Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en vedlikeholdsjobb det gjøres med denne bilen, imponerende. Har kjørt svært lite E70, men kjørte litt for vel 12 år tilbake da sjefen min hadde en 08 modell med sportsunderstell. Husker godt hvor plantet og mektig kjøreopplevelse den ga med de breie hjula på og det stive understellet sammen med aktiv styring. Som om du var kongen på veien - og også i svingene. Uhørt bra kjøreegenskaper.  

Skrevet
7 hours ago, papertiger said:

For en vedlikeholdsjobb det gjøres med denne bilen, imponerende. Har kjørt svært lite E70, men kjørte litt for vel 12 år tilbake da sjefen min hadde en 08 modell med sportsunderstell. Husker godt hvor plantet og mektig kjøreopplevelse den ga med de breie hjula på og det stive understellet sammen med aktiv styring. Som om du var kongen på veien - og også i svingene. Uhørt bra kjøreegenskaper.  

Takk for det. 😊

Ja, enig der, det er noe eget. Er også imponert over vinteregenskapene til denne bilen. Jeg kommer jo fra Subaru, så er vant med gode vinterbiler, men med denne merker jeg ikke at det er glatt før jeg parkerer og går ut av bilen og knapt klarer å fote meg. 😂 Det står Bridgestone Blizzak DM-V3 i 275 bredde på denne, og de dekkene har jo fått trekk for is-egenskapene i test. Men jeg syns de griper som bare det.

• 1 month later...
Skrevet

Ang spylevæsketanken, her er det jeg gjør for å komme godt nok til pumpene på tanken og evt kontakter.

Av med listverk rundt hjulbue, på utsiden. Ut med hjulbue, den bakre delen. Av med deksel under dører/kanal skjørt/deksel. Mener det var T30 inni døra mot skjermen for å løsne skjermen. Vær forsiktig med døra, det er litt trangt for de skruene. Løsne 3 stk skruer inni døra der. Jeg brukte 1/4 verktøy med lang T30 bit. Løsne også de 2 skruene helt nede, rett bak, bakre del av hjulbue, som holder skjermen helt inne. Helt nederst.
Husk å ta av kontakten til nivåsensor FØR du bøyer ut skjermen, for å se bedre inni der! Den har KORT ledning!

Gjorde samme jobben på min bil i går. Det var ikke så galt som jeg husket. For å ta av tanken er det litt mer arbeid. Da må man ut med fremre del av hjulbuen og løsne en til skrue inni døra, å sikkert koble av en del ting.

Skrevet

Takk for god beskrivelse! Jeg har nye pumper og alt liggende klart, men har ikke begynt på jobben enda. 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...