Gå til innhold

Vinnerliste

Populært innhold

Viser innholdet med mest poeng fra 05/17/25 i Innlegg

  1. Gratulerer med dagen Norge 😀💪
    7 poeng
  2. Noen bilder fra denne måneden, må definitivt vaske bilen snart. The same, but different 3D modellerte og printet en flagg holder til bilen som sitter i panel gap`n til panseret, så er selve stangen en fjær, så den bøyer seg hvis den treffer noe.
    6 poeng
  3. Vasket og klar for 17. mai! Bare meg selv som gjenstår nå 🤫
    5 poeng
  4. Vært lite Alpina posting og kjøring i det siste. Mye på tapeten med nye utfordringer på jobb har gjort så de siste 16k km (heldigvis) har havnet på Up’n i stedet! Men etter en lengre tur i kveld forstår jeg godt hvorfor tullebukker som oss svir av alt for mye penger på kjøretøy som bruker nøyaktig like lang tid fra A til B som den jevne normal-bilist 😄
    4 poeng
  5. M3en trår til som helseekspressen. Denne gangen for å hente et par nye briller
    3 poeng
  6. Må ha ren bil til 17. Mai.. Fruen har fargematchet årets tulipaner 😎🇧🇻
    2 poeng
  7. Flott modernisert E46 Ford Taunus BØGDA-edition MB GTC. Brutal fremtoning! Klassisk 260z Gammel rwd Corolla Flott dønn original E92 M3 E55 Eurorally-edition SharkWerks 997 GT3. Helt rått!
    1 poeng
  8. Tror egentlig ikke så lite om dere - men dersom noen skulle være i tvil, pendling har blitt bedre de siste 78årene 😅 Et teit innfall fikk meg til å være vågal nok til og pendle i helt feil farkost… det ble varmt, svett og slitsomt 🥺 og ja, jeg har satt M-Contour i front
    1 poeng
  9. De siste to ukene har feeden på mine sosiale medier blitt bombet med alle slags rare "bygg" folk har laget i BMW konfiguratoren. Siden ingen har postet noe om det enda (?), tenkte jeg å dele det her for de som har lyst til å kaste bort tid med disse programmene https://archive.org/search?query=BMW+Accessories+Configurator V 3.3 fungerer ned til E46/E39 opp mot tidlig E6x. V 12 fungerer fra E8x/E9X/E6X opp mot tidlig F serie. Mye begrensninger og ikke sånn super imponerende utvalg sånn egentlig, men sikkert et greit tidsfordriv for noen. V12: V3.3
    1 poeng
  10. Da har jeg fått nye dekk foran av annet merke og alt er ok Målte nye dekk for gøy og nå er det 228cm foran og bak! Knallgod service hos Dekkstra Åsane, anbefales for alle som bor i Bergen. Det var ikke diskusjon engang, man kunne ikke kjøre rundt i xDrive bil med feil rulleomkrets. Takk til alle som hjalp med tips og triks.
    1 poeng
  11. Ble en kjapp vask ikveld. Bilen lever et godt liv i trøndelag håper jeg😄 Har pr nå passert 171k. Er ganske ryddig i lakk og interiør. Interiør treng en liten oppstrekk mtp på farge på seter og midtarmlen osv. Bilen kjøres hverdagslig av fruen til barnehage og jobb.
    1 poeng
  12. Her er det en stund siden det har kommet en oppdatering! Kan ta litt om de siste 8 mnd for min egen del. Blitt veldig lite tid til bil. Rett før jul gikk bestefar bort, så nesten hele vinteren gikk til å rydde, sjaue, kaste og selge ting fra dødsboet, så har familien stått i en arvekrangel som hører med når verdier skal fordeles. Så det har tatt mye tid og energi. Så har man solgt en bolig på vårparten, og kjøpt en bolig som man flytter inn i om en måneds tid. Pluss en samboer som skal inn, som nå må svelge at ikke alle penga jeg har skal brukes på interiør og ting til hjemmet. Det er fortsatt bil som er og skal være min største utgiftspost. Men jeg har pusla litt med bil.... i noen mnd hvert fall. Ser jeg avsluttet med at jeg hadde fått demontert blokka ganske mye. Så vi fortsetter der ifra. Fikk demontert veiv, stempler og alt tilhørende til bar blokk. Blokka ble sendt bort for maskinering og kontroll. Sendte egt begge blokkene bort for kontroll, så ble vi enige om å jobbe med den beste blokka. Det ble org blokka som har stått i bilen fra fabrikk. Så jeg fikk blokka tilbake fra motorverksted og satt den i motorstativet. Blokk ble planet og bunndel planet med tilhørende frontdeksel så alt er beint og rett: Men så er det