Gå til innhold

Vinnerliste

Populært innhold

Viser innholdet med mest poeng fra 08/03/25 i Innlegg

  1. Har noen dager i Oslo for og kjenne på hvor godt jeg har det hjemme 🤭 Kom en nederlandsk GT3 kjørende, sjelden man ser en GT3 på langtur i Norge. Han drog selvsagt på inni tunellen, noe som er helt umulig og unngå, selv på langtur med en slik motorlyd 🥰
    12 poeng
  2. Jeg fikk voksen kjeft i går på toppen av Trollstigen av en kar i Ford transit. Men var verdt det!
    8 poeng
  3. Olaandref

    Olas E34 S38B36 prosjekt

    Enda en garasjekveld med E34 sveising og tilpasning. Har vel puslet sammen det jeg trenger for å få dørken ferdig nå, i hvertfall grov tilpasset delene. Heldigvis så kastet jeg ikke platebitene fra bilen jeg hentet setebjelkene fra, for her trengte jeg avslutningen til "trauet", disse delene var veldig friske og fine for rust, så jeg satte de til side for å muligens bruke de, og bruk for de ble det. Endte òg opp med å kappe ut av innerkanalen og sette inn friskt stål. Platene fra Valcas har ligget et år i garasjen nå, og det synes, disse må børstes for rust før de sveises inn. Begynner å se en ende på venstresiden nå, om det ikke dukker opp noe lenger bak. 🙂 Jeg er litt slik at når jeg finner motivasjonen må jeg utnytte det, heldigvis bor jeg slik til at hamring og bruk av vinkelsliper kl 02 fredag og lørdag ikke er til sjenanse for naboene, og guttungen ville sove en natt til hos besteforeldrene, da er det bare å slå seg løs 🙂
    6 poeng
  4. 6 poeng
  5. Dårlig bilde pga kraftig regn, men ikke ofte man ser en Charger Hellcat på norske skilter.
    6 poeng
  6. Clean E39 M5 Cabriolet med hengerfeste og campingvogn. Stilig! Porsche-folket kan køkultur En-eiers 435i
    6 poeng
  7. Aner fred og ingen fare på vei til frokost i ett lite tettsted i Tyskland. Så ruller en E28 Alpina B7 Turbo forbi😍 For en bil.
    4 poeng
  8. Fått på grunning så alt er klart til lakk innvendig.
    4 poeng
  9. …og her kom enda en, litt mer modig i prissetting. Men med merinoskinn og også skinn på topp dørsider og underdel av dashboard. Jeg hadde lett valgt denne tross høyere km stand. Lekker lekker bil, senket på riktige ACS fjærer. https://www.finn.no/318115298
    3 poeng
  10. 3 poeng
  11. Men igjen…nå høres jeg ut som en plate med hakk i… Men 580 000,- for en 9 år gammel 3-serie, det er for dyrt. Sparer jo nesten 100k på import fra Tyskland på tilsvarende bil…
    2 poeng
  12. Otis

    BMW e60 med motorlampe

    Jeg kan bistå deg med diagnose i Trondheim. Så du kan ta kontakt om du vil.
    2 poeng
  13. På min E61 (M54) skiftet jeg ut coilene litt sånn preventivt da alle 6 er 20 år gamle. Bestilte Bosch coiler siden de originale åpenbart bar samme logo. Rent fysisk er det noen små forskjeller mellom original og "uoriginal". Bosch delenummeret på de originale slutter på 100, der de nye slutter på 464. De nye er produsert i Slovenia vs Tyskland på de fra "BMW". I det minste er de ikke produsert i Kina. Har ikke kjørt mange mil siden skift, men bilen fungerer minst like bra som den gjorde. Pessimisten i meg har dog en følelse på at de nye trolig ikke varer 20+ år slik de fra fabrikken gjorde, men per nå har jeg ingenting vondt å si om Bosch.
    2 poeng
  14. Jeg personlig hadde trolig kjøpt Bosch. Angivelse av spenning mellom 12 og 14V er hipp som happ. 12V er systemet nominelt, men med dynamo i gang er man ofte nærmere 14V i praksis. Produsenter og butikker kan oppgi mye rart. Mange nok elektriske ting kjører primært med motor i gang (tenning på hakk 2) og da gir det også mest mening å beregne f.eks strøm via en ledning basert på 14V, der systemet befinner seg mesteparten av tiden.
    2 poeng
  15. Bytte av olje på diff foran, bak og motor, pluss en vask av familievogna så den er klar til tirsdag. Siden eg ikke rekker eu godkjenne å bli ferdig med E82n før slutten av august, blir det (dessverre) familiebilen som får kjørt seg en kjapp tur til nurburgring og alpene.
    2 poeng
  16. Noe jeg liker er og reise på Opeltreff . Nivået er rimelig høyt her ja og ekstremt mye fint . Blir helt gåen inni meg av glede når jeg ser mange av disse . Drømmebilene : Skikkelig 1 : Skikkelig 2 : Skjelden fugl : Var mange flere der : Alt fra 50 tallere til Imsignia OpC 😊: Gøy og mange trivelige folk . Morro når de husker meg igjen fra Opeltiden min og spør alltid når jeg kommer i Opel igjen 😊 Vært stas og kommet i en sånn:
    2 poeng
  17. Bilen identifiserte seg plutselig som en buss når vi så hvor fullt det var på parkeringsplassen for svømme og treningshallen. Til mitt forsvar så tok jeg sjansen siden buss plassene er forbeholdt for skolebusser 😅
    2 poeng
  18. En liten sommer oppdatering. Bilen leverer komfort hver dag her. Eu godkjent med null feil og klar for nye 2 år. Oppgradering med nye skilter og skiltplater fra klubben. Polering og voksing også nå før ferien. Har brukt autoglym som vanlig. Ferie turen gikk først til Mellerud. Og ikke langt fra der ligger Trollhättan med Saab museet. Tenkte etter skuffelsen fra Volvo museet at er det verdt å se på? Ja det var det. De hadde mye biler utstilt og bra historie fortelling. Verdt et besøk hvis du kjører forbi. Og så gikk turen til Haugesund og fantastiske Karmøy🤩 Var også innom Kragerø på Grenland Pokerrun🤩 Der var det mye gromt. Legger ved noen bilder😇
    2 poeng
  19. Spontantur til lofoten i e65’n! Trenger ikke synes synd på meg altså😅😃 knall turbil
    2 poeng
  20. Er bare downpipe-mafiaen ute på tur
    2 poeng
  21. 2 poeng
  22. Opprydningsøkt nr. 2: Da er ny innsatsrunde på M5en foretatt og en del punkter krysset av fra listen, så en liten write-up må til. Første på agendaen var girkassefester og motorfester som føltes slitne ut. Bilen opp, og jeg kjenner allerede at jeg savner løftebukk: Men etterhvert er girkassefestene demontert, og nye Lemförder deler er montert inn. Deretter var det motorfestene som måtte si farvel til sin gamle bopel. Her også var det Lemförder som fikk overta plassen. Fornøyd med sitt nye hjem: Har hatt en del dødgang "i midten" av styringen, og det ble også påpekt på EU at ene indre endeleddet var litt dårlig. Da er det vel neppe noe overraskelse hva som måtte skje. Klart for å settes igang: På disse bilene med V8 er det jo ikke tannstag, men styresnekke. Dermed måtte hele parallellstaget byttes for å fikse indre endeledd. Etterhvert var hele greia demontert. Har kjøpt nye ytre endeledd også, så de gamle fikk bare stå på: Synderen indentifisert: Skal bli bra med litt nytt. Lemförder nok en gang. Glemte selvfølgelig å ta noe etter-bilder. Men styringen ble natt og dag etter skiftet, og bilen er nå levert hjulstillingskontroll. Deilig! Men vi er ikke ferdig. Hadde jo en liten Van Gogh