thansen Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Tittel egentlig, eller må man bestille alle delene hver for seg? Tenker man sparer jo mye tid hvis man får støtdemper med ferdigmontert fjæring og tårnlager. Ser ingen sånne alternativer hos eurodel feks.
thansen Skrevet 8 timer siden Forfatter Skrevet 8 timer siden Fant ett alternativ hos skruvat, prisforskjellen ved å bestille delene separat kontra komplett er ca 2000kr. Personlig synes jeg prishoppet var litt vel mye.
Otis Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Du sparer ikke mye tid, men du sparer evt problemer med å montere fjær, men det er ikke mye. Jeg har ikke sett ferdige sett.
thansen Skrevet 8 timer siden Forfatter Skrevet 8 timer siden 8 minutes ago, Otis said: Du sparer ikke mye tid, men du sparer evt problemer med å montere fjær, men det er ikke mye. Jeg har ikke sett ferdige sett. Har gjort ett par støtdemper skift, men er ikke største fanen av å presse fjæren. Selvom jeg har denne fra biltema. Her er et komplett sett jeg fant.
E.C. Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Vanligere i USA, men litt større marked der kan en si. Ikke ofte man snubler over slikt i Norge. Kan alltid levere inn løsdeler til et verksted for å få ferdig monterte fjærbein i retur, men må nok bla opp litt da også. Fordelen med å kjøpe løst er at man kan velge hva man vil ha. Sånne sammensatte sett er som oftest av noe laber kvalitet. Altså, ikke levert av "top brands". Etter hva jeg har observert. ///M-ini95 og thansen reagerte på dette 2
thansen Skrevet 8 timer siden Forfatter Skrevet 8 timer siden Sitter veldig å grubler hva jeg burde velge. Lemforder tårnlager er nobrainer. Men har 1 stk Bilstein støtdemper til høyreside, helt ny som egentlig er for msport oppheng. Og e83 min er med vanlig oppheng, uten msport. Så da blir vurderingssaken om jeg bare burde kjøpe en lik Bilstein støtdemper til venstre siden, eller 2 støtdempere av lavere kvalitet som egentlig er ment for vanlig oppheng. Slik jeg skjønte det så er den for msport oppheng 12mm lavere enn vanlig. Burde kanskje også bytte til msport fjær da.
warg Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Nå skal du ikke gjøre dette ihht til boken, men pleier å gå ganske greit å klemme sammen fjærene med slagtrekker. Nå har jeg Msport understell på min bil og jeg bruker 3 fjærklemmer for å få den komprimert nok til å få på topplageret. Jeg har skrudd disse for hånd men krampen tar deg veldig fort med 3 klemmer som skal komprimeres på 2 fjærer. Nå har jeg ikke brukt den som du linker til fra Biltema men er disse litt sketchy slik jeg forstår deg?
Otis Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Med det verktøyet som han linket til, er det 100% uproblematisk å komprimere fjær.
warg Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden 9 minutes ago, Otis said: Med det verktøyet som han linket til, er det 100% uproblematisk å komprimere fjær. Greit å vite for det står på listen over verktøy som hadde vært kjekt å ha. Dette er vell og merke en lang liste så må prioritere etter behov om jeg bruker det nok til at det blir prioritert 😀 Otis reagerte på dette 1
dopus Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden På plasser som Hygglo.no og finn.no så finner du kanskje noen i ditt lokalområde som leier ut fjærpresse til en rimelig peng. Jeg leide en gulvstående modell som man sette fjærbenet inni og bruker den integrerte fotjekken for å komprimere fjæren. Fungerte meget bra. kostet meg bare noen hundrelapper i leige i stedet for 3-4000, som det fort kosterå kjøpe skikkelig verktøy man kun bruker et par ganger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå