thansen Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden Tittel egentlig, eller må man bestille alle delene hver for seg? Tenker man sparer jo mye tid hvis man får støtdemper med ferdigmontert fjæring og tårnlager. Ser ingen sånne alternativer hos eurodel feks.
thansen Skrevet 21 timer siden Forfatter Skrevet 21 timer siden Fant ett alternativ hos skruvat, prisforskjellen ved å bestille delene separat kontra komplett er ca 2000kr. Personlig synes jeg prishoppet var litt vel mye.
Otis Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden Du sparer ikke mye tid, men du sparer evt problemer med å montere fjær, men det er ikke mye. Jeg har ikke sett ferdige sett.
thansen Skrevet 21 timer siden Forfatter Skrevet 21 timer siden 8 minutes ago, Otis said: Du sparer ikke mye tid, men du sparer evt problemer med å montere fjær, men det er ikke mye. Jeg har ikke sett ferdige sett. Har gjort ett par støtdemper skift, men er ikke største fanen av å presse fjæren. Selvom jeg har denne fra biltema. Her er et komplett sett jeg fant.
E.C. Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden Vanligere i USA, men litt større marked der kan en si. Ikke ofte man snubler over slikt i Norge. Kan alltid levere inn løsdeler til et verksted for å få ferdig monterte fjærbein i retur, men må nok bla opp litt da også. Fordelen med å kjøpe løst er at man kan velge hva man vil ha. Sånne sammensatte sett er som oftest av noe laber kvalitet. Altså, ikke levert av "top brands". Etter hva jeg har observert. thansen og ///M-ini95 reagerte på dette 2
thansen Skrevet 20 timer siden Forfatter Skrevet 20 timer siden Sitter veldig å grubler hva jeg burde velge. Lemforder tårnlager er nobrainer. Men har 1 stk Bilstein støtdemper til høyreside, helt ny som egentlig er for msport oppheng. Og e83 min er med vanlig oppheng, uten msport. Så da blir vurderingssaken om jeg bare burde kjøpe en lik Bilstein støtdemper til venstre siden, eller 2 støtdempere av lavere kvalitet som egentlig er ment for vanlig oppheng. Slik jeg skjønte det så er den for msport oppheng 12mm lavere enn vanlig. Burde kanskje også bytte til msport fjær da.
warg Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden Nå skal du ikke gjøre dette ihht til boken, men pleier å gå ganske greit å klemme sammen fjærene med slagtrekker. Nå har jeg Msport understell på min bil og jeg bruker 3 fjærklemmer for å få den komprimert nok til å få på topplageret. Jeg har skrudd disse for hånd men krampen tar deg veldig fort med 3 klemmer som skal komprimeres på 2 fjærer. Nå har jeg ikke brukt den som du linker til fra Biltema men er disse litt sketchy slik jeg forstår deg?
Otis Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden Med det verktøyet som han linket til, er det 100% uproblematisk å komprimere fjær.
warg Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden 9 minutes ago, Otis said: Med det verktøyet som han linket til, er det 100% uproblematisk å komprimere fjær. Greit å vite for det står på listen over verktøy som hadde vært kjekt å ha. Dette er vell og merke en lang liste så må prioritere etter behov om jeg bruker det nok til at det blir prioritert 😀 Otis reagerte på dette 1
dopus Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden På plasser som Hygglo.no og finn.no så finner du kanskje noen i ditt lokalområde som leier ut fjærpresse til en rimelig peng. Jeg leide en gulvstående modell som man sette fjærbenet inni og bruker den integrerte fotjekken for å komprimere fjæren. Fungerte meget bra. kostet meg bare noen hundrelapper i leige i stedet for 3-4000, som det fort kosterå kjøpe skikkelig verktøy man kun bruker et par ganger.
eivi91 Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden 10 hours ago, warg said: Greit å vite for det står på listen over verktøy som hadde vært kjekt å ha. Dette er vell og merke en lang liste så må prioritere etter behov om jeg bruker det nok til at det blir prioritert 😀 Samme tenkte jeg, men hver gang jeg faktisk får bruk for det står jeg der og tenker at NÅ skulle jeg hatt det settet, samtidig som jeg pakker opp mine sketchy fjærklemmer som jeg har brukt i 15 år og lånt ut til andre mange ganger. Ble faktisk en gang lånt ut til en bekjent, som lånte de ut videre også. 😂 Tenkte jeg bare ville tipse om at Autodoc selger samme settet som Biltema, bare i en annen farge, og til en mye rimeligere pris. Jeg fikk nettopp dette i posten selv. 😊 Kjekt å ha! Otis reagerte på dette 1
Haug530D Skrevet 16 minutter siden Skrevet 16 minutter siden Det er da ikke noe heft og bytte fjærer, hadde en Yaris der byttet jeg begge fjærene foran innenfor en time, er litt mer klur og bytte på E87 med det settet som er linket til hos Biltema (Jeg kjøpte forøvrig samme sett hos Aliexpress for over 10 år siden) Ellers så har jeg brukt det på E60 + noen andre biler. Den gangen jeg byttet på E39 som jeg hadde tidligere bestilte jeg både dempere og fjærer, samt tårnlager, dempergummier osv.. og satte alt sammen før jeg skiftet på bil, Det var da Bilstein dempere med Eibach fjærer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå