Knekt fjærklubben
Da har jeg meldt meg inn «knekt fjær-klubben» som er veldig populær om dagen føler jeg.
Ingen tvil om det, den er knekt.
Heldigvis står den på en grei parkeringsplass i en rolig nabolag, sånn 30 minutter kjøretur unna så det kunne vært verre. Annet ting som er litt heldig at jeg jeg handlet inn fult M-sport understell fra sånn testbil fra KOED når det var god tilbud på Black Friday. Så har delene liggende
I kveld tok jeg meg tid å kjøre til bilen og sette den på bukker så kan gå videre med bytte av alle dempere og fjærer. Den hadde nok godt av en vask men en det ble vanskelig sak når den står stille med beina i lufta 😛
Håpentligvis blir dette en oppgradering med litt stivere M-sport dempere og litt senk ift vanlig understell. Også handlet inn ny stabstagger da de var på tilbud hos AUTODOC men usikker om de kommer i tide så kan bytte de ut i sammen slengen.
Ambient belysning
Ellers har jeg eksperimentert litt med ambient lysrør fra AlieXpress med originale BMW lyshoder. Usikker hva jeg synes om det men mulighetene er store.
Samt ble bagasjeromslys oppgradert med bedre lys fra benzinfabrik. Samt holder for fotbrønnlys til bak som passer til X5 setene ble kjøpt Og er dermed en fint bru til neste tema.
X5-seter
For X5 setene var det også en utfordring som måtte tas en eller annet dag men kommet på en løsning som jeg tror kan funke.
Den utfordringen vi snakker om her er: innfesting til belte. F48 og F15 er ganske annerledes hvordan belte er festet til stolen.
Bilde er fra X5 og Video er fra X1.
1VnlxhTi72.mp4
Så har jeg ved gode tips fra @CHNilsen landet at det blir best å legge til litt koning på metalplata av belte og så bruke annet type M10 bolt en BMW pleier å bruke her.
Så må også den klipsen må snus andre veien men det er helt overkommelig med å borre ut die 2 små hull og sette inn M5 korte bolter.
Ellers er fokuset nå mest på få bilen på veien igjen.