsynlig at Bavaria har videresendt alle private kunder som skal ha løsdeler over til GS. Kan ikke se for meg at ting fra hovedlageret i Malmø går via GS før de havner hos Bavaria, spesielt ikke via vanlig postgang. Nesten garantert et annet opplegg for verksted vs private. Lokale Sulland (i Gjøvik) får også direkte fra Malmø, ved bestilling før kl. 12 får man det som regel på morgenen innen 2 arbeidsdager (< 48 timer). @Øyvind L.: Skjult delenummer, ikke fjernet. Irriterende og dårlig ide - helt klart, men du er på en måte 3 tastetrykk unna en sjekk. Gå inn på delen du vil se (i Chrome), trykk Ctrl + U, Trykk søk (Ctrl + F) på siden som kommer opp og leit opp "sku". Kjipt og unødvendig av dem å skru det av, men jeg vil tro at de fleste her bruker de 10 sekundene ekstra på trykkeriet beskrevet over når det er snakk om å spare noen hundrelapper. Jeg tenker at både GS og Koed sine sider må først og fremst behandles som delekataloger basert på ETK og akkurat denne biten fungerer ganske bra hos begge. GS har skjult delenummer, men de har fortsatt nummer på undergrupper (som de viser 6 av i bredden på min laptopskjerm) mens Koed har skjult disse nummerne på undergrupper og er alltid max 3 undergrupper i bredden, noe som gjør at du må scrolle mer. Vis skjult innhold GS: Koed: Uansett, jeg mener at hvis de hadde lagt om til "vanlig nettbutikk" og hatt typiske Eurodel/Autodoc-kategorier for deler så hadde det vært enda verre å finne fram til noe som helst. ETK går jo også på tvers med ISTA/TIS og da vet man på en måte hvor en del ting ligger når man først holder på med slikt. Slik er koed sin "hovedside" ut hos meg. Jeg bruker ikke laptop, men stasjonær med 34" skjerm. Hater små skjermer. 😛 teerex reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Søndag kl. 14:44 Share Skrevet Søndag kl. 14:44 Var nivået under det igjen jeg tenkte på. Øyvind L. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Søndag kl. 16:10 Share Skrevet Søndag kl. 16:10 3 timer siden, E.C. skrev: @Hpi: Er vel mer sannsynlig at Bavaria har videresendt alle private kunder som skal ha løsdeler over til GS. Kan ikke se for meg at ting fra hovedlageret i Malmø går via GS før de havner hos Bavaria, spesielt ikke via vanlig postgang. Nesten garantert et annet opplegg for verksted vs private. Lokale Sulland (i Gjøvik) får også direkte fra Malmø, ved bestilling før kl. 12 får man det som regel på morgenen innen 2 arbeidsdager (< 48 timer). Vis skjult innhold GS: Koed: Ja det er nok annerledes for eget verksted. Uansett en dårligere løsning som privatperson. Tidligere kunne jeg ringe før kl 12 og få delen sammen med forsendelsen fra Malmø og hente den over disk på delelageret neste dag. De tok heller ikke betalt for frakt på den måten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Søndag kl. 16:12 Share Skrevet Søndag kl. 16:12 6 timer siden, mr.pingu skrev: Bilia Vestfold her, har fortsatt original lager i Sverige. Fast levering på tirsdag, torsdag og fredag. Ok. Kan du som privatperson bestille deler på den måten og hente de over disk på delelager? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.pingu Skrevet Søndag kl. 16:51 Share Skrevet Søndag kl. 16:51 (endret) 39 minutes ago, Hpi said: Ok. Kan du som privatperson bestille deler på den måten og hente de over disk på delelager? Ja, det er ikke noe problem. Sender bare mail til delelager sjefen så får jeg som regel SMS når delen har kommet Må sies at jeg er nå en kjent fjes hos delelageret pga av alle retrofits. Trenger ikke å spørre om rabatt lenger heller men ligger fast rabatt på kundekortet. Men vil tro at alle kan bestille der siden de har ringeklokka for delelageret på desken. Og det var ikke noe problem første gang jeg bestilte der heller. Klips og bolter er ofte lite gran billigere hos bilia enn GS bildeler, tror GS tar litt mer margin på klips osv. Endret Søndag kl. 16:53 av mr.pingu Hpi reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.pingu Skrevet Søndag kl. 16:55 Share Skrevet Søndag kl. 16:55 2 hours ago, E.C. said: Var nivået under det igjen jeg tenkte på. Obs, nummere er annerledes fra bil til bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Søndag kl. 17:30 Share Skrevet Søndag kl. 17:30 Her i Trondheim gjør jeg akkurat det samme som @mr.pingu. Meget enkelt å greit. Koster ikke mange kronene mer enn gs og mange ganger billigere. Autodoc er desidert rimeligst, så de bruker jeg på ting som planlegges. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thansen Skrevet Søndag kl. 19:02 Forfatter Share Skrevet Søndag kl. 19:02 1 hour ago, Otis said: Autodoc er desidert rimeligst, så de bruker jeg på ting som planlegges. Kommer det ikke fryktelig mye frakt, moms og toll på det man bestiller fra autodoc? Det er ihvertfall min erfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE39turbo Skrevet Søndag kl. 19:15 Share Skrevet Søndag kl. 19:15 (endret) Frakt koster 220 når du bestiller under 2500 eller noe sånt. Ellers er det gratis frakt. Min erfaring er at autodoc med rett tilbud er ganske mye billigere enn både gs og koed på det meste. Moms/toll er inkludert, har du betalt moms så har det skjedd en feil. Men skal man ha delen raskt er det greiest bestille over disk hos lokal forhandler, vi har biltreff i området her. Bestiller eg mandag får eg delen onsdag. For å ta et random priseksempel. febi vannpumpe til min e82 125i (N52) Gs: 9443,- Koed: 7245,- Autodoc pr idag: 4954,- Priser er uten frakt. Endret Søndag kl. 19:21 av BMWE39turbo teerex, Øyvind L. og Otis reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå