Gå til innhold

Werther

Medlem
  • Innholdsteller

    3813
  • Ble med

  • Dager vunnet

    31

Werther vant dagen sist August 20

Werther hadde mest likt innhold!

Profile Information

  • Kjønn:
    Intetkjønn
  • Bosted:
    Østlandet
  • Kjøretøy
    Nissan Prairie

Nylige profilbesøk

7405 profilvisninger
  1. Apropos eksport, 2 biler som jeg har hatt har gått på eksport de siste årene. En av ytterst få norsk-solgte 1995 Lincoln Town Car som gikk til Polen, og en 1985 Porsche 911 (solgt ny i Sveits til en norsk OL-atlet som tok den med som flyttegods til Norge i 1988) som gikk til Nederland i 2022.
  2. 250k var fortsatt bra mye i 2009. På ingen måte lav pris mtp alt annet man fikk for samme pris.
  3. @Eystein Ose Det koster å eie veteran, uansett om det er Golf G60 eller 911 SC. Tok en titt på E36en din på Lillestrøm for et par uker siden. Fin bil!
  4. Husker når F10 kom på markedet høsten 2010. Rart å tenke på at den nå er 15 år gammel!
  5. Jeg vedder en hundrings på at denne bilen ikke er solgt innen budfrist, og den kommer ikke til å bli solgt. Typisk Auksjonen-ligger. Hvis du vedder imot overfører jeg en hundrings innen neste fredag.
  6. Liffi, du skal ha for en ting - man vet aldri hva man får hos deg! Alt fra E34 Alpina, E28 jordebiler til speller nye elbiler. Du er flink på å tilpasse deg miljøet du ferdes i. Setter pris på at du oppdaterer fortløpende positivt og negativt i bilholdet ditt.
  7. Litt av en surrealistisk verden vi lever i når utrykningskjøretøy blir spammet av hysteriske EU-advarsler når de kjører utrykning for å slukke en husbrann. Ingen tvil om at Europa, EU, har gått på en smell. De har kjørt seg selv inn i en blindgate og kommer neppe ut i live.
  8. Bilen har fått et bud på 262k for 3 dager siden selv om det er over minstepris, men FORTSATT ikke solgt. Hva er da vitsen med auksjon?? Hvor lenge skal auksjonen gå? Til julaften? 17 Mai? Hvorfor ikke 17 Mai 2027? Da har vi litt å holde på med. Norske auksjoner er umulig å ta seriøst, selv de med "minstepris".
  9. @Orjan Et par dager etter at du nevnte AMG Hammer (6.0l) kom jeg over et artig eksemplar. Dro på besøk for å hente et eksosanlegg jeg kjøpte via finn, og ble nysgjerrig når jeg så han hadde en navneplate med "Mercedes-Benz 6.0" på veggen utenfor sidedøra inn til garasjen. Innenfor porten sto det en W124 (C124) 300CE coupe. Meget pen med 18" AMG-felger, skinn, fin senk etc...og med en Chevrolet LS2 6.0-liter motor og gir. Godkjent ombygd med LS2 på norske skilt. Rett og slett en fantastisk bil! Tok ikke bilder av den, men en en utrolig fet slede Amerikansk driftssikkerhet i kombo med tysk design/interiør var en skikkelig vinner.
  10. Artig kuriositet - en nåværende kollega av meg pleide å sitte barnevakt for ungene til Rune Bratseth når han spilte for Werder Bremen rundt 1988-1992. Min kollega (som naturligvis var yngre enn Rune Bratseth) slo aldri gjennom profesjonelt som en ung fotballspiller, og han flyttet etter hvert hjem igjen til Norge med en W124 230E med på flyttelasset. Denne hadde han i cirka 10 år før han konverterte til Skoda.
  11. Runflat er like dårlig som internet-fora sier at de er. 20+ år med internett-rykter lyver ikke. De er helt krise når det kommer til normal kjørekomfort på norsk landevei, altfor stive sidevegger. Selv jeg som ikke er så nøye på det og lever fint med blankslitte sommerdekk langs våte veier nå i november, bytt dem ut så fort du kan! En ting er nå at de er ukomfortable å kjøre med, men i mine øyne ødelegger de kjøregleden også, og det er ikke noe man kan leve med i mine øyne.
  12. Siden ingen andre har spurt: Kan du utdype litt her? Er jo sjelden man opplever særlig forskjell mellom 95 og 98, selv i 2025.
  13. Greit å ha i bakhodet ja at S124 ble introdusert høsten 1986, godt over 5 år før E34 Touring. Jeg er glad i E34, men det er ingen tvil om at 124 er generelt mer solid samt en enklere bil å holde gående. Spesielt E34 touring er meget sjeldent i 2025, og stort sett alle er rustne eller slitne. De krever en entusiastisk eier i større grad enn 124. Det ligger alltid 124-biler til salgs, alt fra tidlige 1985 230 til sene 1995 320 bensin samt diverse diesel med høy km. Og man får en god bil på skilt til 40 000kr, mens de fleste E34 under 70 000kr er lurvete med en fot i grava. Porsche og andre europeiske produsenter har uten tvil gått på en smell. Men slik er det når man blir arrogant, slutter å bry seg om hva kundene faktisk vil ha og heller bygger biler for EU-politikere. Kroneksempelet må vel være Mercedes-Benz som dreit seg kraftig ut med siste generasjon C63 AMG og EQS-serien. Du har jo vært en dommedags-profet når det kommer til bensinbiler de siste 10 årene, men jeg tror det kan være greit å holde hodet kaldt og stå ut stormen litt. Mistenker at det vil være mulig å kjøre bensinbiler i 20-30 år til da veldig mange millioner mennesker med bil bor steder uten mulighet for å lade hjemme. Dette i kombinasjon med økt fattigdom og endret kultur/demografi i vestlige land kan føre til motstand. I verste fall får man flytte vekk fra EU/Vest-Europa og finne friheten i et annet land der man har valgfrihet.
  14. Jeg vet at diverse BMW M-modeller kan ha lite verditap så lenge man ser bort fra bensin, vedlikehold, dekk og forsikring, men en 530e utenom garanti vil alltid ha en risiko som man ikke har med billigere biler. Det vet du jo mtp det eventyret du har hatt i sommer med den 530den.
×
×
  • Opprett ny...