situasjon på sidespeilene, som måtte løses. Jeg hadde omsider fått denne braketten i posten fra England, i maskinert aluminium. Gjenget opp og skrudd fast med de originale skruene. Og etterhvert var speilet igjen komplett, og ikke minst wobble-fritt. På plass. En annen ting som har irritert meg litt er at bilen har vært delvis skeivøyd. Tåkelysene var nemlig forskjellige. Høyre siden hadde klart glass, men venstre side hadde "vaskebrett"-glass. Glemte naturlig nok før-bilde her. Men ny lykt ble iallefall kjøpt inn: Og montert. Omsider likt igjen foruten litt forskjell i alderdom, men iallefall ikke like synlig som før. Var ikke super-gira på å bruke 1500kr ekstra bare for å få den andre like blank (selv om det fristet). De jevner seg nok ut etterhvert. Mens jeg var i gang tenkte jeg også å få demontert skiposen i armlenet bak, da den er mer i veien enn praktisk. Kommer aldri til å bruke den. Tok også en overflatevask av alt annet her mens setene var ute, inkludert beltet (glemte bilde av dette også). Posen ute. Og baksetene på plass igjen. Enda en liten plage var interiørlampen som sitter i bakluken. Denne hadde et knekt feste som gjorde at den hang og dinglet, samt utbrent pære og diverse sprekker. Ny original lampe innkjøpt. Og alt i orden igjen. Apropos sprekker; midtre luftventil i dashbordet hadde også det i 3 av fire hjørner. Out with the old and in with the new. Og da ble det litt mer ro i sjela her også. Emblemene foran og bak har definitivt sett sine bedre dager. Nye originale deler fikk erstatte disse også. Før/etter bak: Og foran: Ene skiltlyset bak hadde samme diagnose som lampen i bakluken - sitter løst pga knekt feste. Dette var dog også uoriginale LED-innsatser (med en del sotespray på pga. sterkt lys). Her ble det også nye originale deler. Mye bedre. Og til slutt noe jeg har gledet meg til fra første stund. Få av de slitne, stygge kjennemerkene i plast og få på noen ferske aluminium-skilter i stedet. Skiltholderne var også veldig falmet og ble erstattet med dual lock borrelåser. Av med det gamle: Og nytt stæsj klart. Dermed kunne bakenden på bilen gå fra dette: Til dette: Og likeså fronten fra dette: Til dette: Detaljene hjelper fælt på helhetsinntrykket. Enda mer i virkeligheten enn på bilder. Er fortsatt en del lakk-tjafs som ødelegger helhetsinntrykket for meg (spesielt frontfanger og panser), men dette står på planen. Den plasten under fangeren skal også byttes, da den er både sliten, sprukket og misfarget. Men dette var en veldig god start på det utseendemessige løftet i min bok. Avslutter innlegget med et par stemningsbilder fra påfølgende kveld.
    2 poeng
  23. Kom over et classic treff. Helt annen mentalitet her enn i Norge. Her stod 9/10 biler ulåst, og hvem som helst var velkommen til å gå ut og inn av bilene som om de var deres egne. Klarte ikke å få meg selv til stige inn i bilene til ukjente folk, så det ble å bare beundre fra fra utsiden for min del. Jugoslavisk "boble" Noen amerikanere fant også veien Gammel Fiat av no slag: Ikke heeeelt tilfeldig at det lå plater av pappkartong under bilene 😅 Er nok litt for ung, for slet litt med å se at dette var en Opel ved første øyekast Skandinaver med en meget sær motor: En VW med et emblem folk fra gamle Jugoslavia husker godt (Tvornica automobila Sarajevo) Enda et motorrom man ikke lenger ser på verkstedgulvet i 2025 Og for å holde det ekstra relevant til forumet...
    2 poeng
  24. Så var lakk kommet på gulv og bagasjerom. Er ikke den enkleste plassen å få det perfekt. Men trøsten er at her skal eg lime en del isolasjon.
    1 poeng
  25. Faktisk en på skiftet mitt som invisterte i en slik i vår, sikkert en drømmebil for de som liker biler fra andre siden. en kar med livet på stell for å kjøpe en slik nesten uten kilometer og uten finans er ikke småpenger har jeg skjønt
    1 poeng
  26. Slik har det i hvertfall vært med E9x vs E6x lenge. E9x 325d LCI koster som regel en del mer enn en E6x 525d LCI.
    1 poeng
  27. Ganske riktig bil, sett bort i fra xDrive 🤪 Interiøret på F3x blir løftet mange hakk med alt det skinnet, og at det er merino skinn 🤩
    1 poeng
  28. Den var meeget lekker ja! Tror også jeg hadde valgt denne foran den andre, fullskinnpakkene i F3x er griselekre 😎
    1 poeng
  29. HartgeE70

    Feil kode 3F77 M57N2

    Litt usikker om det er skiftet, må lete igjenom en perm og sjekke. ja vet de er en svakhet , så regna med det må byttes. Bare litt lei bil😔 kjørte testen som er på ista, null bevegelse på spjelet. vet du hva som blir ødelagt på den? Hørte man kan reparere den .
    1 poeng
  30. Reef89

    BMW e60 med motorlampe

    002A82: -Servicemerknad: Kontroller VANOS-magnetventilen for forurensning, og fjern filtergitteret med fliken ved alvorlig forurensning. -Installer ny magnetventil. -Skift ut VANOS-enheten. -Gå alltid frem trinn for trinn - Kontroller systemet etter hvert trinn.. tøm feilminnet i kontrollmodulen og test driften. 002A87: Har med Oksygensensor før kat. å gjøre. = Sjekk ledninger/plugger mellom DME og lambdasonde før kat. ..evt. skift sensor.
    1 poeng
  31. Otis

    Feil kode 3F77 M57N2

    Positivt at den ene feil ga seg da. Ang spjeld. Har det vært skiftet før eller ikke? For det er absolutt ikke uvanlig at disse spjeld dør. Men ny versjon så er de fine. Lenge. Mitt spjeld ble skiftet på ca 160kkm. Har nå gått 293kkm.
    1 poeng
  32. HartgeE70

    Feil kode 3F77 M57N2

    Fikk kjørt meg en tur i dag, ca 40 min , først turte jeg ikke gå over 2500 rmp.so tok det rolig, men på vei hjem og nærmere hjemmet, ga jeg bånn gass flere ganger opp en super lang bakke. uten noe problemer med turboen. (ingen feil meldinger på turboen heller). Så da må det ha vært pakninga inn på turboen som gjorde dette. litt sjokkert over den der. Men en ting i orden, så dukker en annen ting opp. Gasspjeld funker ikke nå. så det lukker seg ikke når motoren slås av, det gir en skikkelig ulyd, kan man si. målte kontakten og hadde strøm i den. så litt redd gasspjeldet tok kvelden.
    1 poeng
  33. Det var mitt resonnement også. De har nok uansett en range der de opererer som de skal, uavhengig av hvilket tall de oppgir som nom verdi. Argumentet for Bremi er et det er "nærmest" BMW OE, men Bosch klinger litt bedre hos meg også. Får la det synke litt inn. Takker for innspill.
    1 poeng
  34. Knirking i caliper kommer nesten utelukkende fra anti-raslefjæra som sitter mellom klave og caliper. Det er heller ikke noe farlig. Ved fullt stopp så klemmes jo skiva ganske godt og da blir vandringen på caliper litt lengre enn ved øvrig brems. I tillegg er lyden vanskeligere å høre med litt fart pga. dekk og vindstøy, så man merker det mest når man står stille. Smøre glidebolter på BMW er noe omdiskutert. Etter boka skal man ikke det (med unntak av noen får 1-serie med liten motor som har typiske smørbare glidebolter tilsvarende andre bilmerker). Er du i tvil på tilstanden kjøp deg nye gummitetninger og evt. selve glidebolter fra ATE, koster nesten ingenting på Autodoc. Skal du teste om lyden kommer fra den eller ikke så tar du bare av den fjæra og tester en liten tur i lav fart uten. Så finner du ut med en gang om det var den eller ikke.
    1 poeng
  35. Ja det er mye el SUV på ca 4,7 meter som ser mer eller mindre like ut. Biler blir mer og mer som hvitevarer dessverre. Jeg skal ikke si at alt var bedre før, men veldig mye var bedre før.
    1 poeng
  36. Jeg synes de fleste nye (som regel el) biler som kommer i dag ser mer og mer like ut, alle ser ut som firkanta bokser ala det man tegnet på barneskolen men det er min mening.
    1 poeng
  37. Det er så synd at det har blitt sånn at vanlige merker som Opel og Ford ikke lenger har den statusen de hadde for mange år siden. Den gangen er Senator eller Granada Giha kunne konkurrere mot BMW og Mercedes. For ett mangfold det var før 😀 Men jeg har tenkt på en ting, vi er jo glade i E34 og E39. Disse modellene var jo sterkt medskyldige i drapet på premium modellene til Opel og Ford. Akkurat Ford klarte jo å ta livet av Scorpio selv slik siste generasjon av den så ut. Men siste Omega var jo faktisk en bra bil, med seriøse utstyrspakker og motorer. Men E39 var bare for god og kosta ikke så veldig mye mer..
    1 poeng
  38. m-blå

    F10 550i F11 M550D G30 M550i

    Da er bilen dessverre solgt etter 2 dager på Finn. Det gikk fortere enn jeg trodde selv.
    1 poeng
  39. Orjan

    Den store finn.no tråden.

    Tidenes (forsøk på) flipping? Ikke BMW, men en pen gammel Volvo 760 med veldig lav km.. Mai 2025 - 130000kr https://www.finn.no/mobility/item/407079688 Juli/August 2025 - 349600kr https://www.finn.no/mobility/item/418036384
    1 poeng
  40. Daniel.

    Den store finn.no tråden.

    Lite kjørt 435i Gran Coupé, lå ute til 379k for knapt en måned siden og ble solgt kjapt https://www.finn.no/mobility/item/415063012 Nå til salgs igjen for 439k https://www.finn.no/mobility/item/419226149
    1 poeng
  41. Vaskedag 😃 31 år gamle biler blir nesten som nye 🤩
    1 poeng
  42. Treg 18 en tur til Grimstad. Først sjømat: Så polet : Og for ordens skyld ,flekkene er ikke etter N46 på asfalten 🥳🥳
    1 poeng
  43. Det er dårlige ventiltetninger som er problemet ditt. De er sannsynligvis blitt harde pga høy temperatur, som er super vanlig på BMW bensin.
    1 poeng
  44. Da ble det utført en service på bilen . Jeg byttet jo olje på den i vinter ,kun for å vite at jeg hadde gjort det og da kjørte jeg jo 5x30 Biltema . Har null problemer med og bruke Biltema olje jeg ,men når jeg får Liqui Moly olje til samme pris ,så velger jeg det 😊 Hvorfor bytte olje nå etter 1500 km ? Det har seg sånn at N46 er jo kjent for å bruke olje eller lekke olje 😊 Alt dette har jeg jo skrevet mye om her og har plan på dette . Hvertfall etter og ha lest mye på div forum ,skal visst en 5x40 olje hjelpe på forbruket ,samt flere hadde hatt god erfaring med dette «snabelstoffet ) som jeg har kjøpt . Skal visst myke opp pakninger osv feks ventiltetninger som forhindrer blårøyk og da bruke olje . Jeg personlig tror ikke noe på det men hva skader det og prøve ? Fetteren min hadde en x3 bensin som slukte olje og han gikk over til 5x40 og kastet på noe sånn snabelstoff og den funket det på etterhvert .😊 Hvis ikke ,så må man fikse den feilen det dreier seg om og disse motorene er jo kjent for valve steam seals. Uansett den tid den sorg . Kjent stilling :• Produkter : Og 1500 km olje ut: Nå er det så rent her at jeg brukte filler rundt for å unngå søl: Litt finere oppi her enn sist ja: Samme med filter : Alt av O ringer samt nytt filter : Deretter var det og få på ny olje samt dette Motor Oil saver produktet og få den ned på bakken . Nede igjen : Starte opp bil og la den gå litt for å se at alt var ok noe det var .😊 Bilen gikk jo fint og rolig fra før og ble hvertfall ikke noe dårligere nå . Jobben er tatt hvertfall så får vi se hvordan det blir . At den bruker olje det går fint ,men det er den røyken om den står stille og gir gass etter en stund ,som er plagsomt . Så vi må bare se og som en sa ,du bør jo faktisk bruke bilen og isteden for bare ligge å finne pissefeil 😅😅.
    1 poeng
  45. En kamuflert i4 og en Neue Klasse. Dessverre ser interiøret med iDrive X helt forferdelig nitrist ut.
    1 poeng
  46. Måtte plugge et hjul og fikk gleden av å spotte disse to.
    1 poeng
Vinnerlisten er satt til Oslo/GMT+02:00
×
×
  • Opprett ny...