jo litt artig å legge nedi noe annet enn det som var der tidligere. Så etter å ha trålet diverse finn annonser, forespurt på facebook etc. så fant jeg en 3.0l veiv i god stand: Stempler og råder var ikke like lett å oppdrive i gamlelandet, enten hadde stempel og råde vært gjennom ett havari eller så skulle folk ha altfor mye for dem. Så da fikk man se til utlandet. Fant ett sett pent brukte stempler i Nederland gjennom en facebook gruppe jeg er med i. Og da hadde man egt dem man trengte for å starte: Cylindere ble kontrollert og honet av motorverksted: Tilpassing med stempel opp ned og stempelringfil: Så ble det målt ut og filet stempelringer. Startet med topp ring: Så andre ring: Og til oljering så gikk jeg for M52tu ringer da M54 ringer er kjent for å bli dårlige. Så var det veivlagre. Her fikk jeg feil fra autodoc, det passa jo kjempebra på en torsdag kveld når man skulle skru: Da ble gode råd dyre og de eneste som hadde på lager var Sarpsborg Motor. Så det ble henta etter jobb dagen etter sånn at man fikk brukt noen timer i garasjen til helgen. Visste ikke at de hadde så mye deler på lager. Kan varmt anbefale dem og jeg kommer til å støtte dem fremover, sånn sjapper er viktig å holde i live. Gikk da for OE Kolbenschmidt lagre. Nye lagre på plass sammen med olje ''squirtere''. Lagre ble smurt godt inn med assembly lube: Veiv lagt forsiktig nedi: Før jeg la veiva nedi klemte jeg på simringa på veiva med deksel siden det ikke er mulig å få denne på når motor står i stativet. Ved å sette på simring med deksel så tidlig er det mulig å montere sammen bunnpanna uten å ta den av stativet: Så var det tid for nye strekkbolter til veiva. Nye orginale bolter ble bestilt. Var 2 mnd ventetid hos GS og Bavaria, men hos Koed hadde dem ett sett på lager. Levert på nærmeste postkontor to dager senere. Dette viser igjen hvorfor jeg er lojal mot Koed. De ordner alltid opp! Alt dratt til iht. til spec. Også sjekket bevegelse i thrustlager: Og da kunne man klemme nedi stemplene. Ringer ble orientert slik at ingen åpninger var på samme sted: Oljepumpe ble montert: Oljepumpe montert. Klarte å knekke bolten til drevet på pumpa da jeg demonterte den. Glemte så klart at den var linx så den dro jeg rett av. Ny bolt var umulig å oppdrive her i landet i riktig dimensjon. Så etter litt godsnakking med Achilles over dammen så fikk jeg tilsendt ny bolt og wire gratis i postkassa. Dem skulle først sende bolten med UPS til den nette sum av 50 dollar(!) Så var det dags for register. Nye plastskinner da de gamle var porrøse og tørre: Gammel simring på front av motoren banket ut og ny montert: Deksel montert på motor. Montert sammen med nye pakninger mellom blokk og deksel: Så slang jeg på litt andre deler for å minke delehaugen litt: Da var det tid for toppakning. Ble 0,3 mm tjukkere pakning får å få ned kompresjonen: Har jo hatt mine runder med strekkboltene nå. Og etter å ha forhørt meg med KSR så fikk jeg tips om å gå ned 10 nm på siste dreining, siden jeg har dratt over mange gjenger i den andre blokka. Og de 10 nm var utslagsgivende får å få skrudd alt sammen korrekt. Så den manualen til ARP kan kastes til skogs. Med alt skrudd til med moment og sjekket igjen ett par dager senere var toppen satt på: Så var det tid for kambrygger: Så ett lite tips for å få på plass alle løfterne samtidig. Små magneter og noen forlenger. Da er det bare å løfte alt pent på plass: Å legge nedi kammer og montere sammen register ligger lenger opp i tråden så det slenger jeg ikke med. Men endte tilslutt opp med ett stykk stroket M52tu motor. M52B30tu har jeg da altså nå: Alt av pakninger og tettninger i motor er nytt. Vibrasjonsdemper er jo vanskelig å få dratt til skikkelig, men fikk lånt meg den største muttertrekkern vi har på jobben og dratt til til det stoppa, så bolten løsner ikke med det første. Så var spørsmålet om motor fungerte da, har jo hatt min andel med uflaks nå føler jeg.
    1 poeng
Vinnerlisten er satt til Oslo/GMT+02:00
×
×
  • Opprett ny...