Vinnerliste
Populært innhold
Viser innholdet med mest poeng fra 08/03/25 i alle områder
-
Enda en garasjekveld med E34 sveising og tilpasning. Har vel puslet sammen det jeg trenger for å få dørken ferdig nå, i hvertfall grov tilpasset delene. Heldigvis så kastet jeg ikke platebitene fra bilen jeg hentet setebjelkene fra, for her trengte jeg avslutningen til "trauet", disse delene var veldig friske og fine for rust, så jeg satte de til side for å muligens bruke de, og bruk for de ble det. Endte òg opp med å kappe ut av innerkanalen og sette inn friskt stål. Platene fra Valcas har ligget et år i garasjen nå, og det synes, disse må børstes for rust før de sveises inn. Begynner å se en ende på venstresiden nå, om det ikke dukker opp noe lenger bak. 🙂 Jeg er litt slik at når jeg finner motivasjonen må jeg utnytte det, heldigvis bor jeg slik til at hamring og bruk av vinkelsliper kl 02 fredag og lørdag ikke er til sjenanse for naboene, og guttungen ville sove en natt til hos besteforeldrene, da er det bare å slå seg løs 🙂1 poeng
-
Noe jeg liker er og reise på Opeltreff . Nivået er rimelig høyt her ja og ekstremt mye fint . Blir helt gåen inni meg av glede når jeg ser mange av disse . Drømmebilene : Skikkelig 1 : Skikkelig 2 : Skjelden fugl : Var mange flere der : Alt fra 50 tallere til Imsignia OpC 😊: Gøy og mange trivelige folk . Morro når de husker meg igjen fra Opeltiden min og spør alltid når jeg kommer i Opel igjen 😊 Vært stas og kommet i en sånn:1 poeng
-
Tidenes (forsøk på) flipping? Ikke BMW, men en pen gammel Volvo 760 med veldig lav km.. Mai 2025 - 130000kr https://www.finn.no/mobility/item/407079688 Juli/August 2025 - 349600kr https://www.finn.no/mobility/item/4180363841 poeng
-
Lite kjørt 435i Gran Coupé, lå ute til 379k for knapt en måned siden og ble solgt kjapt https://www.finn.no/mobility/item/415063012 Nå til salgs igjen for 439k https://www.finn.no/mobility/item/4192261491 poeng
-
1 poeng
-
1 poeng
-
1 poeng
-
Opprydningsøkt nr. 2: Da er ny innsatsrunde på M5en foretatt og en del punkter krysset av fra listen, så en liten write-up må til. Første på agendaen var girkassefester og motorfester som føltes slitne ut. Bilen opp, og jeg kjenner allerede at jeg savner løftebukk: Men etterhvert er girkassefestene demontert, og nye Lemförder deler er montert inn. Deretter var det motorfestene som måtte si farvel til sin gamle bopel. Her også var det Lemförder som fikk overta plassen. Fornøyd med sitt nye hjem: Har hatt en del dødgang "i midten" av styringen, og det ble også påpekt på EU at ene indre endeleddet var litt dårlig. Da er det vel neppe noe overraskelse hva som måtte skje. Klart for å settes igang: På disse bilene med V8 er det jo ikke tannstag, men styresnekke. Dermed måtte hele parallellstaget byttes for å fikse indre endeledd. Etterhvert var hele greia demontert. Har kjøpt nye ytre endeledd også, så de gamle fikk bare stå på: Synderen indentifisert: Skal bli bra med litt nytt. Lemförder nok en gang. Glemte selvfølgelig å ta noe etter-bilder. Men styringen ble natt og dag etter skiftet, og bilen er nå levert hjulstillingskontroll. Deilig! Men vi er ikke ferdig. Hadde jo en liten Van Gogh situasjon på sidespeilene, som måtte løses. Jeg hadde omsider fått denne braketten i posten fra England, i maskinert aluminium. Gjenget opp og skrudd fast med de originale skruene. Og etterhvert var speilet igjen komplett, og ikke minst wobble-fritt. På plass. En annen ting som har irritert meg litt er at bilen har vært delvis skeivøyd. Tåkelysene var nemlig forskjellige. Høyre siden hadde klart glass, men venstre side hadde "vaskebrett"-glass. Glemte naturlig nok før-bilde her. Men ny lykt ble iallefall kjøpt inn: Og montert. Omsider likt igjen foruten litt forskjell i alderdom, men iallefall ikke like synlig som før. Var ikke super-gira på å bruke 1500kr ekstra bare for å få den andre like blank (selv om det fristet). De jevner seg nok ut etterhvert. Mens jeg var i gang tenkte jeg også å få demontert skiposen i armlenet bak, da den er mer i veien enn praktisk. Kommer aldri til å bruke den. Tok også en overflatevask av alt annet her mens setene var ute, inkludert beltet (glemte bilde av dette også). Posen ute. Og baksetene på plass igjen. Enda en liten plage var interiørlampen som sitter i bakluken. Denne hadde et knekt feste som gjorde at den hang og dinglet, samt utbrent pære og diverse sprekker. Ny original lampe innkjøpt. Og alt i orden igjen. Apropos sprekker; midtre luftventil i dashbordet hadde også det i 3 av fire hjørner. Out with the old and in with the new. Og da ble det litt mer ro i sjela her også. Emblemene foran og bak har definitivt sett sine bedre dager. Nye originale deler fikk erstatte disse også. Før/etter bak: Og foran: Ene skiltlyset bak hadde samme diagnose som lampen i bakluken - sitter løst pga knekt feste. Dette var dog også uoriginale LED-innsatser (med en del sotespray på pga. sterkt lys). Her ble det også nye originale deler. Mye bedre. Og til slutt noe jeg har gledet meg til fra første stund. Få av de slitne, stygge kjennemerkene i plast og få på noen ferske aluminium-skilter i stedet. Skiltholderne var også veldig falmet og ble erstattet med dual lock borrelåser. Av med det gamle: Og nytt stæsj klart. Dermed kunne bakenden på bilen gå fra dette: Til dette: Og likeså fronten fra dette: Til dette: Detaljene hjelper fælt på helhetsinntrykket. Enda mer i virkeligheten enn på bilder. Er fortsatt en del lakk-tjafs som ødelegger helhetsinntrykket for meg (spesielt frontfanger og panser), men dette står på planen. Den plasten under fangeren skal også byttes, da den er både sliten, sprukket og misfarget. Men dette var en veldig god start på det utseendemessige løftet i min bok. Avslutter innlegget med et par stemningsbilder fra påfølgende kveld.1 poeng
Vinnerlisten er satt til Oslo/GMT+02:00