Mr. Erling Skrevet Søndag kl. 10:07 Skrevet Søndag kl. 10:07 (endret) På hjemmesiden til før Alpina, nå Bovensiepen frister / lokker de med en ny Z4 Denne vil koste ''skjorta'' dvs. i Porsche spris segmentet vil jeg tro?🫤 Z4 ble som kjent tatt ut av produksjon i år, til svært manges skuffelse. Jeg mener det var en tabbe av BMW. I følge hjemmesiden til BOVENSIEPEN vil denne SPIDER være BMW Z4-basert 3,0-liters turbo rekkesekser'n. Som de har økt fra 340hk /500 Nm, til 429 hk / 600 Nm dreiemoment. Revidert innsug, sportseksos anlegg og tuning av hjul opphenget skjerper kjøreopplevelsen med åpent tak. Bare 99 eksemplarer vil bli håndbygd, med 0–100 km/t på 4,2 sekunder og opptil 290 km/t med ytelses pakken. Det å øke med snaue 100 hk. ved kun nytt innsug og sports eksos, ...er det mulig? Og det med 4.2 sekunder undrer jeg litt på. For min gamle 2025 Z4 M40i gjør 3.9 sek. 0-100. Jeg er mer enn fornøyd, ja imponert, over min 2025 Z4. Søren Klype, . .jeg bare elsker å kjører med taket nede. Noe jeg alltid gjør. Endret Søndag kl. 10:12 av Mr. Erling fupsaker, Olaandref, Ron Jeremy og 5 andre reagerte på dette 6 2
fupsaker Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden Uten tvil noe av det lekreste jeg har sett av kabrioleter. Og de fikk vel tak i de siste 99 som stod på lager da. Mr. Erling og Ron Jeremy reagerte på dette 2
Saltkjelen Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden Jeg er glad Bovensiepen-familien startet opp på nytt igjen, men det gjør samtidig at jeg stiller meg undrende til hvorfor det var nødvendig å selge Alpina-merkevaren. Begrunnelsen var vel at det ville være vanskelig å være en liten nisjeprodusent de kommende årene, men det er jo akkurat hva de gjør nå med Bovensiepen-merkevaren. Ellers sitter Bovensiepen på en gulloppskrift om de begynner å produsere BMW 2020-ish modeller som fabrikknye i årene fremover, så jeg håper vi ser flere storinnkjøp av karosserier fra en svunnen tid. fupsaker, Marius2002, BMWE39turbo og 2 andre reagerte på dette 4 1
Orjan Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden Lekker sak fra Bovensiepen ja. 21 timer siden, Mr. Erling skrev: Og det med 4.2 sekunder undrer jeg litt på. For min gamle 2025 Z4 M40i gjør 3.9 sek. 0-100. I følge BMW.de så gjør Z4 M40i 0-100 på 4.6 sek. Men B58 er vel "beryktet" for å yte bedre enn offisielt oppgitt 👍 Mr. Erling, Ron Jeremy, Ampera og 1 annen reagerte på dette 4
Mr. Erling Skrevet 16 timer siden Forfatter Skrevet 16 timer siden (endret) 2 timer siden, fupsaker skrev: Uten tvil noe av det lekreste jeg har sett av kabrioleter. Og de fikk vel tak i de siste 99 som stod på lager da. He he ja der sa du det. Fikk fatt i siste på lager. Her er bilder fra debuten av deres nye ''Spider'' i St. Moritz forleden dag. Ser ut som en Z4 ja , @Saltkjelen Min..... Så vidt meg bekjent, den eneste BMW modell med doble lykter over hverandre? Endret 15 timer siden av Mr. Erling fupsaker og Ron Jeremy reagerte på dette 2
Mr. Erling Skrevet 16 timer siden Forfatter Skrevet 16 timer siden (endret) Video av vidunderet, med eksos lyd! Hva mener du? https://www.facebook.com/reel/1838935700601066 https://fb.watch/v/cVGtcfWli/ Endret 16 timer siden av Mr. Erling
Fredrik 90 Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden 1 time siden, Saltkjelen skrev: Jeg er glad Bovensiepen-familien startet opp på nytt igjen, men det gjør samtidig at jeg stiller meg undrende til hvorfor det var nødvendig å selge Alpina-merkevaren. Begrunnelsen var vel at det ville være vanskelig å være en liten nisjeprodusent de kommende årene, men det er jo akkurat hva de gjør nå med Bovensiepen-merkevaren. Ellers sitter Bovensiepen på en gulloppskrift om de begynner å produsere BMW 2020-ish modeller som fabrikknye i årene fremover, så jeg håper vi ser flere storinnkjøp av karosserier fra en svunnen tid. Det synes jeg også er litt rart, her er det flere ting som skurrer litt synes jeg og jeg mistenker at BMW har hatt en finger med i spillet her. Jeg tror det ville ha tak i Alpina merkevaren for å ha noe så fylle gapet mellom BMW og Rolls Royce. Alle selvstendige bilprodusenter som produserer under 5000 biler i året slipper unna de aller strengeste utslippskravene som EU har innført. Alpina sin årsproduksjon har jo pleid å ligge på rundt 5000 biler. Videre er USA og Japan de aller største markedene til Alpina og disse landene har langt mildere utslippskrav enn EU. Så at dette er årsaken synes jeg høres litt merkelig ut. Jeg er også veldig glad for at Bovensiepen på en måte tar opp tråden etter "gamle Alpina", men jeg ser nå konturene at dette er noe som skal være langt mer eksklusivt. Her blir det flere bespoke modeller som skal lages i mindre antall kontra tidligere hvor det stort sett ble laget hundrevis av hver modeller hver år. Eneste modellen som ikke skal lages i ett eksklusivt antall er 05 GT basert på M5 Touring, tipper det at dette er en PHEV med lavt CO2 utslipp er en avgjørende faktor til at denne kan produseres i større skala. fupsaker, Mr. Erling og mr.pingu reagerte på dette 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå