mr.pingu Skrevet Fredag kl. 14:08 Skrevet Fredag kl. 14:08 (endret) Jeg har 200k km / 12år drivverkforsikring og det er ganske vanlig vilkår. Noen har 200km /10år. Om du ikke har det, ser jeg ikke poenget med det. Men gjør som du vil. Jeg skriver alt av service ned i en Onenote og laster kvittering opp i OneDrive og så legger linken in OneNoten Til inspirasjon: Har noen manglende digitale kvittering hvor jeg her fått kvittering på papir. Må noen gang bare sette meg ned og digitalisere alt Endret Fredag kl. 14:13 av mr.pingu thansen, Makky123 og Marius2002 reagerte på dette 3
Makky123 Skrevet Fredag kl. 16:41 Skrevet Fredag kl. 16:41 (endret) 4 timer siden, thansen skrev: Men feks denne bilen, som er kjørt over 150k km. Har ikke lengere drivverk eller motorforsirking. Så er det da noe poeng i å ta hos verksted? Eller gjøre det like gjerne hjemme? Feks lage en service bok med kvitteringer for kjøpt olje og andre servicedeler. Du må se i vilkårene dine om bilen fortsatt er dekket. Ingen slår if sin dekning, 200 000 km uten aldersbegrensning Hvis du ikke lenger er dekket, så er det nok greit å kjøre på med service hjemme, bare husk å ta vare på kvitteringer og føre noe form for dokumentasjon hvis det skal ha noe verdi ved senere salg. Endret Fredag kl. 16:44 av Makky123 MagnusAG99 og thansen reagerte på dette 1 1
thansen Skrevet Fredag kl. 16:56 Forfatter Skrevet Fredag kl. 16:56 13 minutes ago, Makky123 said: Du må se i vilkårene dine om bilen fortsatt er dekket. Ingen slår if sin dekning, 200 000 km uten aldersbegrensning Hvis du ikke lenger er dekket, så er det nok greit å kjøre på med service hjemme, bare husk å ta vare på kvitteringer og føre noe form for dokumentasjon hvis det skal ha noe verdi ved senere salg. Bilde hentet hos If
Maverick2002 Skrevet Fredag kl. 17:26 Skrevet Fredag kl. 17:26 29 minutter siden, thansen skrev: Bilde hentet hos If Bilen må være gått under 150k for å tegne forsikringen, men gjelder til bilen er gått 200k.
thansen Skrevet Fredag kl. 17:28 Forfatter Skrevet Fredag kl. 17:28 Just now, Maverick2002 said: Bilen må være gått under 150k for å tegne forsikringen, men gjelder til bilen er gått 200k. oja sånn, bilen var akkurat gått 150 da den ble kjøpt så kunne ikke ordne det.
Makky123 Skrevet Fredag kl. 17:44 Skrevet Fredag kl. 17:44 15 minutter siden, thansen skrev: oja sånn, bilen var akkurat gått 150 da den ble kjøpt så kunne ikke ordne det. Ah, ja da blir det vanskelig. Enda større grunnlag for prisavslag pga batterigarantien ikke gjelder som opplyst av selger. Har du fått noe svar fra selger?
thansen Skrevet Fredag kl. 18:11 Forfatter Skrevet Fredag kl. 18:11 24 minutes ago, Makky123 said: Ah, ja da blir det vanskelig. Enda større grunnlag for prisavslag pga batterigarantien ikke gjelder som opplyst av selger. Har du fått noe svar fra selger? ingen svar, tenker jeg ringer og purrer på svar på mandag, via mail. Makky123 reagerte på dette 1
thansen Skrevet Fredag kl. 18:19 Forfatter Skrevet Fredag kl. 18:19 32 minutes ago, Makky123 said: Ah, ja da blir det vanskelig. Enda større grunnlag for prisavslag pga batterigarantien ikke gjelder som opplyst av selger. Har du fått noe svar fra selger? Ìngen svar fra selger. Sendte akkurat en purre-mail. Har gått 4 virkedager og ingen lyd. Mistenker jeg bare må sende rett inn til forbrukerrådet?
Makky123 Skrevet Fredag kl. 18:43 Skrevet Fredag kl. 18:43 22 minutter siden, thansen skrev: Ìngen svar fra selger. Sendte akkurat en purre-mail. Har gått 4 virkedager og ingen lyd. Mistenker jeg bare må sende rett inn til forbrukerrådet? Du må vise at du har prøvd og gitt selger mulighet for å svare. 4 dager er nok litt lite uten purring. Ville prøvd å unngå Forbrukerrådet hvis du kan komme til enighet med selger, det er lang og langsom prosess. thansen reagerte på dette 1
MagnusAG99 Skrevet Fredag kl. 23:41 Skrevet Fredag kl. 23:41 5 timer siden, thansen skrev: Ìngen svar fra selger. Sendte akkurat en purre-mail. Har gått 4 virkedager og ingen lyd. Mistenker jeg bare må sende rett inn til forbrukerrådet? Så er det verdt å nevne at Forbrukerrådet ikke kan gi dom, det er forliksrådet (politiet) du må til om du vil ha noe som er rettslig bindene. Ikke at jeg vet hvilken forhandler du snakker om her, men mange svarer ikke med vilje fordi de vet at de aller fleste bare gir opp om de ikke får svar, men om det kommer brev fra forliksrådet så har dem jo ikke noe valg enn å svare. Jeg var nettopp igjennom en sak mot en forhandler som satt seg på bakbena selv med litt mer alvorlige mangler, tok 2 år og måtte helt til tingretten, de tapte til slutt, men helvete å lang tid det tok... 6 timer siden, thansen skrev: oja sånn, bilen var akkurat gått 150 da den ble kjøpt så kunne ikke ordne det. Hva har den gått nå? Asså det er fullt mulig at If fortsatt godtar maskin forsikring hvis bilen bare har rullet sånn 1000km over 150 000km. Makky123 og thansen reagerte på dette 2
thansen Skrevet Lørdag kl. 14:09 Forfatter Skrevet Lørdag kl. 14:09 14 hours ago, MagnusAG99 said: Så er det verdt å nevne at Forbrukerrådet ikke kan gi dom, det er forliksrådet (politiet) du må til om du vil ha noe som er rettslig bindene. Ikke at jeg vet hvilken forhandler du snakker om her, men mange svarer ikke med vilje fordi de vet at de aller fleste bare gir opp om de ikke får svar, men om det kommer brev fra forliksrådet så har dem jo ikke noe valg enn å svare. Jeg var nettopp igjennom en sak mot en forhandler som satt seg på bakbena selv med litt mer alvorlige mangler, tok 2 år og måtte helt til tingretten, de tapte til slutt, men helvete å lang tid det tok... Hva har den gått nå? Asså det er fullt mulig at If fortsatt godtar maskin forsikring hvis bilen bare har rullet sånn 1000km over 150 000km. Jeg har ikke tenkte å la forhandler vinne her. Skal helt til tingretten om jeg må. Rett skal være rett tenker jeg.
thansen Skrevet Lørdag kl. 21:57 Forfatter Skrevet Lørdag kl. 21:57 22 hours ago, MagnusAG99 said: Så er det verdt å nevne at Forbrukerrådet ikke kan gi dom, det er forliksrådet (politiet) du må til om du vil ha noe som er rettslig bindene. Ikke at jeg vet hvilken forhandler du snakker om her, men mange svarer ikke med vilje fordi de vet at de aller fleste bare gir opp om de ikke får svar, men om det kommer brev fra forliksrådet så har dem jo ikke noe valg enn å svare. Jeg var nettopp igjennom en sak mot en forhandler som satt seg på bakbena selv med litt mer alvorlige mangler, tok 2 år og måtte helt til tingretten, de tapte til slutt, men helvete å lang tid det tok... Hva har den gått nå? Asså det er fullt mulig at If fortsatt godtar maskin forsikring hvis bilen bare har rullet sånn 1000km over 150 000km. Nå har den vel rullet 153xxx
Makky123 Skrevet Lørdag kl. 22:53 Skrevet Lørdag kl. 22:53 55 minutter siden, thansen skrev: Nå har den vel rullet 153xxx Ring IF og hør om det er noe de kan gjøre/godta dekning
laffe Skrevet i går, 00:26 Skrevet i går, 00:26 Gjensidige tilbyr vel maskinskade opp til 10år/200 000km uansett om bilen har bekket 150 000km eller ikke, gjelder kanskje flere selskap, men mulig en del andre har begrensing på 7/8år..
thansen Skrevet i går, 12:47 Forfatter Skrevet i går, 12:47 13 hours ago, Makky123 said: Ring IF og hør om det er noe de kan gjøre/godta dekning snakket med de på telefon når jeg var på jakt etter tilbud. Hørtes ikke ut som det var noe de kunne gjøre. Da var bilen rullet akkurat 150k km Makky123 reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå