Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! Har kommet over en e31 850, calypso rød med csi styling foran og bak. Automat, 240.000km. stått siden 2015. Vært starta 2-3 ganger årlig, men starta ikke nå i år. Selger mente det var pga drivstoffmangel

har ikke vært og sett på bilen enda, men selger mente at om jeg ikke ville gi 200 var det ikke vits i og komme. 
tenker uansett og dra og se på den iallefall. Men hvordan er markedet for disse? Lite og sammenligne med på finn. Skulle også hatt en runde på løftebukk og gått over bilen ordentlig, for dette kan vel bli dyrt om mye er utslitt. Føler kanskje selger er noe optimistisk med 200? Men bilen kan jo og være grei, og kreve lite arbeid for og bli en flott sommerbil. Vært gøy og eid en v12-bil en gang og :) 

bilder kommer så fort jeg har sett på den

Skrevet
42 minutes ago, ehaugsnes said:

har ikke vært og sett på bilen enda, men selger mente at om jeg ikke ville gi 200 var det ikke vits i og komme. 
Men hvordan er markedet for disse?  Føler kanskje selger er noe optimistisk med 200?

200k for en bil som har stått stille i 10 år høres noe optimistisk ut ja. 

"Høy" km og automat trekker ikke akkurat opp.  Du får nok litt å holde på med her, og dette er nok ikke en bil du vil få noe fortjeneste på.  Så lenge du er mentalt forberedt på å blåse tid og penger er det vel greit nok, men ville nok solgt E53 eller E65 for å avlaste bankkontoen litt. 

Skrevet

E31 har ikke høy status i Norge, og sammenlignet med en del av de bilene som har vært solgt i det siste så er nok den prisen litt optimistisk. Eneste måten å tjene penger på er å få ned innkjøpsprisen, er jeg redd.

Hvis den er utstyrt med EDC og firehjulsstyring er den enda dyrere å sette i stand/vedlikeholde, så det er nok ikke den enkleste bilen å flippe.

Om du skulle beholdt den så hadde det vært en annen sak. Er bilen rustfri så har ikke kilometerstand så mye å si. 

Skrevet
12 minutter siden, Werther skrev:

200k for en bil som har stått stille i 10 år høres noe optimistisk ut ja. 

"Høy" km og automat trekker ikke akkurat opp.  Du får nok litt å holde på med her, og dette er nok ikke en bil du vil få noe fortjeneste på.  Så lenge du er mentalt forberedt på å blåse tid og penger er det vel greit nok, men ville nok solgt E53 eller E65 for å avlaste bankkontoen litt. 

Har solgt både e53 og hiace, og kjøpt verdens mest fornuftige bil - plommerød toyota avensis bensin😆 men ja, jeg tror og at dette fort ikke lønner seg. Skal uansett dra og se på bilen da den står såpass nærme, men tipper den ikke blir med hjem med mindre selger går ned en del i pris

Skrevet

Siden du sier plommerød går jeg utifra at vi snakker første generasjon Avensis 1997-2003?  De er jo ikke så hakkandes gæren. Mindre pene ja, men har fortsatt den gode gamle Toyota-kvaliteten med unntak av 1.8-literen som bruker noe olje hvis jeg husker riktig. 

Skrevet (endret)
1 time siden, ehaugsnes skrev:

men selger mente at om jeg ikke ville gi 200 var det ikke vits i og komme. 

noen vrangpeiser må bare få brenne inne med bilene sine som de mener er verdt gull, og plutselig en dag blir de billige.  

jeg vet det at første gangen jeg så en del av samlinga @liffi kjøpte for 2 år siden var i 2017, da var den ene bilen priset til det samme som hele samlinga gikk for :P samme med imola bilen jeg har som kommer fra samme familie, den skulle de ha 3 ganger det den ble solgt for 2 år senere.

Endret av Ingvaldsen
Skrevet
17 minutter siden, Werther skrev:

Siden du sier plommerød går jeg utifra at vi snakker første generasjon Avensis 1997-2003?  De er jo ikke så hakkandes gæren. Mindre pene ja, men har fortsatt den gode gamle Toyota-kvaliteten med unntak av 1.8-literen som bruker noe olje hvis jeg husker riktig. 

Riktig! 1,8l, kun feil på venstre hjullager og et bremserør på eu. Eid av eldre herremann som har gjort alt på verksted. Ga 6000kr. Hengerfeste og ac som blåser kaldt. Blir nok en tipp topp arbeidsbil😊 tenkte for moros skyld og loggføre alt av kostnader på denne, for og se hva det koster og ha den. Selger ble nedringt av folk fra hele landet som Ville komme og kjøpe den til eksport, men han trodde ikke de var seriøse😆 tror nok dette er et fornuftig kjøp

IMG_0747.png

Skrevet

Kjekk bil!

Er dessverre et "problem" at eldre Toyota går på eksport ut landet i ekspressfart.  Blir færre og færre klassiske enkle billigbiler på markedet siden oppkjøpere sender alt ut.  Dette gjelder ikke bare Hilux og Hiace, men også Avensis, Corolla og Carina. 

Skrevet
2 minutter siden, Werther skrev:

Kjekk bil!

Er dessverre et "problem" at eldre Toyota går på eksport ut landet i ekspressfart.  Blir færre og færre klassiske enkle billigbiler på markedet siden oppkjøpere sender alt ut.  Dette gjelder ikke bare Hilux og Hiace, men også Avensis, Corolla og Carina. 

Jepp. 1. og 2. gen rav4 med bensin er og ekstremt populære😅 de følger med når det nærmer seg eu kontroll, og sender mld når fristen nærmer seg.  Men nå har jeg jo vært så fornuftig at e65’n må få noe kjekk påkost😎

Skrevet
1 minute ago, ehaugsnes said:

Jepp. 1. og 2. gen rav4 med bensin er og ekstremt populære😅 de følger med når det nærmer seg eu kontroll, og sender mld når fristen nærmer seg.  Men nå har jeg jo vært så fornuftig at e65’n må få noe kjekk påkost😎

Når du nevner Rav4 ja, en kollega skulle selge en slik billig og opplevde samme som deg. Nedringt av oppkjøpere de første 10 minuttene.  Helt sinnssykt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...